Miradry 1e behandeling Da Vinci Kliniek Beerse

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Miradry 1e behandeling Da Vinci Kliniek Beerse

Bericht door zweethandje »

Hallo
Ik liet vrijdag 18.02.2022 mijn 1e Miradry behandeling doen bij de Da Vinci Kliniek in Beerse (België). Kostprijs 1e behandeling 1500 euro en tweede behandeling 1000 euro.
De behandeling zelf is vrijwel pijnloos (na 10 prikjes verdoving aan beide zijden).
Er is inderdaad zwelling de dagen nadien (vandaag drie dagen later nog steeds), maar dit is eerder een beetje vervelend dan echt pijnlijk te noemen.
De eerste bevindingen zijn alvast hoopgevend (in een warme brasserie zweette ik zondag niet, terwijl dat anders wel zo zou zijn).
De behandelaar (verpleegster) zei dat de meeste patiënten met 1 behandeling genoeg hadden. Hoe meer men zweet, hoe betere resultaten volgens haar (o.m. te maken met het verdampen van vocht tijdens de behandeling). De behandeling werd op de hoogste stand uitgevoerd.
Ik moet het nog verder aankijken en zal nog een update geven.
Ik heb ook hyperhidrosis aan handen en voeten. Ik zal ook opvolgen of ik daar meer zweet zou merken.
Groetjes
Lien
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Re: Miradry 1e behandeling Da Vinci Kliniek Beerse

Bericht door zweethandje »

Update na één week:
Ik ben intussen al in een paar zweetsituaties geweest, maar het zweten is echt veel minder/bijna weg. Aan mijn linkeroksel nog wel een beetje nat, maar aan mijn rechteroksel eigenlijk enkel klam. Alleszins totaal geen sprake meer van een kletsnatte tshirt/bloes waar ik anders enkele uren voor nodig had om terug droog te zijn. Ook een ganse dag op kantoor gewerkt en 'savonds ging ik droog en zonder geur naar huis. Tot nu toe is dit resultaat geweldig en alvast een grote verandering in mijn leven.
Ik kan nu nog niet zeggen of ik een tweede behandeling zou doen (dat zou vooral voor de linkerkant zijn), daarvoor wacht ik de drie maanden of iets langer tot na de zomer af.
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Re: Miradry 1e behandeling Da Vinci Kliniek Beerse

Bericht door zweethandje »

Update na een kleine vier maanden: ik merk tot mijn grote verbazing zowel links als rechts opnieuw zweetplekken in mijn kleren op (nog niet dramatisch, maar alleszins meer dan vlak na de behandeling het geval was). Ik vind dit wel zeer vreemd, aangezien de zweetklieren permanent vernietigd zouden zijn. Het lijkt er dus op dat de tweede behandeling nodig zal zijn (die ik overweeg na de zomermaanden te laten doen).
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Miradry 1e behandeling Da Vinci Kliniek Beerse

Bericht door Thijs »

Bedankt voor je update. Er zitten zo enorm veel zweetklieren in je oksel dat de miradry deze nooit allemaal kan vernietigen. Is maar goed ook want anders kon je niet meer zweten en raakte je oververhit. Misschien heb je inderdaad een tweede behandeling nodig. Kijk het even aan en hou ons op de hoogte.
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Re: Miradry 1e behandeling Da Vinci Kliniek Beerse

Bericht door zweethandje »

Beste Thijs, dank voor je reactie. Het vreemde eraan vind ik dat het de 1e drie maanden een zeer goed resultaat gaf en de laatste weken niet meer. Dus er zijn toch zweetklieren hersteld blijkbaar of de overblijvende zweetklieren zijn aan het compenseren geslagen.
Saartje1989
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 jun 2022, 22:18
Contacteer:

Re: Miradry 1e behandeling Da Vinci Kliniek Beerse

Bericht door Saartje1989 »

Hoi hoi,

Ik heb vorige week een infoconsult gehad over Miradry (Global Care Clinic in Heusden-Zolder (BE)) en zij zeiden me dat je oppervlakkige en dieperliggende zweetklieren hebt en wanneer de zwelling wegtrekt, kan 't wel eens gebeuren dat de dieperliggende klieren hoger komen te liggen, waardoor een tweede behandeling nodig is. Kan dat het misschien verklaren?
zweethandje
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 26 mar 2007, 22:36
Locatie: Lanaken
Contacteer:

Re: Miradry 1e behandeling Da Vinci Kliniek Beerse

Bericht door zweethandje »

Beste Saartje, bedankt. Dat zou wel eens een uitleg kunnen zijn. Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik in september een tweede behandeling ga laten doen. Dan heb ik tenminste niet meer het gevoel dat het half werk is en hoop ik erna op een blijvend resultaat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht