Zelf iontoforeseapparaat maken

Alles over iontoforese apparatuur en ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jazeker
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 22:16
Contacteer:

Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door Jazeker »

Hallo allen,

Na hier een aantal onderwerpen te hebben doorgelezen voelde ik me verplicht om zelf het een en ander te posten.
De apparaten die worden aangeboden zijn vrij prijzig, daarbovenop lijken het ook nog eens prullen te zijn.
Elektronica is echt niet zo duur. Ik vind het schandalig dat wanhopige mensen op deze manier worden uitgebuit!

Ook ik was wanhopig en ben zelfs op youtube gaan zoeken. Daar kwam ik een filmpje tegen over 'palmar hyperhidrosis' waar
iemand liet zien hoe je zelf een iontoforeseapparaat kon maken. Naar aanleiding van dat filmpje heb ik dat dus ook gedaan.

Twee aluminium ovenschotelbakjes van de supermarkt, een zakje krokodilbekklemmen, twee 9 volt batterijen. plusminus 15 euro?
Na twee weken had ik kurkdroge handen!

Ik gebruik deze methode nu anderhalf jaar en heb gewoon droge handen.
Het lastigste is dat je het moet blijven doen anders heb je na een paar weken weer zweethanden, wat mij dus al twee keer is overkomen.
Elke keer bleek deze manier van iontoforese weer effectief.

Verder ben ik benieuwd naar de ervaringen van mensen die dit al op lange termijn doen. Ik lees op verschillende sites dat het na een tijdje
niet meer werkt. Is dat echt zo?

Groeten en succes!
JoostFriesland
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 08:37
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door JoostFriesland »

Zou je mij uit kunnen leggen hoe ik zelf een iontoforeseapparaat kan maken? Ik heb 500 euro betaald voor een iontoforese apparaat maar het werkt niet bij mij! Misschien dat ik via jou manier mijn zweet handen kan oplossen. Alvast bedankt,

Joost
zweethanden8
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 20:58
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door zweethanden8 »

Ook ik heb erg last van zweethanden en heb al van alles geprobeerd! Niks helpt en zoals jezelf aangeeft de apparaten die ervoor beschikbaar zijn, zijn erg prijzig.
Zou je me uit kunnen leggen, hoe ik zo'n iontoforeseapparaat kan maken?

Lize
JoostFriesland
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 08:37
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door JoostFriesland »

Ik heb ook geprobeerd om zelf een iontoforese apparaat te maken. Ik heb twee aluminium ovenschalen gekocht, drie 6V batterijen en een aantal snoertjes met krokodillen bekjes. Alles aangesloten, maar ik voel helemaal niks! Wat moet ik doen om het te laten werken? Wie kan me hier bij helpen?
JoostFriesland
Beekje
Beekje
Berichten: 21
Lid geworden op: di 24 mei 2011, 08:37
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door JoostFriesland »

Ik heb naar aanleiding van de video de volgende spullen aangeschaft:
- Drie 6V Alkaline Battery's (Lantern Battery (908AU 4LR25 6v)
- Twee aluminium ovenschalen
- 10 snoeren met krokodillenklemmen

Precies volgens de instructies van de video volg ik de stappen.
1. Ik plaats een krokodillenklem op de plus van de batterij, de andere kant aan de aluminium schaal.
2. Ik plaats een klem van de min naar de plus van de middelste batterij.
3. Ik plaats een klem van de min naar de plus van de linker batterij.
4. Ik plaats een klem van de min naar de ovenschaal.
5. Ik doe water in beide aluminium schalen.
6. Ik plaats mijn handen in het water.

Vervolgens gebeurt er niets! Ik voel totaal niets aan mijn handen. Normaal gesproken moeten je handen prikken, een onprettig gevoel (Ik weet hoe het voelt, heb het via de huisarts geprobeerd).

Wat doe ik verkeerd?

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik de stroom wel in mijn handen voel?
Zijn het verkeerde batterijen? Of zijn de aluminium schalen niet goed? Wat doe ik verkeerd?
pingu
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 10:35
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door pingu »

Hallo Joost,

De schaaltjes die je gebruikt moeten geleidend zijn. Ben je zeker dat dit het geval is?
Het makkelijkste is om dit even op te meten met een meettoestel, eerst aan de batterijen, dan aan de schaaltjes.
Als je dit niet in huis hebt kan je een 12-volt lampje (bv. koplamp auto) proberen te doen branden als test.

Succes ermee!
Jazeker
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door Jazeker »

Hallo mensen,

Hier is een foto van mijn opstelling.
http://i56.tinypic.com/2qao5dz.jpg

Handen in het water houden. Na 10 minuten de polariteit omdraaien.
(De draden op de bakjes van plek verwisselen.)
En weer je handen 10 minuten in het water houden.

Na ongeveer twee weken had ik op deze manier kurkdroge handen.
Let wel op, het zweten van je handen kan tijdens die twee weken erger worden, maar dat is juist een teken dat het werkt.
Gewoon volhouden dus.

Groeten,

Leo.
Jazeker
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 22:16
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door Jazeker »

Hier nog een extra plaatje om de aansluitingen en het verwisselen te verduidelijken.
Afbeelding
pingu
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 10:35
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door pingu »

Misschien nog belangrijk om weten. Volgens onderzoek is iontoforese effectief bij 85% van de patiënten. Dit wil dus nog altijd zeggen dat je 15% kans hebt dat het bij jouw niet werkt.

Joost, welk apparaat heb je juist gekocht? Indien je helemaal geen tinteling voelt lijkt het apparaat me defect, dus zou ik het zeker retourneren!
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zelf iontoforeseapparaat maken

Bericht door mirela »

Of je gaat gewoon naar de huisarts die je doorverwijst naar het ziekenhuis en daar kun je de behandeling ondergaan. Geen kosten voor aanschaf van apparaat en frustraties over dat het batterij verhaal niet goed werkt.'

Jaren geleden heb ik deze behandeling ondergaan bij de fystiotherapeut en die behandelingen zitten ook in de ziektekostenpakket.

Helpt het goed dan kun je altijd nog overgaan op een eigen knutselpakket of toch het apparaat aanschaffen.

Groetjes en suc6 allemaal met jullie beslissingen.
Plaats reactie