Zweetplaatsen: oksels, handen, liezen, voeten: operatie?

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Mus88
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 apr 2007, 14:07
Contacteer:

Zweetplaatsen: oksels, handen, liezen, voeten: operatie?

Bericht door Mus88 »

Hallo allemaal,

Ik ben al naar Sudor geweest voor het eerste onderzoek, waar ze een hartfilmpje maken, en je bloed prikken enzo. Ik kreeg een deodorant voor mijn handen mee die niet hielp. Dus nu ben ik aan het dubben over de operatie. Ik was tegelijkertijd met een vrouw die nog veel erger zweette aan haar handen dan ik, en zij heeft de operatie laten doen. Daarbij was iets misgegaan (ze kreeg pas een week later te horen wat) en ze heeft heel erge pijn. Maar het zweten is opgehouden, ze heeft alleen nog in bed, wanneer het echt warm is dus, wat last van zweet bij haar benen. Dus aan de ene kant was het een postieve reactie en aan de andere kant niet.

Dus toen ben ik maar weer eens naar dit forum gegaan (hier haal ik vaker mijn informatie uit) en ging de vele berichten over de operatie lezen. En daarbij zag ik dat velen het hadden over zwetende oksels en zwetende handen en dat ze daarvoor een operatie gingen doen, maar nooit voor hun zwetende liezen of voeten. Ik las vooral dat het beneden de gordel (om het maar even zo te zeggen) erger werd. Nu heb ik dus last van én zweethanden, zweetoksels, zweetliezen en zweetvoeten. Mijn onderbroek is vaak nat en wanneer ik geen sokken aanheb staan de druppels op de zijkant van mijn voeten. Zou ik nu een operatie gaan doen? Als het bij iedereen (ietsje) erger wordt daarbeneden? Ik wil zo graag in de zomer sandalen aan, net als ieder ander! En natuurlijk leuke kleren enz enz.

Groetjes Mus
Mikkie
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: wo 01 jun 2005, 23:05
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Mikkie »

Hoi Mus,

Lees liever eerst even rond; er staan genoeg manieren om het tijdelijk te verhelpen. Misschien beter eerst zoiets als pillen of botox proberen voor je aan een operatie begint? Suc6 in ieder geval.

Groetjes
*****
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 dec 2008, 17:55
Contacteer:

Re: Zweetplaatsen: oksels, handen, liezen, voeten: operatie?

Bericht door ***** »

ik heb een operatie in belgie(brussel) gehad. daar hebben ze een nieuwe methode waar ze maar 2 kleine sneedjes van 1 cm maken zonder drains enz. de operatie duurt maar 20 min. en je hebt geen kans op een klaplong. na 1 week gingen de hechtingen eruit en daarna kon ik gewoon alles weer doen wat ik eerst deed. Het ziekenhuis heet uzb en heeft een eigen site.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht