Ik zweet me te pletter.
Geplaatst: ma 02 mei 2005, 23:33
Hier volgt mijn zweetverhaal:
Ik heb last van overmatig zweten, zó erg dat ik er wanhopig van word.
Er spelen verschillende factoren mee:
- erfelijk
- bijwerking van medicatie
- overgewicht (ook door medicatie)
Tel deze drie samen en je hebt een druipende spons zoals je die nog nooit gezien hebt.
Alleen als ik héél stilletjes blijf zitten, en helemaal niets beweeg, kà n het zijn dat het even wat vermindert. Maar het minste dat ik durf bewegen heb ik prijs.
Het drupt van mij af. Ik heb al geprobeerd om het dan maar te laten druppen, maar dat kriebelt zó dat ik niet anders kan dan afvegen.
Veeg veeg veeg, de hele dag. Als ik stop met vegen begint het onmiddellijk te druppen...dus: vegen.
Als ik ergens binnen kom, vragen de mensen verbaasd of het regent. Nee dus, ik zweet. Alles wat ik aanraak, wordt nat. En ik werk vaak met papier! Dat is dus gebobbeld als ik langs gekomen ben.
Als ik op een stoel of in een zetel gezeten heb, laat ik een natte plek na, heel genant. :oops: Ik ga nu bijna altijd op een handdoek zitten, maar natuurlijk krijg ik daarvoor ook verbaasde blikken. Als ik me omdraai, sprenkelen de druppels in het rond en als ik één keer met een papieren zakdoekje over mijn gezicht geveegd heb, is het volledig doorweekt. Op mijn werk kom je dus in alle vuilnisbakken doorweekte zakdoekjes van mij tegen.
En als ik naar het toilet ga, dan krijg ik mijn broek niet opgetrokken omdat zowel mijn broek als mijn benen kletsnat zijn. Dat kost me dan weer zoveel inspanning dat het zweten verdriedubbelt.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd: alles wat je bij de apotheker en kruidenwinkel tegen overmatig zweten kan vinden. Geen enkel effect.
Zelfs Antitrans, waar de meeste mensen tevreden over zijn, helpt bij mij niet. Ik mag het trouwens niet gebruiken omdat mijn systeem door medicatie verstoord is.
Maar ik heb ze nodig, die medicatie. Als ik een klein beetje probeer af te bouwen, word ik onmiddellijk terug depressief. Kan dus niet. Ik zou denk ik trouwens al helemaal moeten stoppen eer het effect heeft op mijn zweten.
Vijf dagen geleden heb ik op doktersadvies een betablokker (Inderal) verhoogd, dat zou moeten inwerken op dat systeem. Niet dus. Hopelijk werkt het wel na een tijdje, maar ik heb er geen vertrouwen meer in.
Aan botox heb ik niks. Ik heb het meeste last van mijn hoofd, aangezicht, nek en bovenbenen. Botox kan je niet gebruiken voor aangezicht en bovenbenen. Al de rest van mijn lichaam zweet ook, ik voel het bijvoorbeeld contstant druppen onder mijn oksels, maar dat is beter te verdragen. Het minst zweet ik aan mijn handpalmen en voeten.
Ik zit dus strop. Het is niet leefbaar en met de medicatie stoppen is óók niet leefbaar. Dus... ja, ik heb wel eens gedacht dat ik zo niet wil blijven leven.
Ik heb de links op deze site gevolgd. Tot mijn groot verdriet zag ik zwart op wit op een Amerikaanse site: "Voor overmatig zweten aan hoofd, aangezicht en nek, bestaat géén behandeling."
Maar toch blijf ik zoeken, ik moet wel.
Is er iemand die dit verhaal herkent? HELP!!! Ik kan niet meer, het put me uit.
Nog even een illustratie: zo loop ik rond op mijn werk:
(klik op onderstaande link)
Link verwijderd want hij werkte niet meer.
Hanneleen
Ik heb last van overmatig zweten, zó erg dat ik er wanhopig van word.
Er spelen verschillende factoren mee:
- erfelijk
- bijwerking van medicatie
- overgewicht (ook door medicatie)
Tel deze drie samen en je hebt een druipende spons zoals je die nog nooit gezien hebt.
Alleen als ik héél stilletjes blijf zitten, en helemaal niets beweeg, kà n het zijn dat het even wat vermindert. Maar het minste dat ik durf bewegen heb ik prijs.
Het drupt van mij af. Ik heb al geprobeerd om het dan maar te laten druppen, maar dat kriebelt zó dat ik niet anders kan dan afvegen.
Veeg veeg veeg, de hele dag. Als ik stop met vegen begint het onmiddellijk te druppen...dus: vegen.
Als ik ergens binnen kom, vragen de mensen verbaasd of het regent. Nee dus, ik zweet. Alles wat ik aanraak, wordt nat. En ik werk vaak met papier! Dat is dus gebobbeld als ik langs gekomen ben.
Als ik op een stoel of in een zetel gezeten heb, laat ik een natte plek na, heel genant. :oops: Ik ga nu bijna altijd op een handdoek zitten, maar natuurlijk krijg ik daarvoor ook verbaasde blikken. Als ik me omdraai, sprenkelen de druppels in het rond en als ik één keer met een papieren zakdoekje over mijn gezicht geveegd heb, is het volledig doorweekt. Op mijn werk kom je dus in alle vuilnisbakken doorweekte zakdoekjes van mij tegen.
En als ik naar het toilet ga, dan krijg ik mijn broek niet opgetrokken omdat zowel mijn broek als mijn benen kletsnat zijn. Dat kost me dan weer zoveel inspanning dat het zweten verdriedubbelt.
Ik heb werkelijk alles geprobeerd: alles wat je bij de apotheker en kruidenwinkel tegen overmatig zweten kan vinden. Geen enkel effect.
Zelfs Antitrans, waar de meeste mensen tevreden over zijn, helpt bij mij niet. Ik mag het trouwens niet gebruiken omdat mijn systeem door medicatie verstoord is.
Maar ik heb ze nodig, die medicatie. Als ik een klein beetje probeer af te bouwen, word ik onmiddellijk terug depressief. Kan dus niet. Ik zou denk ik trouwens al helemaal moeten stoppen eer het effect heeft op mijn zweten.
Vijf dagen geleden heb ik op doktersadvies een betablokker (Inderal) verhoogd, dat zou moeten inwerken op dat systeem. Niet dus. Hopelijk werkt het wel na een tijdje, maar ik heb er geen vertrouwen meer in.
Aan botox heb ik niks. Ik heb het meeste last van mijn hoofd, aangezicht, nek en bovenbenen. Botox kan je niet gebruiken voor aangezicht en bovenbenen. Al de rest van mijn lichaam zweet ook, ik voel het bijvoorbeeld contstant druppen onder mijn oksels, maar dat is beter te verdragen. Het minst zweet ik aan mijn handpalmen en voeten.
Ik zit dus strop. Het is niet leefbaar en met de medicatie stoppen is óók niet leefbaar. Dus... ja, ik heb wel eens gedacht dat ik zo niet wil blijven leven.
Ik heb de links op deze site gevolgd. Tot mijn groot verdriet zag ik zwart op wit op een Amerikaanse site: "Voor overmatig zweten aan hoofd, aangezicht en nek, bestaat géén behandeling."
Maar toch blijf ik zoeken, ik moet wel.
Is er iemand die dit verhaal herkent? HELP!!! Ik kan niet meer, het put me uit.
Nog even een illustratie: zo loop ik rond op mijn werk:
(klik op onderstaande link)
Link verwijderd want hij werkte niet meer.
Hanneleen