lees dit

Last van veelvuldig blozen? Hier moet u zijn...

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

lees dit

Bericht door Thijs »

Hoi allemaal,

Een nieuw topic over blozen. Waarom blozen op een HH forum zul je je mischien afvragen? Statistieken weet ik niet, wel lees ik veel op internationale HH forums dat er een hoop mensen zijn met HH die ook last hebben van veelvuldig blozen. Op zo goed als alle van deze forums is er ook een topic over blozen. Hier nu ook. Is er geen animo dan kan het altijd nog verwijderd worden, ja toch ? Zelf heb ik geen last van blozen laat staan dat ik er iets zinnigs over kan zeggen. Behalve dan dat ik me heel goed kan voorstellen dat het net als HH een heel vervelend (sociaal) probleem is waar ongewijfeld veel gene en taboe op heerst.

Groetjes Thijs
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nou, bij mij kan het kloppen. Ik kan echt vuurrood worden om de stomste dingen... Ook heel vervelend als mijn vriend vraagt of ik echt niet naar die andere jongen keek... Neuh... :oops: :oops: :oops: :) Dus bij mij is het wel zo!! Dus let vooral op bij de meeting, dan kunnen jullie lachen ;) .
Miriam
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door Miriam »

De afgelopen jaren had ik hier ook best gauw last van ja, gelukkig
nu niet meer zo snel. Vorig jaar zat ik in de klas, als ik antwoord moest
geven of iets moest voorlezen altijd met mijn handen voor mijn gezicht,
zodat niemand zou zien dat ik rood werd omdat ik iets hardop moest
zeggen... en zo verlegen ben ik nou eigenlijk ook weer niet dus... heel
vreemd..
Trouwens, met sporten heb ik na 5 minuten ook al een superrood gezicht,
dit staat zeker wel in verband met zweten? omdat je dan meer warmte
af gaat geven ofzo... ?
Grimmie
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 06 jul 2005, 17:40
Contacteer:

Bericht door Grimmie »

Ik moet me "helaas" aan sluiten bij Angela en Miriam, ik wordt ook om de gekste dingen rood en kan niet sporten zonder vuurrood te worden.

Ik vroeg me even af of het bij jullie toevallig ook zo is dat meerdere familie leden het hebben?
Bij mij hebben namelijk mijn opa (van m'n moeders kant), mijn moeder en mijn broertje allemaal hetzelfde.
Wat mij doet denken dat het een erfelijke aandoening is.

Ik moet zeggen dat ik ook wel eens zweterige handen, oksels en voeten heb, maar dat valt volgens mij nog wel mee.
Mijn echte probleem is gewoon het blozen, weten jullie toevallig of er oplossingen voor zijn?

Het is voor mij namelijk een behoorlijk sociaal probleem :(.

Wouter
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Hoi Wouter,

Welkom op dit forum. Zoals je kunt zien staan er nog niet veel berichten in de blozen topic. Dit omdat het pas geopend is. Ik weet zelf niet veel van blozen af, ik weet wel dat er een operatie tegen blozen mogelijk is en als ik het goed heb zijn er veel overeenkomsten met de operatie tegen overmatig zweten.

Of er medicijnen of andere oplossingen zijn weet ik niet.

Wellicht dat andere gebruikers meer kunnen vertellen!

Groetjes Thijs
bartmk3
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 11 jul 2005, 18:59
Contacteer:

Bericht door bartmk3 »

Hallo,

Fijn dat er een forum is gekomen voor HH-patienten. Ik heb ook veel last van blozen. Het is wel minder geworden met de jaren, maar nog steeds regelmatig.
Maar goed... we hadden het over blozen ;) Omdat ik een beetje moe werd van mijn HH, besloot ik bij de dokter eens pilletjes te halen (oxybutyine), deze schenen te helpen tegen HH. Ze werkten redelijk, maar het werd steeds minder. Maar het voordeel ervan was.... ik bloosde niet meer! Ik kreeg nog wel het gevoel dat ik zou gaan blozen... maar mijn kop kleurde niet rood!

Dusss... dat was mijn stukje over het blozen... :D
Miriam
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 24 jun 2005, 17:54
Contacteer:

Bericht door Miriam »

Hoi Wouter,
mijn vader en mijn broer zweten allebei ook heel snel,
en volgens mij wordt mn broer ook wel rood bij het sporten,
maar lang niet zo erg als ik...
M'n vader heeft er overigens helemaal geen last van dacht ik...
jongen17
Beekje
Beekje
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 21:50
Contacteer:

Bericht door jongen17 »

Ik heb een beetje last van blozen. Het is zo dat ik eigenlijk de hele dag door een beetje bloos. Niet helemaal rood dus maar beetje gekleurde wangen en dat wordt heviger als ik eraan denk of als er een moment is waardoor'k extra moet blozen.

Is er gewoon iets (niet al te sterks) te halen in de drogist?
citroentje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 31 jan 2006, 10:38
Contacteer:

Bericht door citroentje »

Mij krijg je echt met het minste geringste aan het blozen. Echt heel vervelend. Het vervelendste is dat ik echt een hele tijd rood blijf. Zelfs mijn hals komt onder de rode vlekken, en ook de rest van mijn romp. Hebben meer mensen dat? Ook komt het wel eens voor dat één wang vuurrood is en de andere niet. Als iemand mij daarop attent maakt dan kleurt de andere wang wel mee. Ik heb het al vanaf mijn twaalfde en ben nu 35.
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Last van blozen heb ik niet. Wel reageert mijn huid snel op warmte. Het wordt dan ook rood. Meer rood van irritatie dan een gezond lijkende blos, dat wel.
daisytje
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: za 22 apr 2006, 21:36
Locatie: zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door daisytje »

hey citroentje daar heb ik ook last van, van die vlekken in me nek word er echt niet happy van..... :cry:
en dat de ene wang rood is en de andere niet heb ik ook...
het is ook een rot gevoel je hebt het iede alsof je in de fik staat en ik schaam me ook rot voor die stomme vlekken :oops:
als iemand een oplossing heeft voor die stomme vlekken hoor ik het graag...
ik gebruik al wel oxybutyine voor het zweten maar het werkt niet voor die vlekken (voor zo ver ik weet)
(ik neem s'ochtens en s'avonds een halve..miss moet ik meer in gaan nemen maar ja...)
B.
Beekje
Beekje
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 05 nov 2006, 21:03
Contacteer:

Bericht door B. »

Ik heb daar helemaal geen last van!

Het lijkt me wel behoorlijk hinderlijk.
Atlanctic
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 09 jan 2007, 08:31
Contacteer:

Bericht door Atlanctic »

Nou ik heb er dus ook behoorlijk last van:
Als mijn leraar in de klas iets vraagt en ik antwoord dan woord ik vuurrood,
Ik speel muziek, en als ik bijvoobeeld in een verkeerde maat begin en mijn dirigent zegt dat ik verkeerd ben loop ik ook rood aan, als mijn vrienden mij zitten te plagen van vind je dat meisje niet leuk terwijl ik ze eigenlijk nauwelijks ken loop ik ook gelijk rood aan, ik zit er echt mee. Ik ben gewoon bang om samen met mijn vrienden te zijn, en ze me weer gaan pesten van hoe is het met je vriendin...? dan word ik weer rood en staat ik weer voor *** Weet er iemand wat je er tegen kunt doen .... :( :?:
Grimmie
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 06 jul 2005, 17:40
Contacteer:

Bericht door Grimmie »

Zo het is ondertussen een flinke tijd geleden dat ik hier geweest ben zeg...

Helaas is het :oops: nog steeds het zelfde.

Ik heb geen acties ondernomen om er vanaf te komen omdat alle berichten en artikelen die ik lees permanente medicatie behoeven of nadelige bijwerkingen hebben.

Ik heb namelijk geen zin om de rest van m'n leven 2 maal daags pillen te moeten slikken, of een operatie te ondergaan waarna ik op andere plaatsen ineens overmatig ga zweten (met als risico dat het rood worden niet eens weg gaat).

Toch baal ik nog steeds stevig van die "kutkop" zoals ik het altijd liefkozend noem :(

Helaas lees ik hier vandaag eigenlijk nog steeds het zelfde als 1,5 jaar geleden; een goede oplossing is er nog steeds niet...

En ik kan me goed aansluiten bij veel dingen die er door andere personen gezegd worden.

Ik kan een hele dag door komen zonder rood te worden... zolang er maar geen "rare" dingen gebeuren. En raar staat dan tussen aanhalingstekens omdat het eigenlijk de normaalste dingen ter wereld zijn.

Dingen als:
- In het middelpunt van de aandacht staan omdat er van jou een antwoord of bijdrage in een gesprek wordt verwacht.
- Antwoord geven op vragen van leraren.
- Presentaties geven, dit is niet zo heel normaal overigens, hebben "normale" mensen ook wel problemen mee, maar ik kan goed presenteren, en zou het eigenlijk ook wel graag doen ware het niet dat ik al voor lul sta bij de gedachte dat ik zo aan de beurt ben... :(
- Geconcentreerd werken
- Actieve inspanning (sporten, fietsen)
- Contact met vreemden
- Contact met leuke meisjes
- Grote temperatuur verschillen (ik werk op de koelafdeling van een supermarkt, en als ik thuis een half uurtje op de bank zit na het werk dan begint het te komen, en gaat niet meer weg voor de rest van de avond...)

Al deze bovenstaande dingen zorgen gegarandeerd voor een rode kop.

Ook het voorkomen van een rode en een normale wang ken ik, vlekken in de nek en op m'n bovenlichaam ook maar niet echt ernstig.
lotte
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 24 apr 2007, 11:39
Contacteer:

Bericht door lotte »

ik had er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan dat blozen en zweten iets met elkaar te maken kon hebben. ik heb namelijk ook heel erg last van allebei. dat van die rode vlekken in je nek en hals, daar heb ik ook heel erg vaak last van. echt supervervelend. en ook het zweten is een groot probleem.
ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige met deze problemen ben.
Plaats reactie