Hoi allemaal

Archief

Moderators: Thijs, Erje

Gesloten
Nienke93
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 16:56
Contacteer:

Hoi allemaal

Bericht door Nienke93 »

Hoi allemaal,

Mijn naam is Nienke, 22 jaar en ik kom uit Breda. Momenteel studeer ik in Eindhoven. Ik heb hyperhidrosis sinds mijn puberteit, nu ruim 10 jaar. Zoals vele hier schaamde ik me er heel erg voor en ben pas na jaren na de huisarts gegaan. Vervolgens ben ik doorverwezen naar een dermatoloog en heb verschillende behandelingen gehad, zoals medicijnen die als bijwerking zouden moeten hebben dat ik minder ging transpireren, ik heb iontoforese gedaan, botoxbehandelingen bij een dermatoloog en toen dat niet werkte ook nog bij een plastische chirurg met een hogere dosis. Vervolgens ben ik onder het mes gegaan om hopelijk eindelijk het zweten te stoppen. Maar ook dit hielp niet. Ik zweet trouwens overal overmatig, het vervelendst vind ik het bij mijn oksels dus daar waren de behandelingen opgericht. Zelf zou ik graag willen dat er gezocht wordt naar een oorzaak, maar de huisarts zegt dat er geen oorzaak is en dat het dus geen nut heeft om me te laten onderzoeken.
Ik ben er die 10 jaar heel erg door veranderd en het heeft heel veel invloed op mijn leven. Ik ben een studente die niet werkt, die niet uitgaat en het liefst thuis op de bank zit.
Doordat ik er de laatste tijd veel mee zat en dan ook het onbegrip wat ik van mensen krijg, heb ik mijn verhaal opgeschreven en aan mijn familie laten lezen. Die schrokken er heel erg van. Ze hebben nooit geweten dat het voor mij zo erg was, ondanks dat ze hebben gezien wat ik er allemaal voor over had.
Laat het dus weten aan mensen, schaam je er niet voor, helaas kunnen we er niks aan doen!

Ik zou mijn verhaal met jullie willen delen als jullie daar voor open staan en het graag willen lezen, laat het maar weten!

Groet,
Nienke
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door Thijs »

Hoi Nienke,

Welkom op dit forum. Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw verhaal geworden dus als je het wilt delen hier, graag.

gr Thijs
onlymeisje
Vijver
Vijver
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 26 dec 2011, 14:53
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door onlymeisje »

Jeetje, wat een verhaal. Ik ben ook 22, maar dat je niet werkt, uitgaat en het liefst thuis zit grijpt mij wel erg aan zeg.
Mag ik je vragen in welke mate je zweet waardoor je dit allemaal niet doet? Is je schaamte zo groot?
Nienke93
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 sep 2015, 16:56
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door Nienke93 »

Het heeft zoveel invloed op mij door inderdaad mijn schaamte, maar ook omdat het over mijn hele lichaam is. Een dag kost voor mij heel veel energie, ik zweet niet alleen maar voel me ook snel oververhit. Dit zorgt er ook voor dat ik bepaalde dingen liever niet doe.

In mijn verhaal leg ik mijn gevoelens beter uit en ook hoe ik dingen ervaar. Voor sommige van jullie zal het herkenbaar zijn, maar andere zullen het niet zo ervaren. Ik zie alleen niet de optie om een pdf mee te kunnen sturen, alleen een foto kan toegevoegd worden.
Dit verhaal heb ik ook mijn familie laten lezen, die waren erg geschokt dat het zo erg is. Ze schaamden zich ervoor dat ze zo dichtbij staan en het niet door hebben (gehad). Ik heb het eigenlijk te goed kunnen verbergen maar dat doe ik nog steeds. Het opschrijven heeft me geholpen maar ik kan er nog niet openlijk over praten.

Momenteel ben ik bezig om te kijken naar alternatieve geneeswijze zoals acupunctuur.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hoi allemaal

Bericht door Thijs »

Stuur de pdf maar naar overmatigzweten@hotmail.com dan zet ik hem online.
Gesloten