Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Hoi Nienke,

Hoe gaat het nu met je ? Wel blijven schrijven over al jullie ervaringen hoor!!!!

gr Thijs
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Hoi hoi,

Nu 2,5week later, gaat het prima met me. Sinds een week kan ik weer alles doen, en voelt het alleen nog doof/gevoelig als je echt aan de oksel zelf komt. De tennisballen waren snel geslonken, nu zie/voel ik nog verschillende bobbeltjes. De oksel scheren blijft wat lastig mede door de bobbeltjes en het dove gevoel.
Wel lijkt het alsof ik zweet soms, in situaties waarbij ik dat voor de ingreep ook zou doen. Dan voel ik ff snel en is het echt droog, rare gewaarwording.
Ik heb twee vuilniszakken vol oudekleren weggegooid en heb al heel wat leuk nieuw (kleurig!) spul in huis gehaald. Voelt echt heerlijk!!!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Super he? ik ken dat gevoel maar al te goed. Denk je dat je nat bent onder je oksels, kijk je en is er niets te zien. Ik had het vandaag nog en ik ben toch al een aantal jaren zweetvrij. Super hoor.... koop maar lekker leuke kleurige kleding! Helemaal goed!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

nienke86 schreef:Hoi hoi,

Nu 2,5week later, gaat het prima met me. Sinds een week kan ik weer alles doen, en voelt het alleen nog doof/gevoelig als je echt aan de oksel zelf komt. De tennisballen waren snel geslonken, nu zie/voel ik nog verschillende bobbeltjes. De oksel scheren blijft wat lastig mede door de bobbeltjes en het dove gevoel.
Wel lijkt het alsof ik zweet soms, in situaties waarbij ik dat voor de ingreep ook zou doen. Dan voel ik ff snel en is het echt droog, rare gewaarwording.
Ik heb twee vuilniszakken vol oudekleren weggegooid en heb al heel wat leuk nieuw (kleurig!) spul in huis gehaald. Voelt echt heerlijk!!!
Dat opruimen van de kleren had ik ook gedaan, alleen ik had het nog niet weg gegooid. Gelukkig maar, want na een tijdje ging ik toch weer zweten, niet zo erg meer als voorheen, maar ik ben toch blij dat ik die oude witte t shirts nog even bewaard heb. Ik denk dat ik binnenkort voor een tweede MiraDry behandeling ga en dat ik dan de oude kleren definitief weg zal kunnen gooien.
Overigens draag ik ook de nieuwe kleren nog wel gelukkig. Het is niet zo dat er grote zweetplekken in ontstaan.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door kimmy »

ik heb eenmaal de behandeling met de MiraDry gehad en ik zweette echt mega! Ik heb nu alleen wat klamme oksels! Dus voorlopig zeg ik nee tegen een 2e behandling . Voor mij is het okselzweten met zon 90 a 95% minder geworden.
Bij inspanning ja dan zweet ik ook! Ik zweet trouwens over mijn hele lijf. Ik hoop dat er nog een keer iets komt waarmee mn hele lichaam behandeld kan worden............
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Ik hoor verhalen dat miradry in de toekomst ook voor handen wellicht gebruikt kan worden. Hoe ver ze er mee zijn en of het überhaupt kan weet ik (nog) niet. Maar het idee is veelbelovend.
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Ook ik heb nog niet alle kleren definitief weggegooid, ik vind die stap net iets te drastisch hahaben stiekem heel "bang" dat ik een tweede ingreep zal moeten ondergaan. Niet dat ik daar nu reden toe heb want het is droog, maar omdat ik het nog niet echt kan geloven en ik nogal heb moeten sparen voor de eerste ingreep...

Wat fijn om te lezen thijs dat je al jaren okseldroog bent, geweldig! En van kimmy natuurlijk ook! Ik blijf het forum in de gaten houden voor updates en nieuwtjes :-)
Nikkister
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Nikkister »

Hallo, ik ben ook geïnteresseerd in de Miradry maar omdat het zo'n dure behandeling is wil ik graag zeker weten dat het de moeite waard is. al zou het bij mij 50%-75% weg nemen dan ben ik al een stuk gelukkiger !! Ik heb hier zien staan dat het aftrekbaar is via de bijzondere ziektekosten bij de belastingdienst ? heeft iemand dit eerder al gedaan, en om welk bedrag gaat het dan als ik vragen mag?
Hebben jullie toevallig ook nog aanraders om de behandeling te laten doen ? ik ben zelf namelijk erg bang van spuiten, dus wil me er wel op mijn gemak voelen, en weten dat de behandeling goed wordt uitgevoerd.

Alvast bedankt!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Hallo Nikkister, welkom op dit forum.
Om je vraag te beantwoorden of het de moeite waard zal zijn. Ik ben geneigd om 'ja' te zeggen, je gaat er zowiezo op vooruit, alleen weet je niet van tevoren met hoeveel procent je zweten zal worden gereduceerd. Er staan hier op het forum al een aantal succesverhalen. Ook mijn zweten is behoorlijk verminderd, maar nog niet voldoende, dus ik zal binnenkort nog een behandeling krijgen en ik heb goede hoop dat het dan nog beter zal zijn. Hoeveel procent het bij mij verminderd is, is lastig te zeggen, maar ik denk zo'n 50%. Dat maakt echt al een heel verschil.
We zijn van plan om het bedrag van de behandelingen wel bij de belasting in te dienen, maar of dat lukt weet ik niet.
Ik heb de behandeling ondergaan bij dokter Venema van Dry Nederland, die kan ik je zeker aanraden. Hij doet de behandelingen in Assen en in Amersfoort. Je zal je daar zeker op je gemak voelen.
O, en die spuitjes vallen erg mee hoor, stelt echt niet zoveel voor.
Succes en hou ons op de hoogte hé!
Nikkister
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Nikkister »

Hallo, Ik heb er toch voor gekozen om de behandeling te laten doen ! Ik ga in Bergen op Zoom, deze kliniek zit aangesloten bij het ziekenhuis daar. Er lopen dus ook dermatologen rond vanuit het ziekenhuis, dat vind ik wel een fijn idee. Eind november zal ik mijn eerste behandeling laten doen, en ga er al vanuit dat ook ik er 2 zal moeten ondergaan. Hoe lang is het nu geleden dat je de eerste behandeling hebt laten doen Erje ? Ze hebben mij aangeraden om sowieso 1 à 2 maanden het te laten rusten voordat ik een eventuele 2e behandeling onderga. Ik heb navraag gedaan bij de belastingdienst over het indienen van deze bijzondere ziektekosten, vanuit de belastingdienst kreeg ik alleen maar vage antwoorden, en vertelde de 3e persoon die ik aan de lijn kreeg ( na het doorverbinden ), dat ik een brief moest sturen naar mijn eigen belastingskantoor. Hier heb ik het met mijn vriend over gehad, en die kende iemand die ook les gaf in 'belastingen'. Deze meneer heb ik opgebeld in de hoop meer antwoorden te krijgen maar het is lastig te zeggen wat je terug krijgt. Hij gaf wel aan dat je het sowieso kunt indienen met je belastingaangifte onder de kop 'bijzondere ziektekosten'. Hiervoor moet je wel alle bonnen bewaren, van bijvoorbeeld de behandeling, maar ook je reiskosten, evt. parkeerkosten, maar ook de pijnstillers die je moet halen. Deze kosten kun je allemaal indienen. Het ligt aan je inkomen ( en of je samen woont, want dan wordt het salaris van je partner ook mee gerekend) wat je terug zal krijgen. Het bedrag wat je terug krijgt is dus geen vast bedrag, en kom je waarschijnlijk pas achter met het indienen.
Ik hoop inderdaad dat de spuitjes mee vallen haha !
Ik zal jullie op de hoogte houden!!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Dankjewel voor de tips aangaande de belastingen. Benieuwd of we er iets van terug gaan zien.
Spannend dat je de knoop doorgehakt hebt, ik hoop dat je er veel baat bij hebt.
Overigens zit Dry Nederland van dokter Venema ook in het ziekenhuis en is hijzelf ook dermatoloog.
Veel succes en fijn dat je ons op de hoogte wilt houden!
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Erje schreef:Dankjewel voor de tips aangaande de belastingen. Benieuwd of we er iets van terug gaan zien.
Spannend dat je de knoop doorgehakt hebt, ik hoop dat je er veel baat bij hebt.
Overigens zit Dry Nederland van dokter Venema ook in het ziekenhuis en is hijzelf ook dermatoloog.
Veel succes en fijn dat je ons op de hoogte wilt houden!
Mijn eerste behandeling was begin april, dus nu dik een half jaar geleden.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

Afgelopen maandag heb ik de tweede MiraDry behandeling laten doen bij dokter Venema van Dry-Nederland in Assen.
Alles is weer heel goed gegaan. Ik kende dokter Venema natuurlijk al van de vorige keer en het was meteen weer heel vertrouwd en ik voelde me in goede handen. Van de verdovingsprikjes heb ik niet zoveel gevoeld. Ja, het zijn prikjes, maar pijn, nee hoor.
De MiraDry behandeling zelf werd dit keer uitgevoerd op stand 5, omdat ik toch wel een erge zweter ben. De vorige keer was stand 4, maar daar had ik al wel een winst van geschat 50 % mee behaald.
Al gelijk bij het zetten van de plaktattoo kon dokter Venema zien dat ik minder zweette dan de vorige keer, want toen spoelde de tattoo er bijna meteen weer vanaf, nu gelukkig niet. De behandeling op zich heb ik praktisch niet gevoeld, bij een paar plekjes voelde ik wel warmte, net als de vorige keer. Doordat het deze keer op stand 5 werd uitgevoerd duurde de behandeling in z'n geheel wel wat langer.
Voor de terugreis was ik van alle gemakken voorzien, want ik wist wat ik kon verwachten. Ik had een koeltas mee met koelelementen uit de diepvries en daarop lagen icepacks. Gedurende de reis heb ik de packs een paar keer verwisseld. Ook had ik een warme fleecedeken mee, want ik moest nogal bibberen de vorige keer, door de adrenaline die in de verdovingsinjecties zit. Die deken hielp echt. Mijn rechter arm was tot en met de vingers verdoofd, dat voelde gek. Ik kon gewoon wel dingen vastpakken, maar het prikte dan een beetje, net alsof m'n arm sliep. Voor dat we thuis waren was de verdoving al weer uit de hand getrokken, de oksels bleven nog wel verdoofd.
Ik heb redelijk geslapen. De koeltas met icepacks stond nu naast mijn bed en daar heb ik een paar keer een graai in gedaan, dat koelen werkt weldadig.
Nu op dag drie heb ik geen pijn meer, maar de oksels zijn natuurlijk nog wel gezwollen, dat hoort erbij. Nieuw voor mij deze keer zijn opgezette bovenarmen, maar ook dat kan voorkomen las ik op het formulier. Gelukkig is de tijd van korte mouwen even voorbij ;-)
Nu afwachten wat het resultaat gaat zijn, ik hoop natuulijk 100 % droog. Maar het duurt een aantal weken voor ik dat kan weten.
Natuulijk houd ik jullie op de hoogte en als er vragen zijn, laat maar weten.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Topper! Nu maar hopen dat je er echt helemaal voorgoed van af bent! Ik vermoed van wel. Hou ons op de hoogte.
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

13 september van dit jaar heb ik de behandeling gehad bij dhr venema, bijna twee maanden later, nog steeds droog.
Afgelopen weekend heb ik met mijn toneelvereniging 2x in een groot theater opgetreden, dit was voor mij de ultieme test. Die kick en adrenaline, dat zweten..... Super goed gegaan! De oksels dan natuurlijk. De rest zweet nog even hard mee helaas. Maar dit is al zo fijn voor me.
Dat bibberen had ik ook heel erg na de behandeling! Ik was ook echt high van de verdoving leek wel... Goede tip dus, die deken. Mocht ik nog voor een tweede behandelimg gaan..

Dat "natte gevoel" heb ik wel nog steeds, benieuwd of dat zo blijft haha. Maar voel me echt een stuk vrijer, mijn partner heeft nu pas door hoeveel impact het zweten op mij heeft.
Leuke bijkomstigheid, de haargroei is een stuk minder in het midden van de oksels :) ook maar afwachten of dat zo mag blijven haha.
Het is nog steeds gevoelig met wassen, maar zeker niet pijnlijk. Ik raad het echt iedereen aan :cheer

P.s: ik kom in de viva, datum nog onbekend, ik doe mijn best ook wat over. De miradry te vertellen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht