suiker ziekte?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
R__bin

suiker ziekte?

Bericht door R__bin »

heyhey

ik ben 16 en zweet me altijd kapot ben veel duizelig en misselijk en deo's werken niet... ( van die zooi waar op staats extra dry enz ) nou ben ik 2 weken op vakantie geweest met mijn opa en oma en mijn opa heeft suiker ziekte ( dat zit in de familie ) hij heeft zo'n apperaatje om zijn bloed suiker te kunnen testen dus dat heeft hij bij mij ook is getest voor de zeker heid wat blijkt nou ik heb niet een te hoog niveau van suiker maar een veel te laag... ( te hoog is kans op suiker ziekte , te laag is ...???... ) hebben meer mensen last van zweten , lage bloed suiker , duizelig en misselijk en kan je door een lage bloed suiker veel gaan zweten??

groetjes :(
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey...
Sommige mensen hebben regelmatig last van een laag bloedsuiker (hypoglycemie). Dit kan komen doordat je bijvoorbeeld te weinig gegeten hebt waardoor er te weinig voedsel wordt afgebroken tot glucose of omdat je veel voedsel eet waarvan de koolhydraten/suikers heel snel worden afgebroken tot glucose. Glucose is een suiker en is de energie waar het lichaam min of meer van leeft. Dit kan inderdaad zorgen dat je duizelig wordt en gaat zweten omdat je lichaam niet voldoende energie heeft om goed te functioneren.

Veel artsen beschouwen dit niet echt als een echte ziekte en je kan er ook weinig aan doen. Ontbijten, regelmatig over de dag verspreid eten en kiezen voor voedsel waar veel vezels in zitten zoals donker brood, fruit, groente en in plaats van witte rijst en pasta bijvoorbeeld zilvervliesrijst en volkoren pasta kan wel helpen de klachten te verminderen. De koolhydraten uit deze voedingsmiddelen worden langzamer opgenomen in het bloed dan de koolhydraten in wit brood en in bijvoorbeeld snoepgoed. Hoe sneller de koolhydraten worden afgebroken tot glucose, hoe sneller ze ook worden opgenomen in de cellen waardoor je bloedsuiker weer erg laag wordt.

Ik hoop dat het niet te ingewikkeld is maar heb even niet zoveel tijd en schrijf het nu snel op :). Als je er meer uitleg over wilt hebben dan mag je me altijd een berichtje sturen. Op deze site staat wat informatie over de werking van het lichaam met betrekking tot de opname van koolhydraten:
http://www.voedingscentrum.nl/Voedingsc ... ublished#C

Let wel: af en toe een laag bloedsuiker hebben hoeft niet te betekenen dat je diabetes hebt. Meestal wordt diabetes type I al heel jong vastgesteld en diabetes type 2 ontstaat veelal door ouderdom, ziekte of door bijvoorbeeld overgewicht.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht