zweten in het gezicht...

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Loes25
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 sep 2005, 18:28
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

zweten in het gezicht...

Bericht door Loes25 »

Hoi hoi... ik ben loes,

En heb dus alleen maar last van zweten in het gezicht... erg irritant. Het enige voordeel is wrs, dat ik niet stink, en zweet dus ook echt niet ergens anders. (ja, alleen bij heel erg intensief sporten, maar dat is logisch)
Maar ik hoef maar van de ene naar de andere ruimte te lopen en het loopt me gewoon van me hoofd af, ook nog eens tussen me haren, heb je net je haren helemaal gedaan, nou, binnen een half uur hangt het slap langs je kop... en lijkt het net of je onder de douche vandaan komt.. Heel erg irritant... Of je hebt je mooi opgemaakt, maar door het zweten bkijf je in je gezicht wrijven, weg make-up...
Wie kent dit ook op deze manier en heeft misschien een oplossing????

Ik hoop iets te horen...

Groetjes loes
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Ik ben nu 4d ver met het proberen van Axitrans, is een middel zoals odorex, denk het toch wel al iets helpt want bij het lopen vanavond zweette ik minder dan normaal, en heb toch meer gelopen dan normaal.
ingrid
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: di 12 jul 2005, 07:41
Contacteer:

Bericht door ingrid »

hoi loes
mijn man heeft ook last van zweten in zijn gezicht
geen geurtjes erbij ook drijfnat zonder inspanning

helaas tot nu toe nog geen oplossing gevonden.

mischien botox maar das duur en moet je naar antwerpen.

je kan ook nog zo aluminium spray of lotion proberen bij de 1 werkt het wel bij de andere niet

sterkte
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

odorex extra dry wordt ook in het gezicht gebruikt dus proberenb zou ik zeggen.
Ik heb nu oxybutinine tabletten en dat werkt prima!!!

Ik heb last van overmatig zweten over mijn hele lichaam en dit werkt goed, het zweten is een heel stuk minder!!!!

Gr Kim
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Hoi

Ik heb erg veel last van zweten op het gezicht en ook langs m'n haargrens. Eerst op het voorhoofd en naarmate ik me meer inspan, of langer op een warme plaats ben begint het ook in m'n nek en boven de oren.

Heb één keer botox-injecties op het voorhoofd gehad, maar dat werkte totaal NIET. Wel vreemd want bij de oksels werkt het perfect, dat spul killed echt alle zweetklieren daar..
Wel aan de behandelde arts gevraagd hoe dit kan, maar van hem kreeg k niet echt een duidelijke reactie. Vlgens mij wist die et zelf ook niet..

Ga nu een middel bestellen waarin ' glycopyrolate ' zit verwerkt. Dat is het actieve ingredient dat zweten moet tegengaan. Het is voor uitwendig gebruik en zit verwerkt in een middel dat 'secure wipes' of s'ecure pads' heet. Heb het tot nu toe enkel gezien bij een canadees bedrijf www.pharmacy.ca en het is wel vrij prijzig (+- 30 euro, doe je 2 maanden mee zeggen ze). Verschepen naar NL kost nog eens 30 can.dollars...

Ik ga het wel proberen,
de resultaten hoor je dan natuurlijk

groetjes
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hoi Snowfreakz,

Je moet toch eerst eens nagaan of dat niet hetzelfde is als Axitrans. Daar zijn ook doekjes van. Het zou zonde zijn van het geld als je dezelfde samenstelling van Canada laat komen.
Mij heeft Axitrans niet geholpen. Maar er is iemand anders aktief op de site die ze op dit moment aan het uitproberen is.

Groetjes,
Hanneleen

PS. Laat maar: ' glycopyrolate ' zit niet in Axitrans.
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Hoi Hanneleen

Dat ga 'k zeker eerst proberen ! Is dat geen aluminum hydrochloride oplssing?? dat heb k nml. al eens geprobeerd en hielp voor geen meterrr

adios
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Heej
Zie je laatste aanpassing aan je post net.
Ga morgen langs de apotheek om te vragen of ze die stof kennen en het hier in NL ook gebruikt wordt. Heb vroeger bij een apotheek gewerkt (als bezorger op me brommert welliswaar) en weet dat ze daar zelf een lab hedden waar ze medicijnen in elkaar flansde. Ken die eigenaar nog wel, die wil me vast wel helpen (meer dan de gemiddelde apotherer i.e.g.) :lol:

Ben benieuwd!

grtz
Hanneleen
Rivier
Rivier
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 01:07
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Ik ben ook benieuwd, houd ons op de hoogte eh?

Succes,
Hanneleen
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

aan loes:

Hoi Loes, net als jij heb ook ik last van zweten in mijn gezicht. Sinds kort gebruik ik een creme die het zweten aardig in bedwang houdt. Het heet: louis widmer deo creme. De creme is verkrijgbaar bij de apotheek (daar heb 'k t i.e.g. gekocht) en breng je 2 maal daags op. Licht insmeren, laten intrekken en vervolgens ziet je er nix meer van. NIet teveel gebruiken.

Wel opletten dat je het goede potje koopt, er zijn nml. 3 deovarianten: deo creme, deo stick & deo spray. Je moet de creme hebben.

Bij mij helpt het aardig, smeer het 'avonds en 's ochtends op m'n voorhoofd en langs m'n haarlijn in me nek. Ben het weekend nog wezen stappen en het was warm, maar minimale zweetproductie :-)

zeker het proberen waard. Kost ongeveer 10 pleuro. Weet nog niet hoelang je ermee doet, maar gebruik het nu een week en potje zit nog aardig vol. Gok een maandje.

Groetjes J
Marloez
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 nov 2005, 02:11
Contacteer:

Eindelijk wat Tips!

Bericht door Marloez »

Jeetje wat ben ik blij dat ik na uren op het web te hebben gesurft op zoek naar een oplossing hier terecht ben gekomen.

Overal hebben ze het over hyperhidrosis en wat er tegen gedaan kan worden maar dit is ALTIJD alleen maar op de oksels gericht en laat ik daar nou heel minimaal zweten!

Ik zweet als een gek in mijn gezicht en het lijkt alsmaar erger te worden.
Een avondje stappen betekent voor mij voortdurend mijn gezicht droogvegen waardoor die helemaal rood wordt en ik zie er na 10 minuten in een warme kroeg uit als iemand die al uren heeft staan springen.

Voorheen kon ik het nog negeren maar het begint nu teveel op te vallen en mensen spreken me erop aan.

Ik ga zeker experimenteren met alle middeltjes waar ik hier over heb gelezen. Geen idee dat je deo op je gezicht kon smeren maar morgen ga ik hem snel halen!

Wat ik nog wilde vragen eigenlijk....
Ik krijg voordat ik begin te zweten in mijn gezicht vaak een heel warm en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf. Het begint halverwege mijn bovenlijf en trekt naar boven. Lijkt wel een opvlieger...alleen ben ik 22 dus dat lijkt me sterk. Ervaart iedereen het zo of voel je het alleen in je gezicht???

In ieder geval bedankt voor alle informatie en ik hoop nog veel te horen over alle middeltjes die mijn leven weer wat aangenamer kunnen maken!

XXX Marloez
joteun
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 06 nov 2005, 19:16
Locatie: Honselersdijk
Contacteer:

Louis Widmer deo creme

Bericht door joteun »

Ben net nieuw aangemeld, en heb net als jij zo vreselijk last ven zweten in mijn gezicht en onder mijn haar. Ik ga elke week schaatsen en begin nu ook aandacht te trekken omdat ik eruit zie alsof ik heb gezwommen. Ik wordt er niet goed van...Het is zo erg dat ik op de ijsbaan in een katoenen hemd loop in de hoop dat ik dan wat afkoel. Maar als ik ga zweten dan stopt het voorlopig niet meer...Ik heb wel gelezen dat er ijsvesten zijn die sporters gebruiken, weet niet waar ik die vandaan moet halen, maar misschien weet iemand van jullie het. Ik ga zeker die Louis Widmer creme halen en hoop dat het werkt.

Groetjes
Jolanda
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

Hoi
Die LW creme werkt bij mij nog steeds wel oke, maar het is niet zo dat ik helemaal niet meer zweet op mijn gezicht. Het reguliert de zweetproductie, maar als ik ga sporten dan ga ik ook gewoon weer zweten. Onder mijn oksels heb ik botox injecties gehad en daar komt geen druppel meer uit, zelfs niet als ik in de sauna zit, bij wijze van spreke..
En je moet het ook dagelijks, of 2x pd, aanbrengen. Ga je bijv daarna zwemmen , dan spoelt de creme eraf en helpt het dus ook niet meer.
Wat ik wel met sporten of ander inspanning merk, is dat het zweten sneller ophoudt, das ook wel heel erg fijn.

In ieder geval het proberen waard

groetjes Jay
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Re: Eindelijk wat Tips!

Bericht door Kinep »

Marloez schreef:Jeetje wat ben ik blij dat ik na uren op het web te hebben gesurft op zoek naar een oplossing hier terecht ben gekomen.

Overal hebben ze het over hyperhidrosis en wat er tegen gedaan kan worden maar dit is ALTIJD alleen maar op de oksels gericht en laat ik daar nou heel minimaal zweten!

Ik zweet als een gek in mijn gezicht en het lijkt alsmaar erger te worden.
Een avondje stappen betekent voor mij voortdurend mijn gezicht droogvegen waardoor die helemaal rood wordt en ik zie er na 10 minuten in een warme kroeg uit als iemand die al uren heeft staan springen.

Voorheen kon ik het nog negeren maar het begint nu teveel op te vallen en mensen spreken me erop aan.

Ik ga zeker experimenteren met alle middeltjes waar ik hier over heb gelezen. Geen idee dat je deo op je gezicht kon smeren maar morgen ga ik hem snel halen!

Wat ik nog wilde vragen eigenlijk....
Ik krijg voordat ik begin te zweten in mijn gezicht vaak een heel warm en onaangenaam gevoel in mijn hele lijf. Het begint halverwege mijn bovenlijf en trekt naar boven. Lijkt wel een opvlieger...alleen ben ik 22 dus dat lijkt me sterk. Ervaart iedereen het zo of voel je het alleen in je gezicht???

In ieder geval bedankt voor alle informatie en ik hoop nog veel te horen over alle middeltjes die mijn leven weer wat aangenamer kunnen maken!

XXX Marloez
Haha, ik zweet ook het minste onder oksels, gelukkig want mocht ik daar evenveel zweten als op de rest van mijn lichaam zou het nogal stinken. Zweet op de rest van het lichaam stinkt niet, bij mij althans niet.

Bestaat er niets dat de lichaamstemperatuur naar beneden haalt ? Denk dat dit wel zou werken bij de meeste van ons.
Riez
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: do 10 nov 2005, 08:31
Locatie: Uithoorn
Contacteer:

zweten gezicht

Bericht door Riez »

Hoi allemaal, ik ben Riez en net nieuw hier maar blij dat ik eindelijk lotgenoten heb gevonden. Ik dacht lang dat ik de enige was die op de meest rare momenten met een drijfnat hoofd en nek rond liep.
Gisteren stond ik eten klaar te maken en toen ik aan tafel zat en de eerste warme hap naar binnen werkte begon het al direkt van mijn voorhoofd te gutsen. En voordat het minder wordt ben ik zeker een uur verder.
Ik heb verder geen last van zweethanden of voeten maar voornamelijk mijn hele hoofd en nek. ik heb het ook altijd warm en je zal mij echt nooit in een trui of dikke jas zien lopen. Dat moet er toch op wijzen dat de lichaamstemperatuur vrijwel constant te hoog is? Als ik dan zo zweet en ik neem een slok water dan zie je direkt dat er nog meer parels van mijn voorhoofd druppen. Alsof het er aan de bovenkant zo weer uit komt. Soms neem ik wel eens een waterijsje en dan zie je langzaam mijn voorhoofd opdrogen. Helaas duurt dat meestal niet zo lang. En mijn hele leven op een waterijsdieet lijkt mij nu ook weer niet de oplossing ;-)
Ik zit sinds kort op salsadansen maar dat is voor mij geen pretje omdat ik dan gewoon helemaal drijf en het voor de danspartners geen fris idee is om met mij te dansen. Weet dus ook niet of ik er mee door ga want ik geneer me dood. Maar goed, ik hoop dat er op deze site uiteindelijk voor veel mensen een oplossing komt.

Sterkte allemaal!
Gr. Riez
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht