duizeligheid en zware hoofdpijn(ook voor operatie)

Alles over operatieve ingrepen om het overmatig zweten tegen te gaan.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Ilse
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 22:04
Contacteer:

duizeligheid en zware hoofdpijn(ook voor operatie)

Bericht door Ilse »

Hallo,
Ik ben de vriendin van een 19 jarige Hongaar die onlangs succesvol in Budapest is geopereerd. Zijn handen, oksels en voeten zijn ok. Geen compensatiezweet, dus dat is heel goed want ik lees op dit forum wel eens anders...
Maarrrrr: voor de operatie was hij vaak duizelig en kreeg dan nietsontziende hoofdpijnaanvallen. en dat is gebleven.
We hebben al gedacht aan O.R.S tabletten omdat hij misschien teveel zout en glucose uitzweet, maar dat helpt onvoldoende. eetpatroon aangepast met geregeld cup of soup(4 uur...:-)

Hij denkt dat hij een paniekstoornis heeft, maar dat lijkt me van niet. Daarvoor ontbreken een aantal zaken in het patroon.

Hij is 10 jaar ziek geweest en zijn hele familie verwacht min of meer dat het nu na de succesvolle operatie maar ok moet zijn... en dat is het dus niet!
Ik denk dat hij gewoon de tijd moet krijgen om aan een 'droog' leven te wennen en weer te leren 'leven"
Maar hij is in 1 baan 'gepropt' na amper een maand en het lukt hem niet: elke dag hoofdpijn, hoort dan nix en doet als een zombie zijn werk.Slecht en met fouten.
Hier in Hongarije zijn ze niet zo flauw en gooien je er zo uit...En daar is hij ook bang voor want zo dik is het werk hier niet gezaaid!Lekker stress dus.
Wie heeft een idee of herkent zich in dit verhaal?
Hebben jullie tips om hem van zijn hoofdpijnen en duizeligheid af te helpen? hoort dit bij de ziekte of moet ik verder zoeken richting paniekstoornis?
Maar nogmaals: ik denk dat hij met rust en tijd meer geholpen wordt. Als ik maar zeker wist dat dit bij hyperhydrosis kan horen dan kan ik zijn ouders overtuigen hem tijd te gunnen.
Poeh, wat een verhaal...
Bedankt voor jullie aandacht en vooral aan Thijs die me op weg heeft geholpen!
Groeten uit een besneeuwd Hongarije en iedereen de beste wensen voor 2008
Ilse
rookie
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 11:48
Contacteer:

Bericht door rookie »

Hallo Ilse,

Hoofdpijnaanvallen en duizeligheid horen volgens mij niet bij hyperhidrosis. Hyperhidrosis beperkt zich tot het overmatig vocht verliezen via je zweetklieren en dit kan op diverse plaatsen op je lichaam optreden.

Als je paniekaanvallen krijgt hoeft dit niet gepaard te gaan met hoofdpijn of duizeligheid. Hierbij zijn zweten, weinig lucht krijgen, flauwvallen, hartkloppigen etc de meest bekende symptomen.

Zoals je het omschrijft lijkt wel migraine of een soort van spanningshoofdpijn. Ik zou dit met de huisarts bespreken. :!:

Succes,

Rookie
Ilse
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 15 dec 2007, 22:04
Contacteer:

Bericht door Ilse »

Hoi,
Bedankt voor je reaktie!
Dacht zelf ook in die richting: wanneer hij op onbekend terrein is heeft hij problemen. Probeer het in kaart te brengen middels een schrift waarin hij opschrijft wanneer en wat voor situatie.
Was alleen zo fijn als het met hyperhydrosis te maken had...hadden we maar 1 probleem, zie je!
Ennnnnnnnn: jij kent nog geen Hongaarse huisartsen... :(

groet, Ilse
jp
Vijver
Vijver
Berichten: 65
Lid geworden op: do 13 dec 2007, 14:55
Contacteer:

Bericht door jp »

Hoi Ilse,
Ik ben werkzaam als fysiotherapeut en vorm een praktijk samen met psycholoog, ik heb het hem voorgelegd.
De hoofdpijn en duizelingen waren er al voor de operatie, dit kan beteken een duidelijke stress cq spanningsklacht ivm de hyperhidrose welke een flinke impact op iemands sociale leven kunnen hebben. ( dit wordt ook vaak door de omgeving slecht begrepen of weg gelachen). De vererging van deze klachten na zijn succesvolle operatie kunnen logisch zijn. Een release van de klachten, alles moet er nog even uit en VERWERKT worden. Wat jij zelf stelt, hij moet weer leren leven, is de beste samenvatting die je hier over kunt maken.


Ik zou adviseren, altijd een check bij de huisarts en als daar niets uitkomt een periode van rust inbouwen, met een tijdslijn, bv 2 maanden. En dit ook goed met elkaar bespreken dat zal hem misschien ook zelf rust geven. Werkt dit niet zoek inderdaad hulp bij een therapeut, een coach bij dit soort problemen kan soms wonderen doen en heel fijn zijn.

wat je schoonouders betreft, ook als het niet om hyperhidrose gaat mag je begrip verwachten, probeer ze uit te leggen dat niet alle zaken rationeel zijn op te lossen.

Succes
JP
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht