Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Wow, na twee maanden nog steeds droog, dan zul je vast wel droog blijven denk ik. Super!
Dat okselhaar was bij mij na de eerste behandeling al zo goed als weg. Ik vermoed dat er nu na de tweede behandeling helemaal niks meer van over is, inderdaad, een prettige bijkomstigheid.
Leuk dat je in de Viva komt! Ik hou het in de gaten.
Nikkister
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Nikkister »

Hallo allemaal, zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden.

Gisteren heb ik voor het eerst de miradry behandeling gehad. Van te voren vond ik het heel erg spannend omdat ik bang ben van spuiten, en niet wist hoe de behandeling eventueel aan zou voelen, en of het veel geluid zou maken etc. Van te voren had ik al 4 kleine Cool packs in de vriezer gelegd, zodat ik goed zou kunnen koelen. Ook had ik een uur voordat ik mijn afspraak had alvast een maagbeschermer en een ibuprofen 400 mg ingenomen. Eenmaal bij de huid en laser kliniek in bergen op zoom werd ik al snel verwelkomt door 3 mensen, een dermatoloog, een assistent, en een huidtherapeut. Deze 3 mensen gingen mij helpen. Eerst werd nogmaals uitgelegd hoe het allemaal in zijn werk ging, en toen mocht ik gaan liggen in de behandel kamer. Eerst werd gemeten (aan de hand van je beharingsgroei ( ik mocht namelijk 4-6 dagen van te voren niet meer scheren)) wat je omvang was van zweten, via die afmeting wisten ze welke plaktatoeage voor jou bestemd was. Het kan ( net zoals bij mij ) zijn dat je verschillende afmetingen hebt, bij mij was het zweetoppervlakte links kleiner dan rechts. Omdat ik redelijk wat beharing had ( beter te veel dan te weinig ) werd het een beetje afgeschoren zodat de plak tatoeage beter bleef plakken. Omdat je ook op dat moment natuurlijk zweet bleef hij bij mij niet goed zitten, waardoor ze het met een stift bij hebben getekend zodat ze zeker geen oppervlakte zouden overslaan. Toen alle lijnen en strepen erop zaten begonnen ze met de verdoving, hier was ik het meest bang voor. Mijn moeder heeft ze de 2e keer geteld, en dat waren 30 kleine verdovingsspuitjes. Omdat links een kleinere oppervlakte was dan rechts, zal ik rechts meer spuitjes hebben gehad, dus in totaal tussen de 60 en 70 kleine verdovingsspuitjes. Toen ik dit achteraf hoorde schrok ik best wel, ik wist dat het best veel spuitjes waren maar zoveel wist ik niet. Aangezien ik heel erg bang ben van spuitjes kan ik met een gerust hart jullie vertellen dat het echt wel mee valt, sommige spuitjes zijn wat gemeen omdat je huid daar iets dikker of dunner is, maar het is me alles mee gevallen!! toen het eenmaal verdoofd was begonnen ze met de behandeling, nogmaals werd uitgelegd hoe dat het in zijn werk ging. Toen ze voor de eerste keer het apparaat op mijn oksel zette vond ik het redelijk eng, omdat ik niet wist wat ik moest verwachten, maar toen ze het apparaat aanzette merkte ik al snel dat je er niets van voelt !! Ook het apparaat maakt geen raar geluid of iets, er komt zelfs een soort muziekje uit. toen ze klaar waren met mijn ene oksel werd het meteen schoon gemaakt, en een antibiotica zalf opgesmeerd, toen die erop zat kreeg ik een cool-pack onder mijn arm, en mocht ik 1 arm alvast naar beneden doen. Toen ik mijn ene arm naar beneden deed voelde ik heel mijn arm tintelen, dat is vergelijkbaar als dat je arm slaapt, dus geen beangstigend gevoel. Toen begonnen ze aan mijn andere oksel, bij deze oksel voelde ik op een paar plekken het soms iets of wat warm worden, maar niet dat het niet dragelijk was, dan waren de spuitjes vervelender. Dit had ik ook aangegeven aan de dermatoloog en die vroeg welk gevoel er vervelender was, die van de spuitjes of het apparaat. Ik vond dat de spuitjes vervelender waren dus was voor hem een goede meetstaaf om te beslissen dat extra verdoving niet nodig was, hij gaf wel aan dat dit wel mogelijk was als ik dit wilde. Maar ik ging mee in zijn advies en ging door met de behandeling. Toen ook deze oksel klaar was werd net zoals bij de andere het eerst schoongemaakt en toen antibiotica zalf erop gesmeerd en een cool-pack eronder. toen mocht ik rustig omhoog komen en beginnen met aankleden, dat valt natuurlijk niet mee als je 2 cool-packs onder je armen hebt, dus mijn moeder heeft me geholpen met aankleden. De artsen vroegen mij om eind van de week even te bellen om te vertellen hoe dat het met me gaat, hoe dat de eventuele zwellingen zijn etc. Ik vind het heel erg fijn dat deze kliniek heel erg begaan is met je, en ook echt interesse in je tonen. Ik heb meteen een vervolg afspraak gemaakt voor over 3 maanden, dan wordt bekeken of het allemaal goed is herstelt, en of een eventuele 2e behandeling nodig is. Eenmaal buiten en richting de auto kreeg ik het ineens ontzettend koud, dat is ook niet gek als je in deze tijd van het jaar rond kwart over 6 's avonds buiten loopt met 2 cool-packs onder je armen haha! Dus in de auto meteen de kachel flink hoog en naar huis. Thuis heb ik meteen de cool-packs vervangen voor nieuwe. De verdoving heeft nog heel de avond gewerkt. Het enigste wat ik voelde was onder mijn linker oksel het gevoel alsof er een kaartje van je shirt in je nek zit te prikken. 's avonds voordat ik ging slapen heb ik nog een ibuprofen ingenomen en nieuwe cool-packs onder mijn armen gedaan. Ik moet toegeven dat het best lastig is om 's nachts te koelen. Maar ik als vrouw zijnde heb het geluk dat je een bandeau ( band ) aan kan doen, en daar tussen de cool-packs kan klemmen, zodat ze beter op hun plek blijven zitten. maar ook dan is het lastig. Om 3 uur 's nachts heb ik de wekker gezet om weer nieuwe cool-pack eronder te doen. en 's ochtend om half 8 heeft mijn vriend mij weer nieuwe cool-packs gegeven. Toen ik rond 10 uur uit bed kwam heb ik natuurlijk eerst gekeken hoe het eruit zag, er was mij namelijk verteld dat het er ook heel blauw uit kon gaan zien. Maar toen ik in de spiegel keek zag ik dat het alleen maar wat dikker was, en op een paar plekjes een beetje rood van het vacuüm zuigen van het apparaat, en op sommige plekjes zag ik rode puntjes van de spuitjes. Maar bij mij is tot nu toe niets blauw. Toen heb ik het voorzichtig wat schoongemaakt met een schoon washandje ( dit moet namelijk 2 keer per dag ) en ging de plaktatoeage er ook grotendeels af. Eenmaal beneden heb ik weer nieuwe cool-packs eronder gedaan en weer een ibuprofen ingenomen. Qua pijn heb ik bijna nergens last van. als de cool-packs er onderuit zijn dan voelt het gek om je armen helemaal dicht te doen zeg maar, omdat er dan een bultje tussen zit, en af en toe voel ik het een beetje steken. Maar ik kan tot nu toe niet zeggen dat ik echt pijn heb gehad! Zoals al eerder verteld waren de spuitjes tot nu toe het meest vervelend. Maar als iemand dat kan zeggen terwijl die heel bang is van spuiten, kan ik met een gerust hart zeggen dat ook die achteraf mee vallen! Of dat ik nu daadwerkelijk minder zweet is lastig te zeggen met constant 2 cool-packs onder je armen, dus daar zal ik zodra mogelijk een bericht over schrijven !!

Als iemand nog iets wilt weten dan mag je het altijd vragen ! ik heb zelf ook heel veel gehad aan de informatie via deze site, en daar ben ik jullie allemaal heel dankbaar voor. Vandaar ook dat ik mijn verhaal met jullie wil delen, in de hoop dat ik jullie informatie kan geven die een kliniek misschien niet kan geven !!

Liefs, Nikki
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Hoi Nikki,

Dankjewel voor je uitgebreide verhaal.
Volgens mij hoef je echt niet constant meer met die icepacks rond te lopen hoor. Gewoon af en toe even tien minuutjes koelen.
In het begin is het lastig te zeggen wat het resultaat zal zijn. Vaak zweet je de eerste dagen niet, omdat alles nog opgezet is. Na een week of vier tot zes kan je het resultaat pas merken.
Hou ons op de hoogte hé!
Nikkister
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Nikkister »

Nu een paar dagen later merk ik al zoveel verschil! ik heb geen last meer van de zwellingen ( alleen als ik op mijn zij in bed lig ). Ik heb van de week zelfs in een cafe gestaan, en kon gewoon mijn vest uit doen zonder zweetplekken!! Het is nog steeds een beetje onwerkelijk dat dit echt kan!
Mijn medicijnen slik ik alleen nog 's avonds voordat ik ga slapen. Ik heb verder ook geen blauwe plekken gehad, alleen de zwellingen. Voor iedereen met hetzelfde zweetprobleem is dit echt de oplossing! het kost een hoop geld, maar dan heb je ook echt iets! Ik kan vol trots en blijdschap zeggen dat mijn leven nu al echt is veranderd! heb zelfs al kleren gekocht die ik van te voren nóóit aan kon! Het voelt zo bevrijdend!

Liefs Nikki
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Hihi geweldig is dat hé, om te ervaren hoe het leven voor " normale " mensen is, die niet overmatig zweten. Inderdaad heel onwerkelijk.
Geweldig hé, dat shoppen! Ik heb mijn hele leven witte t-shirts gedragen en kan nu eindelijk gewone kleren aan. Ook heb ik veel minder last van de kou nu.
Maar gooi je oude kleding nog niet weg hé! Even afwachten nog. Misschien behoor je tot de gelukkige 50 % waarbij één behandeling afdoende is, maar het kan ook zijn dat het zweten nog terug komt. Maar zowiezo minder als voorheen.
Er gingen bij mij echt wel meerdere maanden overheen voor ik het uiteindelijke resultaat had en toen moest ik besluiten om nog een behandeling te laten doen.
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Ik heb nu ook de terugval (september 1 e behandeling gehad), en zoals de dermatoloog zei, dat voelt als een klap in je gezicht! Bah het liefst wil ik meerdere keren per dag douchen en omkleden... Nu hoop houden dat het nog vermindert...
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Oh en trouwens, de eerste week van het nieuwe jaar kom ik, samen met twee andere vrouwen, in de viva! Het was een uitgebreid telefonisch interview en woensdag a.s vindt de fotoshoot plaats... Wel spannend hoor!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

nienke86 schreef:Ik heb nu ook de terugval (september 1 e behandeling gehad), en zoals de dermatoloog zei, dat voelt als een klap in je gezicht! Bah het liefst wil ik meerdere keren per dag douchen en omkleden... Nu hoop houden dat het nog vermindert...
Ja, dat is echt mega balen hé....
Als je nu weer zweet zal dat niet vanzelf minder worden, maar wel door een tweede behandeling.
Houd goed voor ogen dat de MiraDry officieel uit twee behandelingen bestaat. Er is een flink aantal geluksvogels bij wie één behandeling afdoende is, de rest zal toch echt nog een keer op moeten.
In de tussentijd: sterkte.
Heb je wel eens Deoleen creme geprobeerd? Moet je 's avonds aanbrengen, werkte redelijk goed bij mij. Misschien kun je het daarmee een beetje draaglijk maken tot aan de tweede behandeling. Nog beter is Rexona Maximum Protection, die werkte echt super bij mij, maar daar werd ik na een tijdje weer allergisch voor.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door kimmy »

een UPDATE van mij na miradry behandeling van een poos terug.
Ik kan jullie zeggen dat ik normaal altijd plekken onder mn armen had van zon 20 cm doorsnee! EN nu voelen mn oksels alleen wat warm en klam aan! Geen plekken in mn kleding! Tja bij ontzettend hard sporten dan zweet ik ook wel.
Nu hoop ik dat ze wat gaan uitvinden dat het zweten over mijn hele lichaam zal verminderen!
Voorlopig ben ik zeer tevreden over het resultaat van de miradry voor mijn oksels!
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Erje schreef:
nienke86 schreef:Ik heb nu ook de terugval (september 1 e behandeling gehad), en zoals de dermatoloog zei, dat voelt als een klap in je gezicht! Bah het liefst wil ik meerdere keren per dag douchen en omkleden... Nu hoop houden dat het nog vermindert...
Ja, dat is echt mega balen hé....
Als je nu weer zweet zal dat niet vanzelf minder worden, maar wel door een tweede behandeling.
Houd goed voor ogen dat de MiraDry officieel uit twee behandelingen bestaat. Er is een flink aantal geluksvogels bij wie één behandeling afdoende is, de rest zal toch echt nog een keer op moeten.
In de tussentijd: sterkte.
Heb je wel eens Deoleen creme geprobeerd? Moet je 's avonds aanbrengen, werkte redelijk goed bij mij. Misschien kun je het daarmee een beetje draaglijk maken tot aan de tweede behandeling. Nog beter is Rexona Maximum Protection, die werkte echt super bij mij, maar daar werd ik na een tijdje weer allergisch voor.


