Info over ervaringen met oxybutine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Marianna schreef:Hoi allemaal!

Ik heb nu 2,5 mg oxy voorgeschreven gekregen, maar mn huisarts had er zelf ook geen ervaring mee en ik moet nu dus gewoon de dosis van 3 tabletten per dag aanhouden. Ik lees overal wel dat 1 tablet geen nut heeft, dus doen ik maar gewoon 3x en anders nog de 5 mg proberen.

Maar heeft iemand verder info over hoe lang je die dingen mag slikken en hoe snel het werkt? In de bijsluiter staat binnen een half uur met een werking van 4 uur ofzo. Dus het is zo dat als je ergens heen moet en je neemt die pillen, dat t dan meteen werkt en t geen werking is van weken dat je lichaam eraan moet wennen ofzo?

Bedankt alvast!
Hoi Marianna,

Ik gebruik 2x per dag 5mg. Dus 2 pillen van 2,5 mg per keer. De werking start bij mij meestal binnen 30 minuten, en houdt ongeveer 4 a 5 uur aan.

Iedereen reageert verschillend op medicijnen, dus test het allemaal uit in goed overleg met je huisarts. Zo heb ik het ieder geval ook aangepakt.

Ik gebruik nu ruim een jaar oxybutynine en ik heb niet het gevoel dat het effect is afgenomen.

Succes. En laat ons weten hoe het gaat.
alex d.
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 17:06
Contacteer:

Bericht door alex d. »

Helpt het alleen tegen a-functioneel zweten, dus zweten zonder dat je het warm hebt? Of ga je er ook minder van zweten bij het sporten? Ik kan me voorstellen dat het in dat laatste geval best gevaarlijk kan zijn als je oververhit raakt.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

alex d. schreef:Helpt het alleen tegen a-functioneel zweten, dus zweten zonder dat je het warm hebt? Of ga je er ook minder van zweten bij het sporten? Ik kan me voorstellen dat het in dat laatste geval best gevaarlijk kan zijn als je oververhit raakt.
Wanneer ik oxybutynine gebruik tijdens het uitgaan, zweet ik minder snel wanneer ik lang aan het dansen ben. Maar ik zweet nog wel, de hoeveelheid is alleen minder, en het duurt langer voordat het uitbreekt.
mirkoff
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 10:55
Contacteer:

Bericht door mirkoff »

Dag mensen.

Ik ben vandaag naar mijn huisarts geweest voor de pillen. Ze deed totaal niet moeilijk en had hier begrip voor en schreef het mij voor(kuur van 2 weken). Daarna moest ik terug komen voor evaluatie. Mocht het niet helpen dan wil zij 5mg uitschrijven.
Ik moet 3x per dag 2,5mg slikken. De eerste heb ik zojuist ingenomen, hopen dat het werkt.
Ik hou jullie op de hoogte van de ontwikkelingen ;)
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Oxybutynine

Bericht door snowfreakz »

Gast12345 schreef:Beste mensen,
Ik heb al eerder op dit forum wat berichten gescheven.
En wat vragen gesteld over Botox.
Ik vind dit allemaal toch een beetje eng :shock: haha Ik ben beetje een schijterd. Dus ik ga morgen ook maar eens een bezoekje brengen aan de huisarts en vragen of Oxybutynine een optie zou zijn.

Jullie horen nog van mij!
Botox is echt niet eng, althans in de oksels niet. In tegenstelling tot Oxybutynine heeft botox geen enkele bijwerking. Die prikken voel je toch bijna niet aangezien je oksels licht verdoofd worden. Dit gebeurd dmv het opbrengen van een verdovende crme. Die ongeveer twee uur moet inwerken.. Daarna 15 minuten naaldjes erin en 10 minuten later sta je weer vrolijk buiten. Droog en wel :-) ik heb nog niet vaak gehoord dat botox helemaal niet werkt, bij de oksels dan. Heb het wel eens langs mn haarlijn en voorhoofd laten spuiten, maar dat hielp helemaal niks.. jammergenoeg. Wel raar, op de ene plek werkt het super, en op een ander stukje huid helemaal niks...
mirkoff
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 10:55
Contacteer:

Bericht door mirkoff »

Dag mensen,

Ongeveer een maand geleden ben ik met deze pillen begonnen.
Ik ben er heel blij mee, ze werken echt. Ga donderdag langs de huisarts voor een evaluatie gesprek( de dokter wou weten of het werkte omdat het voor haar ook iets nieuws is). Ik geef dan wel bij haar aan dat ik over wil stappen op de 5mg. 1 pil van 2.5mg helpt wel maar ik merk toch dat als je er 2 van 2,5 mg tegelijk inneemt (dit staat gelijk aan 1 van 5mg) het beter werkt.

Ik raad het echt aan. Het werkt gewoon goed.
Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi Mirkoff,

Goed voor je dat de oxybutine werkt!!! Kun je vertellen tegen wat voor soort zweten het bij jou helpt? (oksels, handen voeten etc).

En gebruik je de pillen elke dag?

Groeten,
Dennis
mirkoff
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 01 mar 2007, 10:55
Contacteer:

Bericht door mirkoff »

@ Dennis.

Bij mij helpt het vooral onder mijn oksel, hoofd en rug. Handen heb ik niet zo'n last van.
Maar het werkt wel heel goed.
boy24
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 27 mei 2007, 13:02
Contacteer:

bedankt

Bericht door boy24 »

hey mensen,ik wil echt zeggen bedankt!ben nieuw hier,en heb een paar weken gezocht na dit te gelezen hebben,en ik ben uit eindelijk na de neuroloog gegaan,die vond dit geen goed idee,toen bijna alle hoop weg was,besloot ik toch even terug te gaan na mijn huisarts,waar ik ook erg bezweet aan tafel zat.hij snapte het probleem en dit was ook nieuw voor hem,de medicatie tegen het zweten.ik heb het toch gekregen,en ik moet zeggen na 3 keer het gebruikt te hebben,ik ben DROOG:)
echt geweldig,en ik zweten dus ook als een gek in me gezicht oksels en nek/rug,zelfs als het niet zo warm is en ik doe enige inspanning.
ik heb ook geen last van bijwerkingen,alleen het eerste half uurtje.een aangeschoten gevoel.wat daarna snel wegtrekt.
ik ben jullie zeer danbaar hulde:)
thx!ik kan weer na de winkel uitgaan en gesprekken aan gaan!
snowfreakz
Vijver
Vijver
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 26 okt 2005, 22:08
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

De oxibutine werkt bij mij ook goed tegen het zweten, alleen het doet wel iest in je hersennen. Wat precies weet ik niet, maar ik voel me er altijd een beetje wazig van... En met uitgaan is het prima dat je niet meer zweet, alleen jammer dat de combinatie met alcohol sterk wordt afgeraden (zoals bij zoveel medicijnen natuurlijk) Heb het wel eens gebruikt en gewoon erbij gedronken, best veel eigenlijk, maar ik was echt mezelf niet.. dus dat doe ik dan ook maar niet meer.
Maar verder werkt het goed, hopen dat het zo goed blijft werken.
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Het medicijn doet zekers wat in je hersenen want het kan ook je reactievermogen beinvloeden.

Maar een combinatie met alcohol wordt volgens mij niet sterk afgeraden, op de doos staat 'slechts' dat je voorzichtig moet zijn met alcohol. Vaak voordat ik uitga neem ik een uurtje van te voren 2 tabletten. Ik heb nog nooit gehad dat ik anders ben tijdens zo'n avondje dan wanneer ik geen tabletten neem.
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

TomH schreef:Ik heb nog nooit gehad dat ik anders ben tijdens zo'n avondje dan wanneer ik geen tabletten neem.
Ik ook niet, gebruik oxybutynine ondertussen alweer bijna 2 jaar met nog steeds veel succes.
Blackboard
Beekje
Beekje
Berichten: 24
Lid geworden op: di 02 mei 2006, 17:58
Contacteer:

Bericht door Blackboard »

Hoe kan ik nu het beste naar oxibutine tabletten vragen bij de huisarts?
De vorige keer dat ik bij de huisarts was en hem had gezegd dat er een medicijn is dat tegen zweten helpt wilde hij het niet voorschrijven omdat het voor andere doeleinden gebruikt moest worden. Mijn huisarts is volgens mij vrij 'ouderwets' en ik denk dat het dan ook niet veel nut heeft om hem naar dit forum te verwijzen...
Menno
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 18 jul 2007, 11:25
Contacteer:

Bericht door Menno »

heb hetzelfde probleem met mijn huisarts,
ik heb ze besteld vannuit america,,
mijn moeder kent een andere huisarts die zei dat ze het wel voor wilde schrijven maar aangezien ze mijn huisarts niet is gaat dat niet.
dus heb ik ze besteld , volgens haar kon het geen kwaad, en als ik erge bijwerkingen krijg stop ik er gewoon mee,,

Gr Menno
Plaats reactie