Botox voeten en vergoeding

Deel uw botox injecties ervaringen hier!

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Nanis
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 jun 2017, 20:48
Contacteer:

Botox voeten en vergoeding

Bericht door Nanis »

Beste leden,

Ik zit bij de vgz en die vergoeden botox in de handen en oksels, maar voeten niet.
Ik vind het een enorm dure grap om dit 2/3 keer per jaar uit eigen zak te moeten betalen.
Graag hoor ik of iemand botox behandeling in de voeten vergoed heeftgekregen via de zorgverzekeraar en hoe.

Gr Sinan
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox voeten en vergoeding

Bericht door Thijs »

Hoi Sinan,

Botox voor voeten is uitgesloten van vergoeding. Dit heeft het college voor zorgverzekeringen zo opgesteld. Als je het al ergens kan laten doen dan zou het niet 100% volgens de regels gaan mocht je het vergoed krijgen.

Ik zou eens contact opnemen met het hyperhidrosis expertisecentrum van het Meander MC te Amersfoort en hen vragen. https://www.meandermc.nl/patientenporta ... tig-zweten

Succes met de strijd voor vergoeding, ik weet er alles van. Zelfs met oksels is het bijna onbegonnen werk. Het moet via een DBC code en de dermatoloog bepaald of je in aanmerking komt.

Groetjes Thijs
Nanis
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 jun 2017, 20:48
Contacteer:

Re: Botox voeten en vergoeding

Bericht door Nanis »

Wat een gedoe allemaal rondom de vergoedingen.

Ben nu in Turkije. Heb vandaag voor €270 een Botox behandeling gehad aan beide voeten. Ik ging er met veel stress naartoe, maar achteraf onnodig. Het was zo goed als pijnloos. Eerst een verdovende crème gekregen, daarna de Botox met extreem dunne naalden, tegelijkertijd werd er extreem koude lucht op mn voeten geblazen voor nog minder pijn. Het was te vergelijken met muggensteken. Ben ontzettend blij dat het met zo weinig pijn kon. Ik mag over een week terug komen, dan wordt er getest of ik nog zweet. Indien positief wordt er kosteloos extra gespoten op plekken waar het nog zweet. Hopelijk gaat dit werken, dan heb ik voortaan een adresje voor 50% van de prijs in Nederland 😊
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Re: Botox voeten en vergoeding

Bericht door Erje »

Super!
Waarom kan dat in Nederland dan niet, vraag je je af.....
En ook nog zo goed als pijnloos, dat is helemaal byzonder!
Ik ben benieuwd hoe het bevalt.
Nanis
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 jun 2017, 20:48
Contacteer:

Re: Botox voeten en vergoeding

Bericht door Nanis »

De tweede keer op de terugkomdag kreeg ik weer hier en daar wat spuitjes. Zij hebben de tweede keer meer gespoten dan de eerste keer. Totaal 3 flesjes opgemaakt. Volgens de dermatoloog was dit een enorm hoge dosis. Dus gierig zijn ze niet.
Nu 1,5 maand verder maar helaas ben ik niet af van mn zweetvoeten 😞
Balen, had alle hoop hierop gevestigd.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Botox voeten en vergoeding

Bericht door Thijs »

Misschien is glycopyrronium iets voor jou?
Nanis
Beekje
Beekje
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 18 jun 2017, 20:48
Contacteer:

Re: Botox voeten en vergoeding

Bericht door Nanis »

Ook al geprobeerd. Hielp pas bij een hoge dosis, maar ontzettend droge keel, waardoor pijn bij slikken. Dan kun je je afvragen wat je liever hebt 😤
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht