Hulp oxybutine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Repsaj
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 20 mei 2020, 17:44
Contacteer:

Hulp oxybutine

Bericht door Repsaj »

Beste lezers,

Ik ben een jongen van 18 en heb nu al 2 jaar last van overmatig zweten over mijn hele lichaam. Meest genant is onder de oksels en tussen de billen. Ik ben hier 3 weken geleden mee naar de huisarts geweest en dit was erg fijn. Glycopyrronium was nu onmogelijk te verkrijgen dus zijn we nu met oxybutine gestart. Eerst nam ik voor 1 week 3x per dag 2,5mg, hierbij merkte ik geen positieve effecten en ook geen bijwerkingen. In overleg neem ik nu 3x per dag 5mg, hier merk ik eigenlijk vrij weinig bijwerkingen maar ook geen resultaat. Nu is mijn vraag of je effect van oxybutine pas na 4 tot 6 weken merkt of dat dit niet zo is bij hyperhidrosis.

Als het inderdaad niet bij mij zou werken heb ik gelijk de vraag hoe ik er achter kan komen waar ik wel aan glycopyrronium tabletten kan komen. Het forum biedt me tot nu toe al veel hulp en herkenbaarheid maar dit zijn nog wat specifieke vragen van mij! Allemaal veel succes in deze opkomende warme dagen.

In het kort heb ik dus twee vragen:
-Merk je het effect van oxybutine pas na 4-6 weken?
-Waar kan ik nu aan glycopyrronium tabletten komen? (omgeving Lansingerland)

Ik hoop dat iemand hier mij verder mee kan helpen!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Hulp oxybutine

Bericht door Thijs »

Hoihoi welkom hier.

3 x 5 mg per dag is wel een beetje het maximale wat je per dag in mag nemen. Als het dan nog niet werkt is glyco geen slechte stap denk ik.
Ik zou oxy nog wel een kans geven, probeer het nog een paar weken te slikken en kijk of je verschil merkt.

Glyco is alleen de laatste maanden slecht in pilvorm te verkrijgen. Zie topic hier in medicijnen gedeelte. viewtopic.php?f=11&t=3378

Voorheen kon je met een doktersrecept glyco bestellen op https://www.efarma.nl/glycopyrroniumbro ... b/16264045
Maar die lopen ook tegen het probleem aan dat de grondstoffen vermoedelijk door de COVID19 virus momenteel niet meer beschikbaar zijn.

gr Thijs
Plaats reactie