En dit ben ik :)

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
christal
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 22:39
Contacteer:

En dit ben ik :)

Bericht door christal »

Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik lotgenoten gevonden!
Mijn naam is christal en ik ben 16 jaar oud. jullie zullen wel denken ohnee zo'n puber die denkt dat ze veel zweet maar die is gewoon in de puberteit dat gaat wel weer over!
Dat is misschien ook wel een beetje waar, maar mijn zweetprobleem begon op mijn 10e al en jullie zullen wel snappen hoe vervelend het is als je geen leuke kleren aankan etc.
Alle meisjes in het roze en ja daar was ik, in het zwart..
Ik vond het zo beschamend dat zelfs de zwarte gymshirts mij overhaalde om die middelbare school te kiezen.
gelukkig heb ik het niet op mijn handen en voeten maar op mijn voorhoofd, rug en oksels is ook vrij vervelend.
Ik ben toen begonnen met het gebruiken van agressieve sprays die het zweten 5 dagen zouden stoppen, gewoon bij het kruidvat gekocht jullie kennen het vast wel.
En natuurlijk hielp dat niet, maar wat deed ik, in plaats van 1x in de 5 dagen sprayen gebruikte ik het iedere ochtend en avond. op een gegeven moment kon ik mijn armen alleen nog maar omhoog houden omdat het zo geïrriteerd was en pijn deed.
Dit kon zo echt niet langer.
Dus vorig jaar ben ik dan eindelijk begonnen aan de botoxprikken bij de mauritskliniek, ik gelijk nieuwe kleren kopen natuurlijk!
Maar de botox slaat bij mij niet goed aan, ja het helpt maar de plekken zijn er nog steeds. alle beetjes helpen dus ik blijf er zeker mee doorgaan maarja fantastisch is het niet.
Maar ik ben geen opgever! dus ik blijf googlelen naar nieuwe methodes etc.
En zo kwam ik dus hier terecht. En las ik over een operatie, tuurlijk ben ik wat jong maar als het zo blijft ga ik dat uiteraard aan want dit is wel heel vervelend.
Ik vind het fijn dat ik tips en trics met jullie kan delen, lieve lotgenoten!:)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: En dit ben ik :)

Bericht door Erje »

Hoi Christal, welkom hier!
Een herkenbaar verhaal. Mooi dat de botox voor een gedeeltelijke oplossing zorgt, maar het nadeel is inderdaad dat het na een tijdje weer uitgewerkt is en dat je telkens opnieuw die prikken moet halen. Logisch dat je op zoek gaat naar iets anders. Operatie is inderdaad een mogelijkheid, er is genoeg over te vinden hier.
Maar sinds kort is er voor het okselzweten nog een nieuwe permanente oplossing bij gekomen, namelijk de MiraDry.
Ook hierover is op het forum al een heleboel te vinden. Als je zin heb kun je je er over inlezen en als je vragen hebt hoor ik het graag, ik heb zelf de behandeling in april ondergaan.
christal
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 22:39
Contacteer:

Re: En dit ben ik :)

Bericht door christal »

Hallo Erje,
ten eerste heel erg bedankt voor uw reactie! erg fijn om te lezen dat iemand me toch een beetje snapt.
Ik waardeer het ook erg dat u met de MiraDry mogelijkheid kwam, ik had hier inderdaad al eerder over gelezen.
Volgens de berichten wordt het niet vergoedt door zorgverzekeringen en ja als 16jarige heb je niet al te veel spaargeld en mijn ouders houden veel van me maar 1500 euro is toch een beetje veel van het goede haha!
En wat denk ik vrij herkenbaar is, is dat je op een gegeven moment moeilijk kan geloven dat dat dan DE oplossing is. maar ik zal het zeker in mijn achterhoofd houden.
Ook heb ik vaak het idee dat mensen die hyperhidrosis hebben, het altijd in een mindere vorm hebben en tuurlijk is het fijn als het dan voor hun werkt maar ik denk dan altijd ja maar bij mij werkt niks. Die gedachte zal denk ik wel bij meer mensen rondzweven.
maar ooit zal christal sterker zijn dan het zweet zeg ik altijd maar haha, er moet iets zijn wat wel helpt dus ik zal zeker alles proberen.
Ik ben benieuwd of het bij u geholpen heeft en wat uw ervaringen zijn!
nogmaals bedankt :)
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: En dit ben ik :)

Bericht door Erje »

Wij allemaal hier snappen precies wat je bedoelt, wat dat betreft zit je hier goed :-)
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, vandaar dat ik met de optie van de MiraDry kwam, het is nu gewoon één van de mogelijkheden en ik geloof zeker dat het in de toekomst vergoed gaat worden, hoewel dat nog wel jaren kan duren. Maar je bent nog jong.
Dat je er niet in gelooft kan ik me ook voorstellen, in wat voor methode dan ook. Maar wat voor de een werkt, werkt voor de ander weer niet en dat is een kwestie van uitproberen.
Ik zelf ben na de eerste behandeling niet helemaal droog, in sommige situaties zweet ik nog wel, maar het is zeker veel minder als daarvoor. Mogelijk moet ik de procedure nog een tweede keer ondergaan. Of het kan ook zijn dat ik met dit resultaat kan leven. Officieel bestaat de behandeling eigenlijk ook uit twee behandelingen. 50 % is al na een eerste keer droog.
jeannette
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 16 jun 2014, 12:28
Contacteer:

Re: En dit ben ik :)

Bericht door jeannette »

Goedendag ik heb ook al veel gelezen over de Miradry maar het probleem is dat je in principe niet behandeld mag worden als puber de wettelijke leeftijd is 18 jaar dit geldt tevens voor botox is mij verteld door huisarts en dermatoloog.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: En dit ben ik :)

Bericht door Thijs »

van internet:

Miradry is not FDA approved for patients under the age of 18. However, there is no reason why teenage patients who are medically qualified can't undergo this life-changing treatment. Consent must be performed by the patient's legal guardian.

Je hebt toestemming nodig van je ouders. In principe is in Nederland de leeftijd 17 voor een miradry behandeling verneem ik net van een dermatoloog.

gr Thijs
Gesloten