Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Nikkister
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 19:50
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Nikkister »

Hallo Allemaal,
zoals eerder beschreven heb ik eind november mijn eerste miradry behandeling gehad. Nu ruim 2 maanden later is het nog steeds zoveel minder! de eerste weken was ik helemaal droog, langzaam aan begon ik wel weer een beetje te zweten als een 'normaal mens'. Het is zo'n wereld van verschil, ik moet nu wel weer een beetje letten op wat voor kleren ik aan moet, omdat ik op dit moment soms zweet. Je kunt het vergelijken met een zweetplek zoals een normaal mens, dus gewoon een klein plekje, maar zweet nog wel sneller dan andere mensen. Daarom ben ik er voor mezelf eigenlijk al uit dat ik een tweede miradry behandeling wil laten doen. Want als ik toch al bezig ben, wil ik ook het beste resultaat eruit halen. Eind februari heb ik een afspraak bij de kliniek voor een controle, dan gaat de arts kijken hoe het herstel is en wanneer ik een tweede behandeling kan laten doen.
Mijn haargroei is misschien wel iets minder geworden, en mijn huid is nog steeds wat gevoelig als ik mijn oksels scheer, een beetje een dood tintelend gevoel, maar dat wordt steeds minder.

Groetjes, Nikki
Laureen
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 12:21
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Laureen »

Hoi allemaal!

Zouden jullie misschien een update kunnen plaatsen over hoe het nu met jullie gaat? Is het zweten onder de oksel helemaal voorbij? En zijn uiteindelijk 1 of 2 behandelingen uitgevoerd? Ik ben erg benieuwd, ik denk er namelijk zelf ook over om de Miradry-behandeling te laten doen.

Alvast bedankt! :)

Groetjes,
Laureen
Marcel B
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 feb 2014, 23:31
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Marcel B »

Hallo

Ik heb inmiddels 3 miradry behandelingen gehad de afgelopen 15 maanden.
T.o.v voor de eerste is het ongeveer 70% minder.
Dat betekend dat het niet droog is. Met name in stressvolle situaties voldoende om door kleding heen te trekken.

Al met al wel de moeite waard.
Wat valt er nog meer te melden ? Zoals in veel andere berichten te lezen is valt de behandeling en het herstel erg mee.
Vergoeding van je ziektekostenverzekering zit er helaas niet in. Wel jammer omdat bij mij al 10 jaar 2 x per jaar Botox werd vergoed. Die kosten heeft de verzekering niet meer maar wil toch niet tegemoet komen voor de kosten van miradry.

Mvg,
Marcel
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

Wat ik me dan afvraag... is er ienand al naar de skgz gegaan voor wat betreft de miradry vergoeding?
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Hoi hoi,

Mijn behandeling vond net na de zomer plaats, ik was maanden kurkdroog, toen bijna twee maanden zweten als vanouds, voelde echt als een klap, zoals meneer venema me al had voorbereid. Echter nu is het gestabiliseerd, ik zweet nog wel wat, een oksel iets meer dan de andere, maar het is goed te doen. Ik denk dat ik zweet als een normaal mens, onder mijn oksels (rug is nog even erg als altijd, maar is makkelijker te verbergen). Voor nu vind ik ht goed vol te houden, ik wil wel graag de zomer afwachten, hoe ik dan alles ervaar. Door de hitte zweet ik toch wat extra over het algemeen.
De haartjes zijn echt aanzienlijk minder onder mn oksels, waar ik ontzettend blij mee ben (ik had de op 1 na grootste okselgrootte, kun je nagaan als vrouw zijnde), dus voor mij ook een mooie bijkomstigheid!

Tijdens je belastingaangifte kun je ook proberen de rekening van miradry bij te voegen, onder "bijzondere ziektekosten", ik ga het in elk geval proberen, niet geschoten is altijd mis! Mijn moeder volgt een cursus om dit in te mogen vullen bij anderen, ik houd jullie op de hoogte.
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Ik krijg een groot deel terug van de kosten van de eerste ingreep van de miradry :-) fijne bijkomstigheid!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Thijs »

nienke86 schreef:Ik krijg een groot deel terug van de kosten van de eerste ingreep van de miradry :-) fijne bijkomstigheid!
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? coulance van de zorgverzekeringsmaatschappij of via de belasting ?
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Erje »

nienke86 schreef:Ik krijg een groot deel terug van de kosten van de eerste ingreep van de miradry :-) fijne bijkomstigheid!
Ik ben ook benieuwd hoe je dat voor elkaar gekregen hebt...
Waar ben je verzekerd?
nienke86
Beekje
Beekje
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 14 sep 2014, 08:58
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nienke86 »

Via de belasting. Ik zal volgende week toelichten, dan pas heb ik concreet hoe het kan en waar het ingevuld is.. Jullie horen het nog.
M@rk
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: di 31 mar 2015, 15:16
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door M@rk »

Hallo allemaal,

Al jaren had ik ook last van overmatig zweten. In januari dit jaar had ik er genoeg van en besloot ik naar de huisarts te gaan. Zoals belooft in dit topic deel ik mijn ervaring met de Miradry.

Voor de behandeling
Januari, 2015. Mijn overmatig zweten begon steeds erger te worden. Het was geurloos, maar toch. Ik merkte aan mezelf dat het steeds meer mijn gedachten en stemming ging bepalen, dit was voor mij het punt om naar de huisarts te gaan. De huisarts nam mijn probleem gelukkig serieus, en vertelde mij over twee verschillende behandelmethodes, de bekende Botox behandeling en een ‘nieuwe’ methode. De Miradry dus. Om mijn problematiek voor te leggen aan een dermatoloog, verwees mijn huisarts mij naar het Martini ziekenhuis in Groningen. Ongeveer een week na het bezoek aan de huisarts kreeg ik al een uitnodiging voor en afspraak bij de dermatoloog. Tijdens dit gesprek heb ik mijn probleem aan de dermatoloog uitgelegd, ook zij vertelde me dat er twee opties zijn. De voor- en nadelen van de beide behandelingen werden aan me voorgelegd. Het gesprek was erg prettig, we hebben afgesproken dat ik over de behandelingen na zou denken en mijn uiteindelijke keuze zou laten weten. Op de terugweg naar huis heb ik al snel besloten dat het de Miradry zou moeten worden. Elke ‘x’ maanden spuitjes met Botox zag ik niet zitten, liever een blijvende oplossing. Dezelfde middag heb ik nog een mail gestuurd met daarin mijn keuze voor de Miradry behandeling. Al snel kreeg ik reactie met aanvullende informatie en data waarop de behandeling uitgevoerd zou kunnen worden. De afspraak voor de behandeling was dezelfde week nog gemaakt, in februari was ik aan de beurt.

De behandeling
Dinsdagochtend, de dag van de behandeling. Eenmaal aangekomen bij de kliniek van Dermalight Medical in Groningen, werd ik hartelijk ontvangen. De dermatoloog heeft samen met mij de behandeling nog even doorgenomen. Nadat alles duidelijk was, mocht ik plaatsnemen op de behandelstoel. Onder beide armen kreeg ik een soort plaktattoo, met daarop een patroon. Beide oksels waren voorzien, toen volgde de verdoving. Eerst kreeg ik onder mijn rechter oksel wat verdovingsprikjes. Ik heb de prikjes niet geteld, het stelde ook niet veel voor qua pijn. Nadat de verdoving ingewerkt was, werd de Miradry zelf erbij gepakt. Het apparaat werd op mijn huid gezet, en maakte doormiddel van een deuntje duidelijk wanneer hij verplaatst moest worden. Wat was er van de Miradry te voelen? Nou, vrij weinig vond ik. Mijn huid werd aangezogen, en heel soms raakte het apparaat een onverdoofd stukje huid. Dan was de warmte goed te voelen, maar ik zou het niet als pijnlijk ervaren. Nadat mijn rechter oksel ‘was behandeld, herhaalde dit proces zich aan mijn linker oksel. Tijdens de hele behandeling hebben we een prettig gesprek gehad, en werd bij elke stap van de behandeling even kort uitgelegd wat de bedoeling was. Na de behandeling hebben we afgesproken dat de dermatoloog, mw. P.W. Harms, mij de volgende dag zou bellen om te vragen hoe het ging. Voor de terugreis heb ik nog wat koelpads meegekregen. Onderweg naar huis voelde ik niks qua pijn of zwelling, maar dit kwam pas later.

Na de behandeling
Eenmaal thuis aangekomen begon het gebied onder beide oksels al wat te zwellen, en de daarop volgende uren is dit steeds meer geworden. Door de verdoving was dit nog amper te voelen, maar begin van de avond was deze al uitgewerkt. De pijn bleef weg, maar de zwellingen waren wel voelbaar. De eerste nacht na de behandeling heb ik redelijk geslapen. De volgende ochtend waren de zwellingen nog wat groter geworden, en mede door de uitgewerkte verdoving was dit niet bepaald comfortabel. Niet pijnlijk gelukkig, alleen door de zwellingen ging ik onbewust breed lopen. Ik had dus ook meer last van de spierpijn dan van andere klachten. De eerste dag na de behandeling heb ik film gekeken, met mijn armen op de leuningen van een grote stoel. Dit was erg prettig, zo voelde ik de zwellingen niet en hoefde ik mijn armen niet steeds oncomfortabel te houden. Die middag ben ik, zoals afgesproken, gebeld door de dermatoloog. Ze vroeg hoe het ging, en ze vertelde me dat de eerste dag na de behandeling het ongemak het grootste zou zijn. Wanneer ik toch erger last zou krijgen of nog vragen had, kon ik altijd contact opnemen met de kliniek, die ondergebracht is in het Martini ziekenhuis in Groningen. De daarop volgende dagen werden de zwellingen gelukkig steeds wat minder, en kon ik al snel mijn dagelijkse bezigheden weer volledig oppakken. Op het moment van schrijven heb ik nog geen last meer gehad van zweet, geen druppel! Het enige ‘overblijfsel’ van de behandeling is dat mijn huid nog wat ruw is onder mijn armen. Maar wat een opluchting, eindelijk weer overhemden en strakke T-shirts aan zonder natte plekken! Ik zou de behandeling zeker aanbevelen en overdoen als dat nodig zou zijn. De pijn was te verwaarlozen, en de zwellingen zijn gelukkig maar tijdelijk.

De kosten bedragen €1500 voor de eerste behandeling, en een tweede behandeling (vaak niet nodig) kost €1000. Wat nog wel goed is om erbij te vertellen is dat ik de eerste behandeling meteen op stand 5 ben behandeld, de hoogste stand. De kosten worden zoals eerder hier verteld niet vergoed door de verzekeraars, maar misschien dat het mogelijk is om (een deel) terug te krijgen via de belasting. Voor de geïnteresseerden, hierbij de website van de kliniek die de behandeling heeft uitgevoerd: dermalight-medical.nl
nomoreswet
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 apr 2015, 17:22
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door nomoreswet »

Mijn leeftijd is 39 jaar en heb zo’n 2x per dag een uitbraak. Getwijfeld tussen Botox en Miradry en gekozen voor het laatste. Voor informatie over deze behandeling heb ik veel op internet gezocht.
Vandaag behandeld via de methode Miradry. Voorafgaand geen telefonisch contact gehad (wel in de ochtend even telefonisch geverifieerd of alles nog door ging). Bij de bevestigingsmail zat voor wat mij betreft voldoende informatie bijgesloten.

De behandeling 14.00 uur
Ik heb 2 x 27 prikken gehad verdeelt in twee ronden (ik had een sjabloon nodig voor de op een na grootste oksel). De eerste ronde voelde ik wel (spelde prikjes) maar de twee ronde niet meer. Eerst is mijn rechter oksel gedaan waarvan ik niks van de machine heb gevoeld. Gelukkig kon ik nadat mijn linker arm behandeld was deze naast me neer leggen. Dit ging op het eind toch behoorlijk knellen (slaperig gevoel). De linker oksel ging tot bij de laatste drie gevoelloos, daarna moesten er drie prikken bij. Dan voel je ook gelijk dat er behoorlijk tekeer wordt gegaan…
Na anderhalf uur ben ik rustig van de behandeltafel opgestaan (beetje stijf) en koeling voor onder mijn oksels gekregen. Daarna met de auto naar huis gereden (niet echt handig met koelers onder je arm maar ging wel). Na een uurtje of twee thuis te zijn nog geen problemen ondervonden. Voel af en toe wel een beetje stekelig gevoel maar niet echt pijnlijk. Nu hopen dat een tweede behandeling niet meer nodig is…..

Update 9.00 uur
Vannacht behoorlijk last gehad van branderig en opgezwollen gevoel. Had voor de zekerheid om 17.00 uur wel een Ibuprofen genomen. Het leek wel of dat omstreeks 24.00 de verdoving uitwerkte, en hierdoor als het ware de prikken weer begon te voelen. Ik ben niet echt klein zerig maar voel wel degelijk een onprettig gevoel (pijn cijfer 6 vooral omdat het een continu zeg maar zeurende pijn is). In ieder geval zou ik niet kunnen werken vandaag, maar heb voor de hele ingreep hier gelukkig drie dagen vrij voor gereserveerd. Op dit moment heb ik aan beide kanten behoorlijke bulten onder mijn oksels en loop net zoals de andere hebben aangegeven als een bodybuilder rond. Voorlopig blijf ik op de bank zitten met mijn armen op een kussen.
Benjamin
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 apr 2015, 17:35
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Benjamin »

Hallo allemaal,

Ik ben 25 jaar en heb al sinds mijn 16de last van overmatig zweten onder mijn oksels. Zoals jullie allemaal wel zullen weten, zorgt dit voor heel wat ongemakken. Zelf ben ik een uitgaand persoon die graag naar feesten gaat, maar door mijn aandoening ga ik hier met veel minder plezier naar toe dan ikzelf eigenlijk zou willen. Natuurlijk zijn er nog heel wat andere gelegenheden waarbij zwetende oksels nu niet bepaald hoog op de 'funlijst' staan, denk maar aan jobinterviews, terrassen of barbecuen in de zomer met vrienden (dit kan soms uren duren en geloof me, het zweet staat tot aan mijn enkels). Soms begin je echt te denken dat je gedoemd bent en nooit meer ten volle kan genieten van die momenten omdat je steeds aan dat zweten denkt...

Ik heb van alles geprobeerd. Axitrans, dit werkt echt niet goed en zorgde voor enorme uitslag en jeuk. Odaban ben ik via deze site een aantal jaren geleden op het spoor gekomen en dit doet zeker zijn werk. Ik denk dat dit het zweten met 50 à 60 % vermindert in gewone situaties, maar in extremere situaties baatte dit ook niet en penetreerde mijn zweet zelfs dit product. Nu was ik een paar dagen geleden nog eens op deze site komen kijken en las ik tot mijn verbazing over een behandeling -Miradry genaamd- die (heel) goede resultaten en blijvend succes opleverde. Na wat meer opzoekingswerk heb ik niet lang moeten nadenken om een afspraak te maken.

Als Belg zijnde heb ik gekozen voor de Da Vinci Clinic in Beerse en heb ik nu donderdag om 13u een afspraak om een eerste behandeling te laten doen (receptioniste vroeg of ik direct de behandeling wilde laten doen of eerst op afspraak wilde komen voor wat meer uitleg, na alles op deze site gelezen te hebben en nog wat extra op andere sites zei ik dat gesprek niet nodig te hebben en onmiddellijk tot actie te willen overgaan :D ). Ik zal jullie op de hoogte houden met enkele updates. Ik kijk er enorm naar uit en hoop echt dat dit een succes wordt! Wat een verandering dit teweeg zou kunnen brengen in mijn leven...
Benjamin
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 27 apr 2015, 17:35
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Benjamin »

Hallo allemaal,

Ik ben nu vier dagen na de behandeling en wil jullie even mijn ervaring toelichten.

Dag van de behandeling

Ik ga niet opnieuw de hele behandeling uitleggen. Dit is al uitgebreid en juist toegelicht in verschillende posts op dit forum. Mijn pijnsensatie tijdens de verdovingsprikken viel heel goed mee, al was mijn linkeroksel gevoeliger en hier een paar keer een stevig prikkend gevoel gehad. Al bij al zeker te doen en niks om u zorgen over te maken. De behandeling met het miradrymachine viel heel goed mee. Ik vroeg bij het begin van het gesprek specifiek of het machine op stand 5 mocht en de verpleegster zei dat zij dit altijd op stand 4 of 5 deden en dit dus geen probleem vormde. Ik heb twee keer een heet gevoel gehad, maar kon gewoon verder doen zonder extra verdovingsprikken. De pijn is echt te verwaarlozen en ben in totaal teen uur en drie kwartier behandeld geweest. Eenmaal thuis heel de tijd ijs gelegd onder mijn oksels en ibuprofen ingenomen (3 in totaal). Nu begon ik wel wat lichte pijn te ervaren. Een wat branderig en drukkend gevoel onder de oksels dat eigenlijk heel de nacht wel aanwezig was. Ik heb dus niet heel goed geslapen, maar uiteindelijk wel in slaap gevallen.

Eerste dag na de behandeling

Volgend ochtend wakker geworden met serieus opgezwollen oksels. Het lijkt net alsof een motorfiets over uw oksels is gereden. Ik raad aan om zeker de dag na de behandeling vrij te nemen om te herstellen van de zwellingen, want je loopt echt rond als een bodybuilder :D . De pijn was wel wat afgenomen, maar toch nog aanwezig. Ibuprofen heb ik wel niet meer ingenomen, valt niet goed op mijn maag. Voor de rest heel de dag ijs gelegd. Al moet je dit zeker niet elke minuut van de dag doen.

Tweede en derde dag na de behandeling

Normaal moest ik gaan werken, maar heb toch maar afgebeld vanwege de serieuze zwelling na dag 1. Blijkt toch dat het eigenlijk twee dagen na de behandeling allemaal wel goed meeviel en ik misschien wel had kunnen gaan werken. Ik had dan wel wat ongemak gehad met de opgezwollen oksels. Deze twee dagen heb ik sporadisch nog wat icepacks opgelegd, zeker niet meer de hele tijd. Mijn oksels zijn nog wel wat opgezwollen (wel minder dan dagen ervoor) en heb zo wat bultjes onder de huid. Dit is allemaal heel normaal en hoort er bij. De derde dag na de behandeling ben ik zelfs gaan fietsen op de hometrainer en kun je jezelf terug zonder schroom onder de mensen begeven. Belangrijk om aan te geven is dat in mijn geval mijn lichaam heel wat water ophoudt en ondermeer rond mijn middel zich opstapelt. Voor een sportief iemand is het toch wel even verschieten als je wakker wordt en je buikspieren niet meer ziet :? . Dit kan ook een eventuele bijwerking zijn, al zou dit na 10 dagen volledig verdwenen moeten zijn (ik houd jullie op de hoogte).

Vierde dag na de behandeling

Het herstel gaat goed. Ik heb totaal geen pijn meer. De oksels zijn wel nog opgezwollen met wat bultjes. Het water in mijn lichaam begint ook af te nemen (oef!). Terwijl ik dit schrijf toch nog eens icepacks gelegd, dit kan zeker geen kwaad, maar leg ze zeker niet heel de dag meer. Naar mijn mening is het twee dagen wat afzien (al valt de pijn wel mee, een tandartsbezoek is pijnlijker), maar daarna is de pijn zo goed als weg en is er alleen nog wat zwelling. De behandeling is dus goed te doen en als ik hiermee voor altijd van mijn zweetprobleem af ben, zou ik het zo overdoen. Nu alleen maar afwachten of het zweet wegblijft. Duimen maar zou ik zeggen. Afhankelijk van de reductie van het zweet en het komt toch lichtjes terug, zou ik niet twijfelen om een tweede behandeling te ondergaan. Alvast bedankt om de tijd te nemen om mijn ervaring te lezen. Ik houd jullie in de toekomst op de hoogte over mijn zweetreductie. Veel succes aan iedereen die deze behandeling wilt doen!
Wim Venema
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 10 jan 2014, 17:00
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door Wim Venema »

Fijn om te lezen dat de meeste mensen heel blij zijn met het effect van de behandeling met de miraDry. Zoals ik in een ander topic schrijf komt de behandeling in de nabije toekomst ook beschikbaar voor handen en voeten. Een verdere ontwikkeling is het gebruik van tumescente verdoving. Dit is een verdunde verdoving die bijvoorbeeld ook bij liposucties wordt toegepast. Er worden dan kleine hoeveelheden verdoving in een zoute steriele vloeistof opgelost die dan in een groot volume onder de huid wordt aangebracht. Ik gebruikte deze verdovingstechniek al langer maar nog niet bij de miraDry behandeling.In de US was deze techniek nog niet door de fabrikant vrijgegeven vandaar dat wij het in Nederland nog niet konden gebruiken.Ze hebben daar gekeken naar veiligheid en evt invloed op effect van de behandeling. Dit leverde geen probleem op waardoor het nu is vrijgegeven voor toepassing.

Het grote voordeel:
- Ipv veel prikjes slechts 3 prikjes per oksel.
- Holle oksels maak je vlak door het volume wat je onder de huid brengt (dus beter contact met de miraDry).
- Extra isolatie en afstand naar onderliggende weefsels waardoor veiliger op hoge standen (lees minder vervelende tijdelijke bijwerkingen).
- En vooral doordat je veel minder lidocaine en epinefrine (het actieve bestanddeel in verdoving) gebruikt veiliger tijdens de behandeling en geen last van duizeligheid na de behandeling of rillen.

Zijn er meer nieuwe ontwikkelingen zijn dan meld ik mij weer.
okseltje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 jun 2015, 20:27
Contacteer:

Re: Miradry nu in Nederland (met foto's behandeling)

Bericht door okseltje »

Ik ben een vrouw van 59 jaar en heb al sinds mijn pubertijd last van overmatige transpiratie, vooral in de oksels. Erg vervelend, zoals we allemaal weten, niet alleen vanwege de "pannenkoeken" onder je oksels maar vooral ook vanwege de nare geur! Alle soorten deo geprobeerd, niks hielp. En toen was er Miradry. Ik heb alle ervaringen op deze site gelezen, de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor Ceulen Huidkliniek (in Helmond en in Maastricht), vooral ook omdat je dan niet eerst naar de huisarts hoeft voor een verwijzing. Ik heb zeer zeker géén spijt van mijn keuze. De behandeling wordt uitgevoerd door dermatoloog dr. Ceulen, een jonge arts met een erg verfrissende kijk op de medische wereld. De kliniek (locatie Helmond) is nieuw en prettig professioneel opgezet.
Over de feitelijke behandeling, die gisteren heeft plaatsgevonden, hoef ik niets te vertellen; die was identiek aan alle andere behandelingen zoals die op deze site omschreven worden. De "pijn" viel bij mij gelukkig erg mee (ik ben echt wel een watje). Ik voelde de eerste serie prikjes tijdens het verdoven en zeer incidenteel tijdens de behandeling héél even een wat branderig gevoel, verder niets. Na de behandeling kreeg ik de gebruikelijke icepacks én een lekker kopje koffie. Na een kwartiertje werd gevraagd of alles in orde was en of ik me goed voelde. Dat was het geval en ik kon naar huis.
Thuis heb ik voor alle zekerheid een ibuprofen 400 genomen en de icepacks regelmatig verwisseld. Ook nadat de verdoving was uitgewerkt viel de pijn bij mij heel erg mee: een wat branderig gevoel in de oksels, verder niets. Ik heb voor het slapen gaan nog een ibu'tje genomen en heb lekker geslapen!
Vanochtend waren mijn oksels uiteraard nog steeds opgezwollen, maar behalve een wat prikkend gevoel heb ik gelukkig nergens last van. Dat prikken is niet veel erger dan bv het prikkende gevoel dat je ook wel eens hebt als je nét een product als Syneo5 of zo hebt aangebracht. Ik had het hele weekend vrij gehouden voor het geval ik (veel) last van de behandeling zou hebben, maar ik heb vanochtend al lekker in de tuin gewerkt en ga vanavond naar vrienden (wel met een T-shirt met mouwtjes natuurlijk vanwege de zwellingen, haha). Lucky me!
En nu maar hopen dat het werkt en dat ik éindelijk eens een andere kleur kan dragen dan zwart of wit, maar vooral ook dat ik eindelijk eens verlost ben van die verschrikkelijke lucht onder mijn oksels. Tot op heden moest ik mijn shirts om de zoveel tijd op de hand vóórwassen met een desinfecterende zeep zoals Dettol, anders kon ik mijn kleren weggooien vanwege de geur. Ik hoop echt dat dat na de tweede behandeling (ik ga ervan uit dat die nodig is) afgelopen is. Ik hou jullie op de hoogte.
Gr. Okseltje (vanaf nu of over een paar maanden misschien wel: "Fris Okseltje"!)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht