Botox en zwangerschap(wens)
Geplaatst: vr 20 jun 2008, 11:12
Hoi,
Mijn huisarts heeft mij doorverwezen voor een botoxbehandeling. Ik ben hier heel blij mee en zeker toen ik erachter kwam dat het helemaal vergoed word.
Nu zijn mijn man en ik al een tijdje bezig om zwanger te worden. Ik heb op het internet gelezen dat er te weinig onderzoek is gedaan om echt duidelijkheid te verschaffen en dat ze geen botox doen als je zwanger bent of borstvoeding geeft.
Mijn vraag aan jullie is, weet je hoe lang je moet wachten met zwanger worden na een botox behandeling.
Bij de Mauritskliniek zeiden ze dat ik 6 maanden moet wachten. Dat is dus net zo lang als de botox zelf (max) werkt, oftwel hoe dan ook zwetend de zwangerschap door. Vanmiddag bel ik nog even met een dermatoloog waar ik nu een afspraak heb staan voor de behandeling.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt
groeten
NB
ik ben verzekerd bij Avero Achmea (+ aanvullend) en die vergoeden het uberhaupt. De kliniek waar ik heen ga zegt dat het medisch is dus uberhaupt vergoed wordt (dermicis in haarlem)
Mijn huisarts heeft mij doorverwezen voor een botoxbehandeling. Ik ben hier heel blij mee en zeker toen ik erachter kwam dat het helemaal vergoed word.
Nu zijn mijn man en ik al een tijdje bezig om zwanger te worden. Ik heb op het internet gelezen dat er te weinig onderzoek is gedaan om echt duidelijkheid te verschaffen en dat ze geen botox doen als je zwanger bent of borstvoeding geeft.
Mijn vraag aan jullie is, weet je hoe lang je moet wachten met zwanger worden na een botox behandeling.
Bij de Mauritskliniek zeiden ze dat ik 6 maanden moet wachten. Dat is dus net zo lang als de botox zelf (max) werkt, oftwel hoe dan ook zwetend de zwangerschap door. Vanmiddag bel ik nog even met een dermatoloog waar ik nu een afspraak heb staan voor de behandeling.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Bedankt
groeten
NB
ik ben verzekerd bij Avero Achmea (+ aanvullend) en die vergoeden het uberhaupt. De kliniek waar ik heen ga zegt dat het medisch is dus uberhaupt vergoed wordt (dermicis in haarlem)