Info over ervaringen met oxybutine

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

MadCreation
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: ma 08 mei 2006, 08:35
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Ik slik nu 3 dagen 1 tablet oxybutinine van 2,5 gram.

Ik heb nog niet echt rare bijwerkingen (gelukkig, houden zo!:) ) Het zweten is volgens mij een miniscuul klein beetje afgenomen.Ik ga eerst een week proberen met 1 tablet per dag. Als dit niet het gewenste effect heeft dan neem ik er 2.

Ik ben benieuwd of ik straks echt een stuk droger ben! Lijkt me heerlijk
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik slik nu bijna een week 3x 2,5 mg per dag. Ik heb wel het idee dat ik minder snel zweet maar droog houden doe ik het nog niet. Ik heb 30 tabletten gekregen en dus goed voor 10 dagen. Na deze 10 dagen moet ik kijken hoe het gewerkt heeft en kan ik over stappen op de 5 mg. Ik denk dat het dat wel zal worden.

Geen bijwerkingen, alleen heel iets last van een droge mond maar das haast niet noemens waardig.
ROXY
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 05 jul 2006, 18:32
Contacteer:

Bericht door ROXY »

vermindert de werking na een tijdje ?
nicky
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 06 sep 2006, 15:10
Contacteer:

vandaag

Bericht door nicky »

ik heb oxybutynine van de dermatoloog gekregen en begin met 3 x 2,5 mg per dag en als het niet voldoende werkt gaat hij de dosis verhogen naar 5 mg
de dermatoloog zei meteen tegen mij dat dit het middel was tegen overmatig zweten en dat hij er goede resultaten bij had gezien
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

ROXY schreef:vermindert de werking na een tijdje ?
Na bijna een jaar nog steeds hetzelfde effect, ben er zeer positief over. Het enige wat me zorgen baart is dat ik het afgelopen jaar last van een niersteen heb gehad, ik vraag me af in hoeverre dit te maken kan hebben met oxybutynine. Aan de andere kant, het komt voor in mijn hele familie, al mijn ooms, grootvaders en vader hebben er last van gehad. Dus vroeger of later kwam ik ook aan de beurt, ben er dus vatbaar op. Over het resultaat van oxybutynine na bijna een jaar, ben ik nog steeds tevreden ieder geval. :)
mommy25
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 17:43
Contacteer:

Verzekering

Bericht door mommy25 »

skid kahula schreef:ik heb ze via internet besteld
je kan het beter via de huisarts doen want het word gewoon vergoed door je verzekering. ik zit bij Agis en hoef gelukkig niets te betalen hoe duur zijn ze online? :shock:

Mar..
Kletsnat
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 10 sep 2006, 17:20
Contacteer:

Bericht door Kletsnat »

Al lezende heb ik het idee dat tabletten pas heel goed werken bij een flinke dosering.
nicky
Druppel
Druppel
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 06 sep 2006, 15:10
Contacteer:

niet echt

Bericht door nicky »

ik zit nu op 3 x daags 2 tabletten van 2.5 mg
kan niet echt zeggen dat ze ontzettend geweldig helpen :cry:
de bijwerkingen echter verder wel
de droge mond is af en toe niet te harden
weet het niet echt of ik hier wel mee wil door gaan
misschien opzoek naar iets anders ??
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Nu het weer wat kouder is en ik mijn truien weer kan dragen, slik ik ze niet meer zoveel. Ik neem ze alleen nog maar als ik uitga. Maar ja, de werking is bij mij nog steeds niet super te noemen. Ik merk ook weinig van de bijwerkingen trouwens. Droge mond heb ik eigenlijk helemaal geen last van.
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: niet echt

Bericht door sakaboer »

nicky schreef:ik zit nu op 3 x daags 2 tabletten van 2.5 mg
kan niet echt zeggen dat ze ontzettend geweldig helpen :cry:
de bijwerkingen echter verder wel
de droge mond is af en toe niet te harden
weet het niet echt of ik hier wel mee wil door gaan
misschien opzoek naar iets anders ??
Hallo,

Nou ik slik ze nu een kleine week en bij mij slaat het echt heel erg goed aan!
Ik zweet niet meer op m'n voorhoofd en mijn handen ook niet meer, enkel op dagen dat ik moeilijke dingen moet doen voor het werk, maar dan zijn het niet meer de rivieren in mijn handen die ik had!

Voordeel hierbij is dat ik ook minder moet plassen, want dat deed ik ook zo'n 10 x op een dag!
Maar de droge mond is idd. wel heel erg, maar daar kan je wat tegen drinken, als het moet...

Ik ga er dus sowieso mee door!

gr. Sakaboer
Gast12345
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 25 nov 2005, 12:44
Contacteer:

Bestellen

Bericht door Gast12345 »

Nog mensen die toevallig één deze dagen de tabletten gaat bestellen?
Huisarts is er namelijk bij mij niet echt tevreden over :x
mommy25
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: do 23 nov 2006, 17:43
Contacteer:

oxybutynine

Bericht door mommy25 »

Ik ben nu sinds een week overgestapt op 5mg ipv 2,5mg en nu heb ik het gewenste effect. Ben zo gelukkig!! Ik kan weer lekker winkelen zonder de druppels steeds van me gezicht te hoeven afvegen en ik kan leuke fel gekleurde truitjes aan!!! :o Ik heb weinig tot geen last van de bijwerkingen alleen heb ik sinds et slikken van oxy wel vaak een droge mond maar dat is HELEMAAL NIET ERG!!! HAHAHHAAHAH!!! Dit had ik nooit durven dromen dat het zo goed zou werken bij mij. IK STA DROOG!!! En dat sinds mijn 13e ben nu ondertussen alweer 25. Ik heb er lang op moeten wachten maar nu heb ik eindelijk wat er tegen.

Marensia.
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: oxybutynine

Bericht door sakaboer »

mommy25 schreef:Ik ben nu sinds een week overgestapt op 5mg ipv 2,5mg en nu heb ik het gewenste effect. Ben zo gelukkig!! Ik kan weer lekker winkelen zonder de druppels steeds van me gezicht te hoeven afvegen en ik kan leuke fel gekleurde truitjes aan!!! :o Ik heb weinig tot geen last van de bijwerkingen alleen heb ik sinds et slikken van oxy wel vaak een droge mond maar dat is HELEMAAL NIET ERG!!! HAHAHHAAHAH!!! Dit had ik nooit durven dromen dat het zo goed zou werken bij mij. IK STA DROOG!!! En dat sinds mijn 13e ben nu ondertussen alweer 25. Ik heb er lang op moeten wachten maar nu heb ik eindelijk wat er tegen.

Marensia.
Ik ben idd ook begonnen met 2,5 Mg., maar dat hielp bij mij echt niet!
Nu ook 2 x daags 1 tablet van 5Mg. en dit doet echt wonderen, zelfs zo erg dat ik mijn vrouw van het weekend een hand gaf en aan haar vroeg, heb je nou van die vieze kleffe handjes???

Hahahahaha, wat moet zij al die jaren niet gevoeld hebben!!!

Ik moet wel zeggen dat ik nog steeds voor de intake ga bij Sudor, op het moment dat ik een oproep krijg....

gr. Sakaboertje
sakaboer
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:57
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Bestellen

Bericht door sakaboer »

Gast12345 schreef:Nog mensen die toevallig één deze dagen de tabletten gaat bestellen?
Huisarts is er namelijk bij mij niet echt tevreden over :x

Beste gast 12345,

Ik ben vorige week ook voor het eerst naar mijn dokter geweest en ik moet zeggen dat ze mij ze ook niet had gegeven op het moment ik niet al langer bezig ben met een oplossing!
Ik heb al diverse dingen geprobeerd en niets slaat aan bij mij, dus zodoende dat ze dit wilde proberen, maar ik heb wel meerdere dingen gedaan voor ik deze tabletten kreeg....
Ik sta ook nog steeds op de wachtlijst voor Sudor, misschien moet je het daar eens proberen, maar dan moet je wel doorverwezen worden door je huisarts.

Suc6 verder...
Marianna
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 09 jan 2007, 12:01
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marianna »

Hoi allemaal!

Ik heb nu 2,5 mg oxy voorgeschreven gekregen, maar mn huisarts had er zelf ook geen ervaring mee en ik moet nu dus gewoon de dosis van 3 tabletten per dag aanhouden. Ik lees overal wel dat 1 tablet geen nut heeft, dus doen ik maar gewoon 3x en anders nog de 5 mg proberen.

Maar heeft iemand verder info over hoe lang je die dingen mag slikken en hoe snel het werkt? In de bijsluiter staat binnen een half uur met een werking van 4 uur ofzo. Dus het is zo dat als je ergens heen moet en je neemt die pillen, dat t dan meteen werkt en t geen werking is van weken dat je lichaam eraan moet wennen ofzo?

Bedankt alvast!
Plaats reactie