Thanks voor je opbeurende woorden :regenboog: ik ga jetips zeker onthouden. Het is nu sinds drie dagen weer wat rustiger... Ik wacht gewoon af.. Misschien kan ik er aan wennen, het is iig minder als voor de behandeling! En anders misschien toch een tweede behandeling, van het voorjaar ofzo. De knaken he! Moet sparen dan!
Marcel B
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 feb 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Marcel B »

Hallo
Hierbij een update van mijn miradry ervaringen.

Febr 2014 heb ik de eerste behandeling gehad op stand 3. Ik was een van de eerste personen die de behandeling in Nederland heb gehad. Achteraf blijkt dat die behandeling op een te lage stand is uitgevoerd.

Juni 2014 heb ik de 2e behandeling gehad. Nu op stand 5 wat de hoogste stand is. Sec medical solutions voert de behandeling vanaf toen bijna altijd op de hoogste stand uit. Alleen bij heel tengere patiënten wordt een lagere stand gebruikt. Mogelijk is de hersteltijd wat langer maar de kans dat 1 behandeling nodig is, is groter. Scheelt je ook geld omdat de initiële prijs van 2500 euro nu verdeeld is in 1500 euro 1e behandeling en 1000 euro evt. 2e behandeling.

Vandaag 6 jan 2015 is de derde miradry behandeling uitgevoerd door sec medical solutions.
Wederom op stand 5.

De hele behandeling is net als de eerste twee prima verlopen. Over de behandeling zelf is op deze site al veel te lezen. Iedereen ervaart het een beetje hetzelfde en vindt de behandeling zelf erg mee vallen.

Ik hoop wel dat ik nu na 3 behandelingen definitief van het probleem af ben.
De eerste behandeling leverde ongeveer 15-20 % vermindering maar werd in de loop van de tijd minder. De tweede behandeling had een iets groter rendement. Onderaan de streep was het totale rendement na 2 behandelingen op den duur toch niet voldoende.

Volgens Avi Roopram van Sec Medical Solutions is het zo dat een zweetklier beschadigd kan raken door miradry. Als de beschadiging niet voldoende is kan de zweetklier weer herstellen. Dit verklaard waarom bij veel mensen het zweten na verloop van tijd toch weer wat erger wordt.

Ik zal over een tijdje laten weten of 3 behandelingen voldoende resultaat hebben opgeleverd.

Mvg,
Marcel
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Jeetje Marcel, 3 behandelingen.. wist niet dat het ook mogelijk zou zijn dat de klier weer terug kan groeien als ie niet genoeg beschadigd is. Hopelijk is het voor jou toch "maar" bij die 2500,- gebleven. En veel belangrijker; hopelijk ben je er nu voorgoed vanaf!
jeroenb
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 26 jan 2015, 13:34
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door jeroenb »

Wie van de gene die een miradry behandeling heeft ondergaan moest voor een 2é sessie terugkomen omdat het niet helemaal was opgelost?
Ik vind het ergens een beetje geldklopperij omdat dat apparaat meerdere standen heeft, Als ze gelijk op stand 5 (of hoger) behandelen hoeven de cliënten geen 2é behandeling te ondergaan, wat dus weer scheelt in de kosten.. of zie ik dit verkeerd? En wat ik ook vaag vind is dat verschillende klinieken andere percentage opgeven van de behaalde successen na de eerste behandeling:

secms: Patiënten met hyperhidrosis zullen in 40% van de gevallen een tweede behandeling nodig hebben.

aleidadijkstra: Meestal is 1 behandeling voldoende, in sommige gevallen van ernstige hyperhidosis is een tweede behandeling nodig voor het beste resultaat.

drynederland: Maar omdat er in zeker 50% van de gevallen al voldoende resultaat is na 1 behandeling

roosevelt: Meer dan 90 procent van de personen is voorgoed van de klachten af na 1 behandeling!

Dus hoe betrouwbaar zijn de klinieken? of welke bied het meeste/beste resultaat voor 1 behandeling?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Ik denk dat het succes, behalve van de stand waarop behandeld wordt, voor een groot deel ook afhangt van de patient zelf, dus hoe die specifieke persoon in elkaar zit. Je kunt niet stellen dat als eenmaal stand vijf voor één patient afdoende is, dit voor alle anderen ook zo zou zijn, omdat mensen nou eenmaal niet hetzelfde zijn.
Ikzelf ben nu tweemaal behandeld, de eerste keer op stand vier, de tweede op stand vijf. Ik ben nog niet 100 % droog, maar dat hoeft ook niet, want mijn probleem is vooralsnog wél opgelost. Ik hoef niet meer tig keer per dag schone kleren aan te trekken, zoals voor de behandelingen. Ik kan zelfs, als ik zou willen, wel twee dagen met hetzelfde shirt toe. Maar er zijn situaties waarop ik het niet helemaal droog hou, maar dat geldt ook voor ieder ander mens.
De getallen die genoemd worden door de verschillende behandelaars, zijn gemiddelden. Je moet altijd afwachten hoe het voor jou uit zal pakken. Misschien heb je geluk en is inderdaad een behandeling afdoende. Het apparaat is ontwikkeld in Amerika en officieel zijn er twee behandelingen nodig.
Heb je wel eens reviews gelezen op de Amerikaanse site Realself? Er staan er inmiddels heel wat op en ook heel verschillende ervaringen. Wel is het zo dat in Amerika de eerste behandeling meestal op een lagere stand wordt uitgevoerd, dus echt vergelijken met Nederland kun je het dan weer niet.
Overigens is vijf de hoogste stand.
En eerst was het ook nog eens zo dat je direkt voor twee behandelingen betaalde. Als je dan " pech " had en er was maar eentje nodig, dan was je toch de volle mep kwijt. Nu hebben ze dat opgesplitst in twee, die je dan afzonderlijk betaalt.
Dus geldklopperij, nee, zo zou ik het niet noemen. Dit systeem is gewoon eerlijker.
Wim Venema
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 17:00
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Wim Venema »

Ik wil graag reageren op de vragen over het resultaat van de eerste behandeling. De idee dat je op stand vijf altijd een beter resultaat hebt dan op stand 4 is niet juist. Het zondermeer op 5 instellen bij de eerste behandeling zou zelfs aanleiding kunnen geven tot meer bijwerkingen. Het moet natuurlijk wel veilig blijven.

Ik heb bij mensen die behandeld zijn biopten (stukjes huid) afgenomen om te zien wat er nu echt met de zweetklieren gebeurt na de behandeling. Het blijkt dan dat een groot deel van de zweetklieren na een behandeling is verdwenen. Je krijgt dus reductie. Op een hogere stand kom je dieper in de huid het is echter niet zo dat er dan per definitie meer zweetklieren in de huid zijn verdwenen. Je kunt voorbij de zweetklieren behandelen.

Het voorspellen van de mensen die na een keer voldoende verbeterd zijn is moeilijk. In de US zijn alle studies met twee behandelsessies gedaan en onze voorspelling berust op ervaring en informatie van behandelaars in de US. Gemiddeld genomen behandelen wij in Nederland op hogere standen dan in de US. De resultaten zijn daar 90% tevredenheid na twee behandelsessies wat betekend dat 1 op de 10 na twee behandeling niet tevreden zal zijn. Maar dat is natuurlijk statistiek. En ik snap natuurlijk dat je ook gezien het geld dat je betaalt graag een 100% garantie wilt

Dat de prijzen niet gelijk verdeelt zijn is om juist aan te geven dat de behandelaar erg zijn best zal doen om in een behandeling voldoende resultaat te bieden.

En uiteindelijk een mens blijft een mens. Ik behandelde tot nu toe vooral mensen die ernstig zweten en daarbij kan een reductie van 50% na een behandeling natuurlijk te weinig resultaat zijn.

Een goede behandelaar met ervaring zal het behandelpatroon en de stand aanpassen aan de specifieke patiënt. Het lastige blijft dat je dit niet in website teksten kunt terugvinden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht