Warmte-uitslag

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Peele
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 13 feb 2019, 22:31
Contacteer:

Warmte-uitslag

Bericht door Peele »

Het meest irritante aan overmatig zweten vind ik de warmte-uitslag. Gelukkig heeft niet iedereen daar last van. Ik helaas wel. Dan krijg ik rode bultjes op mijn borst, rug, nek en armen. En mijn voetzolen worden helemaal rood. Een gevolg vh zweten is dat mijn voeten ijskoud worden. Ook nu het warm is en ook in de zomer. Wie heeft ook last van warmte-uitslag en wat doe je er tegen? Ik heb helaas ook last van een waterallergie-achtige aandoening. Dus ik kan niet elke dag douchen. Dan krijg ik uitslag, zeker als het water wat aan de warme kant is. Aangezien ik het door het zweten vaak erg koud heb, is douchen met koud water geen optie. Ik douhe dan met lauwwarm water. Dan is het wel te doen om twee, drie keer in de week te douchen.
Caroline_o
Beekje
Beekje
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:54
Contacteer:

Re: Warmte-uitslag

Bericht door Caroline_o »

Hai Peele,

Warmte-uitslag is enorm vervelend! Het jeukt, je krabt je een ongeluk in je slaap waardoor het eigenlijk alleen maar erger wordt. Ik heb daar topicorte lotion voor. Dat is een hormoon emulsie die ik eens per week gebruik. De jeuk, de roodheid en de bultjes nemen af. Ik smeer na het gebruik van die lotion, de volgende dag mijn huid in met een neutrale bodylotion.

Als je van het zweten af wilt, lees dan eens over Glycoperronium. Ik heb de pillen via mijn huisarts gekregen en wacht nu met enorme ongeduld totdat ze geleverd zijn bij de apotheek. Als het waar is wat ik er allemaal over gelezen heb, dan is het zweten voorgoed voorbij! Ik heb last van HH in handen, voeten, onder oksels, onder mijn billen als ik op kunststof stoelen zit, etc... dus ik hoop dat er straks een wonder geschied met deze pillen.

Groetjes,
Caroline
Plaats reactie