Zweetvoeten en zeiknatte oksel, ik word depressief!

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
PennyWise
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 okt 2005, 22:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Zweetvoeten en zeiknatte oksel, ik word depressief!

Bericht door PennyWise »

Hoi allemaal,

Ik ben hier voor het eerst en kan eindelijk mijn hart luchten over mijn probleem. Ik schaam me zo ontzettend en durf met niemand hierover te praten. Ik wil me d.m.v. dit forum open stellen en zo op zoek gaan naar een oplossing.

Mijn probleem: Zweetvoeten en zeiknatte oksels
2 jaar geleden ben ik naar Salou op vakantie geweest, toen ik terug kwam had ik enorme stinkpoten. Het is nu zo erg dat als ik thuiskom en mijn schoenen uitdoe ik bijna flauwval van de lucht ( mijn ouders ook! ). Mijn sokken doe ik in een plastic zak, anders krijgt mijn ma een hartverzakking als ze de wasmand opentrekt :(
Voor de zweetvoeten ga ik nu 2 oplossingen proberen, te weten Redosep en Pedicare zalf + spray. Ik denk dat mijn zweetvoeten wel te verhelpen zijn, aangezien ik 2 maanden terug een soort van hele dikke stugge zinkzalf gebruikt heb wat super werkte ('s morgens insmeren, hele dag nergens last van ). De geur moet gewoon verbannen worden!

Waar ik me het ergste voor schaam zijn mijn zweetplekken. Geen plekjes van 2cm , maar plekken met een diameter van 20cm ( soms nog wel groter ). Op mijn werk dragen we donkere kleding waar dit amper te zien is gelukkig. Maar het voelt gewoon vies en smerig aan. Ik draag meestal zwarte of witte shirts omdat de zweetplek dan minder opvalt. Ik kan door de weeks ook geen andere kleuren aan want mijn plekken zijn dan zichtbaar. Dit maakt mij enorm depressief. Zweten op mijn rug/benen/etc doe ik niet. Als ik thuis een beetje rondloop is er nix aan de hand, zodra ik echt actief ben begint het zweten. Valt dit ook onder HH? Het zijn de voeten en oksels. Ik ga morgen Syneo5 halen en kijken of dit helpt, odorex extra dry hielp wel, maar niet denderend. Ik wil gewoon kurkdroge oksels en mijn armen zonder gedoe omhoog kunnen doen.



Remedie: Mocht Syneo5 niet helpen, kan ik dan niet beter een hoog gebouw op zoeken? Ik weet het echt niet meer! Zo wil ik gewoon niet verder leven.

Raymond
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Raymond,
Ten eerste in geen geval een hoog gebouw opzoeken!!
Er is nog botox!!!
En er zijn nog oxybutininetabletten(via huisarts)
Eerst alles proberen en goed dit forum doorspitten om dingen te zoeken wat voor jou misschien wel helpt!!!
Succes en laat ons weten hoe het gaat!!!

Gr Kim
PennyWise
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 okt 2005, 22:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door PennyWise »

Hoi Kimmy,

Bedankt voor je antwoord, het was weer een "natte" dag haha. Morgenochtend bij aptoheek kijken of ze Syneo5 hebben, want kruidvat heeft het niet :?

Als dit niet werkt, ga ik denk ik meteen dat oxybutiline proberen, want ik heb bijna alle deo's al gehad.

Ray
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Gelukkig kun je ook nog lachen!!
Ben er blij om!

Ik hoop dat syneo 5 jou wel helpt!
Anders inderdaad naar de huisarts en aankaarten dat je de oxybutinine tabs wil gaan proberen!!!


Succes, groetjes Kim
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

Bericht door dientje »

Het is wel vervelend heh zo'n zweetprobleem.

Kijk eens rustig rond op de site, naar alle reacties van mensen. Botox zou jou kunnen helpen. Met zweetvoeten heb ik geen ervaring...maar er zijn genoeg mensen die jou kunnen adviseren!
PennyWise
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 okt 2005, 22:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door PennyWise »

Hoi dientje,

Mijn zweetvoeten zijn helemaal WEG door de superzalf PEDICARE! Ik heb nog steeds geen tijd gehad om syneo5 te halen jammergenoeg. Donderdagavond koopavond maar eens de stad in. Uiteraard laat ik jullie weten of het aanslaat.

Ray
undercover
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 08 jun 2005, 15:33
Contacteer:

Bericht door undercover »

ik had ook heel erg last van mijn oksels maar heb toen alluminium chloride 20% gehad van de huisarts en dat helpt bij mij heel goed! :D ben ik daar eindelijk vanaf lekker droge oksels maar nu krijg ik meer last van mijn handen en voeten dus mijn vraag is waar kan je die PEDICARE zalf kopen??
marleno
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 14:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Zweten tegengaan

Bericht door marleno »

hallo allemaal,

Jouw verhaal komt mij zeer bekend voor. Ik heb geen last van zweetvoeten, maar wel van zweetoksels. Heel extreem, met vele ongemakken en ongelukkigheden van dien.
Ik heb eerst Odorex Extra Dry geprobeerd, dat werkte een weekje of 2 heel goed, daarna minder.
Daarna ben ik begonnen aan Syneo 5. Sinds 3 weken werkt dat super.

Hoe werkt het en het gebruik ik het?
Dag 1 oksels 's ochtends ontharen. 's avonds 3 keer spuiten onder elke oksel, laten opdrogen en daarna gaan slapen
Dag 2,3,4 5 en 5 gewoon douchen 's ochtends en deo opdoen
Dag 6 idem als dag 1.

Er staat op de verpakking dat je na het ontharen van de je oksels Syneo 5 niet mag gebruiken, maar mijn ervaring is dat ik direct na het scheren last heb van zweten. Als je een man bent, weet ik even niet hoe het zit, maar dan heb je ook geen probleem met het scheren (lijkt me ideaal!)

Ik kon niet geloven dat iets ooit kon helpen, maar dit was grandioos. Ben er zo gelukkig mee.

Ik ben benieuwd of het bij jou ook werkt. als ik jou was zou ik het in ieder geval proberen. Laat je het weten?

Groetjes,
Marleen
PennyWise
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 okt 2005, 22:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door PennyWise »

Bedankt voor jullie reacties.

Wat betreft pedicare: http://www.pedicare-online.nl/shop/ Dit spul is wonderbaarlijk, helaas loop ik op ouwe schoenen op het werk en die stinken enorm, daarom ruiken me sokken nog als ik me schoenen uit doe. Als ik gewoon me nieuwe schoenen aan doen 's morgens en smeer m'n voeten ermee in, no problemo, geen geur helemaal nix 8)

Donderdagavond is koopavond, kan niet eerder vanwege werk en loop dus nog steeds met enorme plekken rond, ik heb gelukkig een zeer donker werkshirt aan en valt het niet zo op, ook de geur valt bij mij erg mee ( af en toe spray ik ff met axe deo die ik op werk heb ).

Ik ga morgenavond meteen met syneo5 beginnen, maar dan is mijn vraag ==> krijg je er kurkdroge oksels van? Zoals ik nu zweet kan ik me dat niet voorstellen dat ik ooit nog zonder problemen en zonder schaamte mijn armen omhoog kan doen.

Ik laat het jullie weten.
marleno
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 14:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door marleno »

Kurkdroog! Had ik ook nooit geloofd!
PennyWise
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 okt 2005, 22:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door PennyWise »

Hoe erg zweette jij dan onder je oksels? Ik heb echt huge mthrfkn plekken bij m'n oksels. Ik schaam me echt kapot, ik ben de enige die 3 shirtjes per dag draagt :( op het werk
marleno
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 14:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door marleno »

Ik zweette ook heel erg (hele grote plekken), maar is nu dus over. Soms nog wel een dagje of meer dat het wat minder werkt, maar dan is het ook niet veel....
PennyWise
Druppel
Druppel
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 17 okt 2005, 22:11
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door PennyWise »

Daar istie weer :)

Ik heb gisterenmiddag het spul Syneo5 gehaald.
Gisterenavond na het douchen eventjes gewacht, en voor het slapen gaan gespoten onder elke oksel. Vanmorgen mijn oksels gewassen en het nog eens opgespoten.
Normaal gesproken heb ik flinke plekken, ik merkte vanmiddag wel dat mijn handen erg klam waren, wat ik normaal gesproken niet heb. Mijn zweetplekken waren ook niet supergroot, maar kurkdroge oksels had ik niet vandaag :( :cry:

Nu heb ik natuurlijk wel enkele vraagjes.
- Moet mijn lichaam wennen aan dit spul en heeft het een aantal dagen nodig voordat het resultaat geeft?

- Kan ik mijn "gewone" deo eroverheen spuiten?

- Is Syneo5 de reden dat mijn handen zo klam waren, ==> zoja, en waarom?
marleno
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 25 okt 2005, 14:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door marleno »

ja had vanochtend Syneo5 niet op moeten doen. Alleen 's avonds, om het 's nachts in te laten trekken. Wellicht dat het daarom niet beter werkt dan nu. Dus even 5 dagen wachten, 's avonds opdoen en de dag erna gewoon douchen/deo opdoen en dan kijken hoe het de komende 5 dagen gaat...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht