“Op elke stoel blijft er een streepje zweet van mijn bilspleet achter"

Bekijk hier (semi) wetenschappelijke artikelen over overmatig zweten.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

“Op elke stoel blijft er een streepje zweet van mijn bilspleet achter"

Bericht door Thijs »

“Op elke stoel blijft er een streepje zweet van mijn bilspleet achter”, Vanessa (38) en Kaat (49) zweten veel, en op gênante plaatsen. Dermatoloog geeft tips
“Mijn zweetvoeten zorgen ervoor dat ik létterlijk uit mijn slippers of sandalen glijd.” Wat als je last hebt van een vervelend probleem dat elke zomer de kop opsteekt? In de reeks ‘Sans gêne’ gaat NINA samen met jou op zoek naar oplossingen. Deze week aan bod: (overmatig) zweten op allerlei gênante plaatsen, van tussen de bilspleet tot onder de borsten, zoals Vanessa en Kaat*. “Ik draag enkel luchtige stofjes met veel verschillende kleuren, zodat het zweetstreepje zo min mogelijk opvalt.” Klinkt dit herkenbaar? Don’t break a sweat! Dermatoloog Thomas Maselis overloopt verschillende manieren om dit kwaaltje te verhelpen.

Marie Pauwels 18-08-21, 13:42 Laatste update: 19-08-21, 15:23
Kaat* (49) heeft, zoals veel vrouwen last van ‘chub rub’: schurende bovenbenen, een probleem dat we vorige maand in deze reeks besproken. “Eenmaal het zonnetje begint te schijnen, zijn de meeste vrouwen in een opperste stemming. Ik daarentegen ben nooit op mijn gemak, omdat mijn onzekerheid, samen met mijn gewicht, gegroeid is. Bovendien veroorzaakt de hitte bij mij warmte-uitslag en schurende bovenbenen. Daarom ben ik tijdens de zomer gedoemd om onder rokken en jurkjes een korte legging te dragen, waardoor het luchtige effect van de kledingstukken natuurlijk vervalt en ik nóg harder zweet dan normaal. Het resultaat: op elke stoel die ik verlaat, blijft er een streepje zweet achter dat afkomstig is van mijn bilspleet. Ontzettend gênant.”

Bron: https://www.hln.be/fit-en-gezond/op-elk ... s~adc2885d

Helaas is dit niet het hele artikel, je moet er voor betalen. Misschien heeft een van onze Belgische vrienden het hele artikel voor ons? Goed dat ook hier aandacht aan wordt gegeven want hier rust zeker taboe op.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht