Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
MathijsBXL
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 feb 2023, 15:49
Contacteer:

Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door MathijsBXL »

Hallo,

Sinds een paar weken zweet ik overmatig onder de oksels. In 2005 had ik dit ook al eens, en toen gebruikte ik Syneo 5. Daarvan kreeg ik echter enkele behoorlijke ontstekingen/steenpuisten onder mijn oksels, en ik ben er dan ook mee gestopt. Het overmatig zweten is toen ruim 15 jaar weggebleven.

Inmiddels is er Miradry en ik overweeg deze behandeling. Ik ben echter bang voor het weer krijgen van ontstekingen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ook heb ik plannen om op dag 6 na de behandeling een meerdaagse motorfietsvakantie te doen met een vriend. Is dit realistisch?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden op deze 2 vragen!

Mathijs
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door Thijs »

Antwoord van dermatoloog Wim Venema:

In de regel geen probleem. Mensen met aanleg tot ontstekingen onder oksels of in de liezen doen beter geen miradry. Vanuit onderzoek blijkt er dan een toename van klachten.
MathijsBXL
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 feb 2023, 15:49
Contacteer:

Re: Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door MathijsBXL »

Dank; is het feit dat ik er bij Syneo 5 last van had een indicatie dat ik meer kans heb op hetzelfde soort klachten bij Miradry? Kan zelf niet beoordelen of de twee behandelingen eenzelfde werking hebben, vandaar. Heb verder nooit last van ontstekingen....
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door Thijs »

Ik verwacht dat het dan mee zal vallen. Syneo verstopt de zweetklieren. Veel mensen krijgen hier op den duur last van.
MathijsBXL
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 feb 2023, 15:49
Contacteer:

Re: Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door MathijsBXL »

Thijs schreef: di 14 feb 2023, 16:45 Ik verwacht dat het dan mee zal vallen. Syneo verstopt de zweetklieren. Veel mensen krijgen hier op den duur last van.
En omdat Miradry de zweetklieren vernietigt hoef ik dus geen infectie zoals bij Syneo te verwachten, bedoel je? Sorry voor het vele navragen maar ik ben wat huiverig en vraag precies na...;-)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2770
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door Thijs »

Precies! Dat is wat Wim Venema zegt. :duim:
MathijsBXL
Druppel
Druppel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 14 feb 2023, 15:49
Contacteer:

Re: Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door MathijsBXL »

Hallo,

Ik heb de Miradry-behandeling ondergaan op maandag 27 februari. Het was prima te doen, en na 1,5 uur was ik klaar. Ik heb die verdere dag veel gekoeld, zo’n elke 30 minuten een half uur. Ook de dag erna nog twee keer gekoeld, en verder neem ik tot vandaag elke dag wat Ibuprofen.

Ik had en heb wat zwellingen, maar die zijn al binnen twee dagen een stuk minder geworden en zijn ook niet hinderlijk. Het waren ook geen tennisballen maar eerder duiveneieren.

De eerste dag had ik wat bloeduitstortingen maar die zijn allemaal snel verdwenen.

Ook douche ik twee maal daags met isobetadine-shampoo (alleen de oksels).

Ik heb geen druppel meer gezweet sinds de ingreep.

Al met al: een prima investering en goed te doen qua ongemak.
fhughes
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 17 jul 2023, 03:29
Contacteer:

Re: Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door fhughes »

Fijne dag, hiermee nog een vraag. Op deze website staat dat Miradry gevaarlijke ontstekingen kan veroorzaken. Is dit dan niet waar? Zouden we geen zorg nemen voor de wond nadat de behandeling afgeloopen is en hoe lang moeten we hier dan op achtig uur staan. Dank je in advance!
fhughes
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 17 jul 2023, 03:29
Contacteer:

Re: Ontstekingen/steenpuisten na Miradry?

Bericht door fhughes »

Hallo, ik had Miradry op zaterdag 13 maart. Tijdens en na de behandeling heb ik bloeding en pijn onder mijn oksels. Op donderdag 18 maart was er nog steeds een paar vlekken die scherp waren, en het bloeden is verder doorgegaan. Toen ik contact had met de arts, kreeg ik antibiotica omdat hij me vond op te merken aan mijn bloedtest. Ik heb nu 10 dagen geleden een test gedaan waarna ik niet goed praten kan. De leukozyten zijn boven de normaalstand, en het aantal neutrofielen is lager dan bijna alle andere tests die ik ooit had. Ik vraag me af of ik misschien wel een infectie kreeg tijdens of na de Miradry-behandeling? Wat denk je?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht