Supermiddel tegen blozen

Last van veelvuldig blozen? Hier moet u zijn...

Moderators: Thijs, Erje

rodebakkes
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 04 dec 2020, 11:21
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door rodebakkes »

Hoi allemaal,

Via dit forum ben ik op oxybutynine gekomen en heb ik het medicijn onlangs via de huisarts kunnen krijgen (tabletten van 2,5 mg).
Ik heb het nog niet geslikt, omdat ik het niet helemaal zie zitten om jarenlang (of m'n leven lang) dagelijks aan medicijnen voor een rood hoofd te zitten. Dus wil ik het alleen gaan nemen als ik de deur uitga, afspraken heb etc. Ik werk nu veel thuis en thuis krijg ik ook weleens een rode kop (bij mij is rood worden niet per se blozen vanuit schaamte, meer een te extreme lichamelijke reactie op bijvoorbeeld hitte of vermoeidheid), maar dat neem ik dan maar voor lief.
Ik ben wel een beetje huiverig voor de bijwerkingen. Ik wil oxybutynine onder andere gaan slikken als ik 's avonds met vrienden ga borrelen. Dan komen alle triggers voor mij namelijk zo'n beetje samen: avond (ik 'flush' meestal in de avond) + hitte (thuis staat de verwarming altijd laag, maar bij anderen en in restaurants/cafés is het vaak warm) + opwinding + alcohol. Maar oxybutynine en alcohol schijnt dan weer niet zo'n geweldige combinatie te zijn. En dan ook nog die droge ogen/mond etc.
Nou ja, ik ga het meemaken. Ik zal jullie laten weten of het bevalt. Ik weet hoe vervelend blozen/flushen kan zijn en hoe erg het je sociale leven op z'n kop kan zetten, ook als je niet eens zo'n onzeker persoon bent. Ik hou heel erg van gezelligheid en borrelen met vrienden, maar zeg soms gewoon afspraken af als ik van tevoren aanvoel dat m'n huid in een onrustige bui is. En als ik wel ga, zit ik vaak alsnog met een knalrode en oververhitte kop en moet ik mensen meerdere malen gaan uitleggen dat ik me echt oké voel ('gaat het wel goed met je?' 'je ziet er een beetje oververhit uit').

Dus: update volgt! :woop
anoniemie
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 jun 2022, 11:14
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door anoniemie »

Hallo,

Ik vroeg me af: werkt dit middel bij de eerste inname tegen blozen, of pas na een tijdje van consequent innemen?
Ik heb de indruk dat het nu niet werkt...
helpmijplease
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 dec 2022, 20:55
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door helpmijplease »

hoi , ik ben naar de huisarts gegaan om te vragen of ik het middel oxybutynine mocht proberen tegen het blozen maar mijn huisarts weigert het om mij het te geven ik zou het echt heel graag willen proberen omdat het heel mijn leven beïnvloed , kan iemand mij vertellen bij welke huisarts jullie het hebben gekregen ???

pleaseeee
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2765
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Thijs »

Dit is iets waar helaas nog steeds veel patiënten tegenaan lopen. Een onbereidwillige huisarts. Vraag om een verwijzing naar een goede dermatoloog. Oxy wordt vaak voorgeschreven; jou huisarts heeft duidelijk geen kennis van zaken. Blijf volhouden. Ga desnoods naar een andere huisarts. Laat ons weten hoe of wat.
Tomaatje
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 02 jan 2023, 13:22
Contacteer:

Re: Supermiddel tegen blozen

Bericht door Tomaatje »

rodebakkes schreef: vr 04 dec 2020, 11:41 Hoi allemaal,

Via dit forum ben ik op oxybutynine gekomen en heb ik het medicijn onlangs via de huisarts kunnen krijgen (tabletten van 2,5 mg).
Ik heb het nog niet geslikt, omdat ik het niet helemaal zie zitten om jarenlang (of m'n leven lang) dagelijks aan medicijnen voor een rood hoofd te zitten. Dus wil ik het alleen gaan nemen als ik de deur uitga, afspraken heb etc. Ik werk nu veel thuis en thuis krijg ik ook weleens een rode kop (bij mij is rood worden niet per se blozen vanuit schaamte, meer een te extreme lichamelijke reactie op bijvoorbeeld hitte of vermoeidheid), maar dat neem ik dan maar voor lief.
Ik ben wel een beetje huiverig voor de bijwerkingen. Ik wil oxybutynine onder andere gaan slikken als ik 's avonds met vrienden ga borrelen. Dan komen alle triggers voor mij namelijk zo'n beetje samen: avond (ik 'flush' meestal in de avond) + hitte (thuis staat de verwarming altijd laag, maar bij anderen en in restaurants/cafés is het vaak warm) + opwinding + alcohol. Maar oxybutynine en alcohol schijnt dan weer niet zo'n geweldige combinatie te zijn. En dan ook nog die droge ogen/mond etc.
Nou ja, ik ga het meemaken. Ik zal jullie laten weten of het bevalt. Ik weet hoe vervelend blozen/flushen kan zijn en hoe erg het je sociale leven op z'n kop kan zetten, ook als je niet eens zo'n onzeker persoon bent. Ik hou heel erg van gezelligheid en borrelen met vrienden, maar zeg soms gewoon afspraken af als ik van tevoren aanvoel dat m'n huid in een onrustige bui is. En als ik wel ga, zit ik vaak alsnog met een knalrode en oververhitte kop en moet ik mensen meerdere malen gaan uitleggen dat ik me echt oké voel ('gaat het wel goed met je?' 'je ziet er een beetje oververhit uit').

Dus: update volgt! :woop
Hey rode bakkes,

Ik herken zo erg wat je zegt over dat flushen wat niet perse van blozen af hoeft te komen. Werkt oxybutynine daar ook tegen? Ik merk aan mezelf dat ik bang ben voor warme ruimtes en geen alcohol durf te drinken omdat ik bang ben Dat ik zo'n rood en oververhit hoofd krijg. Ook die reacties ben ik zat haha. Laat me weten hoe het voor jou heeft gewerkt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht