Interview met Dr. Habbema van MC 't Gooi

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Interview met Dr. Habbema van MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

U voert de hidrosuctie behandeling uit tegen hyperhidrosis onder de oksels, kunt u in het kort vertellen wat deze behandeling inhoudt ?

Prinicipe is plaatselijke verdoving. Met een schraper worden de zweetklieren weggeschraapt waardoor zweten verminderd. Dit is een hele speciale canule zodanig gemaakt om de zweetklieren los te maken van de omgeving zonder dat zenuwen beschadigd raken.


Wat zijn de risico's van een hidrosuctie operatie?

Huidbeschadiging waardoor je een litteken kan krijgen. Blauwe plekken. Haarvermindering.


Voor welke vormen van hyperhidrosis is de hidrosuctie behandeling geschikt?

Alleen de oksels.


Hoe lang voert u de hidrosuctie behandeling al uit ?

15 jaar ongeveer.

Met hoeveel procent is er sprake van zweetreductie na een hidrosuctie behandeling?

50% tot 95%

Hoe denkt u over de hidrosuctiebehandeling nu met de komst van de miraDry ? Wat is beter ?

Het zijn onvergelijkbare behandelingen. Miradry is minder invasief. Met hidrosuctie is er een beter resultaat. Dit is overigens wetenschappelijk niet onderbouwd.


Hoeveel kost een hidrosuctie behandeling en is men na 1 behandeling definitief verlost ?

2500 euro. De meerderheid van de patienten heeft na 1 behandeling een resultaat waarmee ze tevreden zijn of het makkelijk onder controle kunnen houden.


Wordt de behandeling vergoed door de ziektekostenverzekeraar ?

Voor zover ik weet niet.


Hoe ziet u de toekomst voor wat betreft behandelingen voor hyperhidrosis?

Heden: botox en hidrosuctie veilige behandelingen
Als de nieuwe methodes zoals miradry verder worden geperfectioneerd zal het steeds meer die kant op gaan.


Wat zou u tegen patienten willen zeggen die nog twijfelen welke behandeling te moeten ondergaan?

Zorg dat je goed en objectief geinformeerd wordt. Je kan je geld maar 1 keer uitgeven.


Met dank aan Dermatoloog Loek Habbema van MC 't gooi te Bussum
Anoukkie
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 08 nov 2016, 10:48
Contacteer:

Re: Interview met Dr. Habbema van MC 't Gooi

Bericht door Anoukkie »

Dit interview kan denk ik heel interessant zijn voor mensen die twijfelen voor welke behandeling ze moeten kiezen. Ik heb zelf gekozen voor MiraDry bij Esthetisch Centrum Jan van Goyen. Ik ben zo blij dat ik dit heb gedaan. Ik zweet helemaal niet meer onder mijn oksels! Hiervoor schaamde ik me altijd zo erg voor het zweten en vooral de geur die er vanaf kwam. Nu hoeft dat gelukkig niet meer. Echt een aanrader voor mensen die veel zweten onder hun oksels en zich daarvoor schamen.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Interview met Dr. Habbema van MC 't Gooi

Bericht door Thijs »

Eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat zowel de hidrosuctie als de miraDry behandeling beiden niet worden vergoed.

Het wegschrapen van zweetklieren (hidrosuctie) is daarentegen als je het bijv in het Wilhelmina ziekenhuis te Assen laat doen een stuk goedkoper.
Ik heb deze behandeling zelf ondergaan en ben er na al die jaren nog steeds dik tevreden over.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht