Kwaliteit Carpe achteruit ???

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Kwaliteit Carpe achteruit ???

Bericht door TiGeR79 »

Hallo allemaal,
ik heb in geen tijden meer iets gepost op dit forum, maar wel altijd in de gaten gehouden :D
Ik ben gisteren voor de 6de keer (in Maart is het 2 jaar tijd) bij Carpe geweest en er zijn me jammer genoeg een boel veranderingen opgevallen tov 4 maanden geleden...
Ten eerste al bij het afspraak maken. Ik heb dit altijd via email gedaan aangezien ik alleen een mobiel nummer heb en niet de telefoon op mijn werk wil gebruiken voor prive internationale gesprekken. Ik kreeg een mail terug dat het niet mogelijk was om via email een afspraak te regelen. Hierbij heb ik aangekaart dat het blijkbaar de laatste 5 keer wel mogelijk was en waardoor deze verandering kwam ? Het antwoord was dat zij (de baliemedewerkster) er niets van af wist over de voorgaande afspraken maar dat het volgens "de nieuwe richtlijnen" niet meer kon. Heb dan toch netjes aan de baas gevraagd of ik mocht bellen wat dus uiteindelijk toch is meegevallen.
Bij aankomst bleek ik dus een afspraak te hebben met een (naar mijn mening, aangezien ik hem de laaste 2 jaar nog nooit had gezien) nieuwe jonge(re) dokter. Deze had het erover dat hij 2 spuiten zou gebruiken, waarop hij vroeg of dat genoeg was. Mijn antwoord was simpel : naar mijn weten zijn er altijd 4 spuitjes gebruikt soms zelfs 5 (assymetrisch, ik zweet rechts namelijk meer dan links)... Waarop hij vroeg hoeveel ik had betaald... Nou, altijd 160 euro, waarop hij aangaf dat het dan altijd 2 spuitjes waren en als ik er een derde bij wou dat ook verrekend zou worden... Blijkbaar betaalde ik eerst per behandeling en nu is het per gebruikte spuitje, in het kort : het kan duurder worden voor eenzelfde resultaat...
Ook heb ik altijd een aspirientje gekregen samen met de verdovende creme, dat is nu blijkbaar ook afgeschafd...
De behandeling zelf was deze keer ook echt in 2 minuten afgerond (beide oksels), dat tov de gebruikelijke 3 a 4 minuten per oksel... Hierbij viel me ook op dat het aantal prikken zelf drastisch minder waren... Mijn conclusie is dus dat de Botox minder verspreid wordt door minder prikken uit te voeren en dus waarschijnlijk per prik meer Botox wordt ingebracht... Persoonlijk heb ik liever meer prikken zodat het over de gehele oppervlakte goed wordt verspreidt...
Uiteindelijk kon ik betalen, zoals altij vroeg ik naar de faktuur aangezien ik die nog steeds naar de verzekeraar stuur (stug door blijven proberen :P )... Dat deden ze niet... Toen heb ik aangekaard dat ik anders de vorige 5 keren wel een factuur, of zoals zij het noemen, een bon had meegekregen... Na aanvraag van de baliemedewerkster bij de dokter bleek dat inderdaad mogelijk (surprise ,surprise !!!) en werd deze aan mij gegeven... maar... daar stond alleen het bedrag op... Dus heb ik aangekaart dat ik daar weinig mee kan als het soort behandeling (dus waarvoro ik heb betaald) er niet op staat... Hierop werd geantwoord dat ze dat niet mochten doen omdat dat een privacy kwestie was... Dus weer een keer aangekaart dat het de vorige 5 keer wel kon en dat als het om privacy gaat dat ikzelf toestemming geef, aangezien het toch om mijn privacy gaat en niet dat van de kliniek zelf... Na weer een keer de dokter erbij gehaald te zijn mocht dat ook... Heel langdurig proces dus, wat op zich niet zon probleem was, maar de houding was op zijn minst aggresief en ongemakkelijk... Meer zoiets van : wat moet deze kerel nou ? En wat doet ie moeilijk !
Ik kon mezelf ook niet inhouden en vrog aan de baliemedewerkster of ze dus toevallig nieuw was dat ze dit allemaal niet wist ? De (ijskoude) antwoord was : Ik werk er al geruime tijd en U bent de enige met dit soort vragen...

Nou, in mijn beleving is de kwaliteit (en in ieder geval de klantvriendelijkheid) een stuk minder geworden de laatste maanden... Ook dat van het extra bijbetalen in het geval toch meer Botox nodig blijkt te zijn is mij niet echt al te goed bevallen...
Misschien dat anderen dit ook hebben meegemaakt ?
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hoi TiGeR79

Lees even mijn stukje onder de topic operaties (zweetklieren weghalen)

Ik dit jaar zelf ook twee keer in Carpe geweest (geen resultaat overigens). En ik vond het druk en rommelig het lijkt wel een fabriek waar je bent.

Maar goed als het helpt maakt dat natuurlijk niet meer uit.

gr,
Rookie
Zomerzonnetje

Carpe

Bericht door Zomerzonnetje »

Laatste keer dat ik er geweest ben was in September, toen was alles zoals het voorheen ook was, geen problemen, geen moeilijkheden en in elke oksel zo'n twee spuiten.

Hoop dat het niet duurder wordt met een mindere service. En ook ik heb een factuur nodig voor de zorgverzekeraar. In het verleden heb ik deze ook altijd netjes meegekregen.

Ben benieuwd voor een volgende keer dan............
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

kreeg jij de behandeling bij Carpe vergoed van je zorgverzekeraar dan?

groetjes Thijs
Zomerzonnetje

Vergoed

Bericht door Zomerzonnetje »

Ja, via VGZ. Heeft me wel heel wat volharding, werk en een beetje mazzel gekost om ze ze ver te krijgen. Weet nog niet wat ze in 2008 gaan doen met de vergoeding, maar dat zie ik over een paar maanden wel weer!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

moet je me toch eens gedetailleerd uitleggen hoe je dat gedaan hebt als je wilt.....

ben er erg nieuwsgierig na... zie mijn topics in de verzekeringsmaatschappijen afdeling.

heb je een machtiging ingediend ??? en zo ja hoe ging het toen verder?

groetjes Thijs
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Ik heb 22 januari weer een afspraak,

Even kijken wat me dan te wachten staat, ik vond dr Karavani ook nooit zo vriendelijjk :P een beetje nep eigenlijk...
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Ben vandaag geweest,

Eigenlijk geen problemen gehad, heb weer netjes 3 spuiten gehad per oksel, vrouwtje was ook erg aardig.
Ze zei wel dat de prijzen verhoogd gaan worden aangezien ze al al 5 jaar dezelfde prijzen gebruiken.

Ook heb ik haar gevraagd naar het patent op botox voor hyperhidrosis en of dat al vrij is gekomen. Ze zei dat het een goede vraag was maar dat ze er zo geen antwoord op kon geven. Ze zei dat zij tot nog toe de goedkoopste zijn in de Benelux en dat ze hun botox met massa's inkochten in China.
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Bericht door zweethandje »

heeft er iemand positieve resultaten bij Carpe bij een behandeling van de handen?
TiGeR79
Plas
Plas
Berichten: 44
Lid geworden op: di 24 mei 2005, 19:29
Contacteer:

Bericht door TiGeR79 »

als je nog meer info wilt over de door hun gebruikte botox kun je ook gewoon naar het doosje/bijsluiter vragen...
ze zijn namelijk verplicht deze te tonen op aanvraag, want jij hebt als patient altijd het recht om te weten met wat je behandeld wordt...

maar dit verklaart wel het een en ander, ik heb tijdens mijn afstuderen een botoxbehandeling gehad bij de kliniek van mijn buurman (ook dokter) en die had het er al over ; hij was verbaasd over de prijzen en hij gaf al aan dat het in china bijv een stuk goedkoper is maar dat een aantal internationale onderzoeken ernaar met niet al te veel lovende resultaten kwamen...

najah, laten we hopen dat we er vervolgens geen last van gaan krijgen, want de plek bijvoorbeeld waar botox "gegroeid" wordt is heel erg van belang en voor zover ik had begrepen kunnen bijvoorbeeld die chinezen fabrikanten geen doorlopende kwaliteitseisen voldoen (in die zien dat elke "batch' van geproduceerde botox hetzelfde is als de voorgaande of de volgende)...

deze is een onderzoek met redelijk positieve conclusie :
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11776072
enige nadeel is dus dat er meer botox gebruikt moet worden aangezien deze minder sterk is...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht