Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Moderators: Thijs, Erje
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
hallo,
ik heb verleden week een bloosoperatie ondergaan,we zijn nu een week later en het blozen is effectief weg.
Ik had ook last van zweten onder de oksels,ik moet zeggen dat die gedurende een week ook niet zo nat meer zijn,ook al heeft de dokter daar niks gedaan. Wat ik wel merk is dat ik nu meer zweet op de buik en rug,is nu al 1 keer gebeurt,maar is niet continu. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de operatie. Ik ga nu even wachten hoe het verder zit met het compensatiezweet in de volgende weken/maanden. Het is natuurlijk wel vroeg om dit nu al te kunnen zeggen,maar ik hoop dat het zo verder gaat. Ik voel me veel zelfverzekerder ,kvoel me echt beter in men vel. Ik heb de operatie door dokter de keukeleire tom laten doen in jette.
Natuurlijk doet het de eerste dagen wel pijn ,maar na de 3 de dag was de erge pijn zo goed als weg. Nu heb ik nog wa last tussen de schouderbladeren.
Groetjes
ik heb verleden week een bloosoperatie ondergaan,we zijn nu een week later en het blozen is effectief weg.
Ik had ook last van zweten onder de oksels,ik moet zeggen dat die gedurende een week ook niet zo nat meer zijn,ook al heeft de dokter daar niks gedaan. Wat ik wel merk is dat ik nu meer zweet op de buik en rug,is nu al 1 keer gebeurt,maar is niet continu. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over de operatie. Ik ga nu even wachten hoe het verder zit met het compensatiezweet in de volgende weken/maanden. Het is natuurlijk wel vroeg om dit nu al te kunnen zeggen,maar ik hoop dat het zo verder gaat. Ik voel me veel zelfverzekerder ,kvoel me echt beter in men vel. Ik heb de operatie door dokter de keukeleire tom laten doen in jette.
Natuurlijk doet het de eerste dagen wel pijn ,maar na de 3 de dag was de erge pijn zo goed als weg. Nu heb ik nog wa last tussen de schouderbladeren.
Groetjes
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Gisteren de draadjes laten uithalen en nog eens plakken genomen van de longen, draadjes waren er zo uit,geen pijn gehad en de longen waren ook oke. De pijn tussen men schouderbladen zijn ook al een stuk minder,neem nu 2 dafalgans per dag in, van het compensatiezweten heb ik tot nu toe geen last gehad, buiten die ene keer na inspanning,maar dat vind ik geen erg,is normaal ook dat iemand gaat zweten dan. ik kan zo rondlopen zonder een rood hoofd te hebben of te beginnen zweten onder de oksels. heel fijn. Na een week voel ik me ook wat fitter,de dokter heeft me 2 weken thuisgezet. ik zal maandag terug men leven oppikken,gaan werken,gaan sporten,ik ben benieuwd
Tot nu toe alleen maar positieve dingen voor mij. Hopelijk zal dit ook aanhouden. ik houd jullie op de hoogte!
-
Jayjay123
- Druppel

- Berichten: 1
- Lid geworden op: vr 28 apr 2017, 18:38
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Dag Jessie,
Ik heb je een PM gestuurd.
Groetjes
Ik heb je een PM gestuurd.
Groetjes
-
Rens
- Beekje

- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 17:44
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Beste Jessie,
Ben erg benieuwd hoe het er nu voorstaat met het compensatie zweten.
De bloosoperatie is zelfde als voor zweten van het gezicht toch?
Graag zie ik je reactie tegemoet.
Groetjes
Ben erg benieuwd hoe het er nu voorstaat met het compensatie zweten.
De bloosoperatie is zelfde als voor zweten van het gezicht toch?
Graag zie ik je reactie tegemoet.
Groetjes
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Dag Rens,
is idd hetzelfde, het zweten in het aangezicht is weg, tenzij bij het sporten,dan is er wel wat zweet maar echt ni veel, het compensatiezweet zit dan op je lichaam,buik en rug! Buiten sport heb ik geen compensatiezweet ,tenzij ik in de vlakke zon ,warmte buitenzit dan zal ik wel wat gaan zweten op buik en rug.Of heb wel al is meegemaakt dat ik me wat ongemakkelijk voel dan ben ik wel wat vochtig tussen men borsten en op de rug. bij het sporten ben ik helemaal nat op buik en rug maar daar houd de dokter ook geen rekening mee,word gezien als normaal,als je sport moet je in principe zweten.Het zweet moet ergens weg, maar het valt keigoe mee bij mij. Volgens mij ga ik gewoon zweten in de zomer bij hoge temperaturen en lente herfst en winter gaan voor mij ideale seizoenen zijn. Ik pas me in de zomer aan,ga ni in de platte zon zitten tenzij in bikini ofwel pas ik men kledij gewoon aan die hoge temperaturen aan,kleedjes,kledij waar je bijna geen vocht ,zweet op ziet. Het is natuurlijk bij iedereen anders. Als je me vraagt of ik het nog zou overdoen,zou ik direct ja zeggen, hft men leven wel positief verandert
is idd hetzelfde, het zweten in het aangezicht is weg, tenzij bij het sporten,dan is er wel wat zweet maar echt ni veel, het compensatiezweet zit dan op je lichaam,buik en rug! Buiten sport heb ik geen compensatiezweet ,tenzij ik in de vlakke zon ,warmte buitenzit dan zal ik wel wat gaan zweten op buik en rug.Of heb wel al is meegemaakt dat ik me wat ongemakkelijk voel dan ben ik wel wat vochtig tussen men borsten en op de rug. bij het sporten ben ik helemaal nat op buik en rug maar daar houd de dokter ook geen rekening mee,word gezien als normaal,als je sport moet je in principe zweten.Het zweet moet ergens weg, maar het valt keigoe mee bij mij. Volgens mij ga ik gewoon zweten in de zomer bij hoge temperaturen en lente herfst en winter gaan voor mij ideale seizoenen zijn. Ik pas me in de zomer aan,ga ni in de platte zon zitten tenzij in bikini ofwel pas ik men kledij gewoon aan die hoge temperaturen aan,kleedjes,kledij waar je bijna geen vocht ,zweet op ziet. Het is natuurlijk bij iedereen anders. Als je me vraagt of ik het nog zou overdoen,zou ik direct ja zeggen, hft men leven wel positief verandert
-
Rens
- Beekje

- Berichten: 38
- Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 17:44
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Beste Jessie,
is alleen het zweten in het gezicht gestopt, of geldt dit voor het hele hoofd?
Mvg,
Rens
is alleen het zweten in het gezicht gestopt, of geldt dit voor het hele hoofd?
Mvg,
Rens
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
dag Rens,
ik heb eigenlijk gewoon in het aangezicht last gehad, kan ik ni zeggen eigenlijk ..
groetjes
ik heb eigenlijk gewoon in het aangezicht last gehad, kan ik ni zeggen eigenlijk ..
groetjes
-
Joooost
- Druppel

- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 12:51
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Hallo Jessie,
Ik heb een vraagje: ik heb ook een operatie gehad maar voel nog vaak het blozen opkomen, maar ik word denk ik niet meer rood misschien een beetje maar zeker minder als vroeger... Hoe zit dat bij jou? Voel jij je gezicht ook soms nog wat warm worden of voel jij helemaal niets meer?
Ik heb een vraagje: ik heb ook een operatie gehad maar voel nog vaak het blozen opkomen, maar ik word denk ik niet meer rood misschien een beetje maar zeker minder als vroeger... Hoe zit dat bij jou? Voel jij je gezicht ook soms nog wat warm worden of voel jij helemaal niets meer?
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Hey Joost , ik had dat ook in het begin, dat is de oude gewoonte nog denk ik, maar dit gaat over . Je word niet meer rood , soms heb ik ook nog dat gevoel hoor en dan als ik kijk zie ik wit. Soms voelt men gezicht warm aan, bloos ik een beetje maar dan van inspanningen te doen of de zon. Ik ben nu 2 jaar later en ben nog altijd super gelukkig dat ik het heb laten doen. Hielang is het bij jou geleden?
-
Joooost
- Druppel

- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 12:51
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Nu 1,5 jaar geleden en ik was er heel erg blij mee, heth heeft mijn leven weer helemaal verandert maar sinds kort voel ik mijn gezicht toch terug wat warm worden in sociale situaties dus was ik niet meer zeker of ik rood werd of niet, maar bedankt voor je antwoord, nu ga ik er van uit dat ik toch nooit meer rood kan worden
-
Joooost
- Druppel

- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 25 jan 2019, 12:51
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Het enige spijtige is dat ik er te lang mee gewacht heb waardoor ik toch een sociale fobie heb gekregen, vroeger werd ik rood maar nu begin ik te trillen of geraak ik niet goed uit mijn woorden.. Ben sociaal tog nog altijd niet normaal vind ik. Ik vraag mij echt af hoe mijn leven nu zou zijn moest ik nooit die bloosfobie gehad hebben
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Ja ik vraag me dat ook soms af, maar wens je veel moed, ik hoop dat het blozen niet terug komt want de dokter zei dat het geen garantie was spijtig genoeg
, tot dan er gewoon van genieten 

-
Redhead
- Druppel

- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 13 dec 2019, 10:20
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Joost en jessie mag ik vragen waar jullie de operatie hebben laten uitvoeren?
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Hallo,
In uz Jette , bij dr
De keuckelaere, zeer tevreden van!
Groetjes
In uz Jette , bij dr
De keuckelaere, zeer tevreden van!
Groetjes
-
Redhead
- Druppel

- Berichten: 8
- Lid geworden op: vr 13 dec 2019, 10:20
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Heb je nog last van bijwerkingen?
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Nope, juist in de zomer dat ik de neiging heb meer te zweten als het enorm warm is, voor de rest is het zeer geslaagd!
-
Pauuuul
- Beekje

- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 12:47
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Hallo iedereen!
Ben 33 jaar en heb al jaren last van mn blozen. Inmiddelsl 2x bij een psycholoog geweest en niks help.Zou dus ook graag een operatie willen ondergaan.
Lees hier dat dat voor het blozen hetzelfde is als voor zweten. Waar kun je dit allemaal laten doen? woon zelf in het hoge noorden. En moet je dit via je huisdokter regelen? Zijn er lange wachttijden? etc...
Ben 33 jaar en heb al jaren last van mn blozen. Inmiddelsl 2x bij een psycholoog geweest en niks help.Zou dus ook graag een operatie willen ondergaan.
Lees hier dat dat voor het blozen hetzelfde is als voor zweten. Waar kun je dit allemaal laten doen? woon zelf in het hoge noorden. En moet je dit via je huisdokter regelen? Zijn er lange wachttijden? etc...
-
Thijs
- Site Admin

- Berichten: 3052
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 20:45
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Hoihoi
Je hebt een verwijzing van je huisarts nodig. Check www.hyperhidrosis-kliniek.nl en bel ze even op voor meer info. Zit in Groningen. Succes en hou ons op de hoogte.
Je hebt een verwijzing van je huisarts nodig. Check www.hyperhidrosis-kliniek.nl en bel ze even op voor meer info. Zit in Groningen. Succes en hou ons op de hoogte.
-
Pauuuul
- Beekje

- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 12:47
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Thanks!!! Zal er naar kijken
-
jessie
- Beekje

- Berichten: 10
- Lid geworden op: za 03 dec 2016, 10:09
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Veel succeS! In Belgie heb ik na 2 maanden al een afspraak gekregen, is zeer snel gegaan.
En nog altijd super blij
Hou ons op de hoogte


En nog altijd super blij
Hou ons op de hoogte
-
Thijs
- Site Admin

- Berichten: 3052
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 20:45
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
En iets te weten gekomen? Heb je al medicijnen geprobeerd eigenlijk? Voordat je zo'n ETS laat doen zou ik eerst alle andere opties proberen. ETS is niet niks.....
-
Pauuuul
- Beekje

- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 12:47
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Ik heb gisteren de site even bekeken maar dat gaat dus echt alleen over overmatig zweten. Nee heb verder nog nooit medicijnen oid gebruikt.
-
Pauuuul
- Beekje

- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 12:47
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Mischien eerst nog eens met de huisdokter spreken?
-
Thijs
- Site Admin

- Berichten: 3052
- Lid geworden op: di 26 apr 2005, 20:45
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Lijkt me sowieso erg verstandig. Een bezoek aan 1 van de 2 hyperhidrosis expertise centra (meander mc of martini ziekenhuis) kan ook een optie zijn. Je kunt wellicht eerst beter medicijnen proberen. Lees je goed in hier in het blozen sectie. Eerste stap is sowieso de huisarts. Hou ons op de hoogte aub.
-
Pauuuul
- Beekje

- Berichten: 11
- Lid geworden op: zo 05 jan 2020, 12:47
Re: Ervaring met een Thoracale Sympathectomie ??
Medicijnen lijkt mij voor de lange duur ook niet echt een oplossing toch?

