eerste 150 euro eigen risico ziektekosten
Geplaatst: vr 27 apr 2007, 20:08
Hoi allemaal,
Zojuist hoorde ik op het NOS journaal het volgende. Het kabinet is van plan om er voor te zorgen dat de eerste 150 euro van de ziektekosten voor rekening van de patient is. Dit geld niet voor kraamhulp en huisartsbezoek en ook niet voor chronisch zieken en gehandicapten.
Het zette mij gelijk tot denken. Hyperhidrosis is een chronische ziekte. Dat weet iedereen. Ik heb dus gelijk op internet gezocht en kwam uit bij de chronisch zieken en gehandicapten raad Nederland.
Hier komt gelijk het grote nadeel dat wij geen patientenvereniging hebben om de hoek kijken. We zijn niet verenigd en kunnen daarom ook geen lid worden van deze organisatie. Met als gevolg dat wij straks fijn ieder jaar 150 euro kwijt zijn na een botox behandeling of operatie tegen zweten.
Ik heb inmiddels een email verzonden met de vraag of wij als internet club lid mogen worden maar ik vermoed van niet.
Hoe bepalen ze eigenlijk hoe een individu chronisch ziek is ? Dat kan alleen na overleg van uitreksels van huisarts/specialist. Lijkt mij. Of is dat bij lidmaatschap van een patientenvereniging??? maar dan kan iedereen lid worden van elke vereniging en zo die 150 euro besparen.
Dat wordt straks weer een gevecht met de verzekeringsmaatschappij, dat kan ik wel vertellen.
Dit wordt vervolgd.. ik weiger in ieder geval telkens 150 euro te moeten betalen.
Zojuist hoorde ik op het NOS journaal het volgende. Het kabinet is van plan om er voor te zorgen dat de eerste 150 euro van de ziektekosten voor rekening van de patient is. Dit geld niet voor kraamhulp en huisartsbezoek en ook niet voor chronisch zieken en gehandicapten.
Het zette mij gelijk tot denken. Hyperhidrosis is een chronische ziekte. Dat weet iedereen. Ik heb dus gelijk op internet gezocht en kwam uit bij de chronisch zieken en gehandicapten raad Nederland.
Hier komt gelijk het grote nadeel dat wij geen patientenvereniging hebben om de hoek kijken. We zijn niet verenigd en kunnen daarom ook geen lid worden van deze organisatie. Met als gevolg dat wij straks fijn ieder jaar 150 euro kwijt zijn na een botox behandeling of operatie tegen zweten.
Ik heb inmiddels een email verzonden met de vraag of wij als internet club lid mogen worden maar ik vermoed van niet.
Hoe bepalen ze eigenlijk hoe een individu chronisch ziek is ? Dat kan alleen na overleg van uitreksels van huisarts/specialist. Lijkt mij. Of is dat bij lidmaatschap van een patientenvereniging??? maar dan kan iedereen lid worden van elke vereniging en zo die 150 euro besparen.
Dat wordt straks weer een gevecht met de verzekeringsmaatschappij, dat kan ik wel vertellen.
Dit wordt vervolgd.. ik weiger in ieder geval telkens 150 euro te moeten betalen.