Ervaring MiraDry behandeling

Alles over de MiraDry behandeling (elektromagnetische ablatie)

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Roybv
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 sep 2023, 15:27
Contacteer:

Ervaring MiraDry behandeling

Bericht door Roybv »

Via dit forum ben ik gestuit op de MiraDry behandeling. Een behandeling die voor mij geheel onbekend was en mij maar wat interessant leek. Omdat ik veelvuldig dit forum heb bezocht om ervaringen te lezen en mij verder te informeren, is het een kleine moeite om ook mijn ervaring te delen. Wie weet kan ik iemand anders helpen bij het maken van een beslissing of dit iets voor hem/haar zou zijn.

De afgelopen 18 jaar heb ik last gehad van enorm zweten onder de oksels wanneer ik te maken kreeg met sociale interacties, het binnenstappen van nieuwe omgevingen of zelfs al wanneer ik dacht aan activiteiten die morgen, volgende week of volgende maand plaats zouden vinden. Ontzettend vervelend en een zware last op de schouders zoals vele anderen op dit forum zullen herkennen.

Ik heb afgelopen vrijdag 15 september de behandeling gehad bij Wim Venema. Ik heb bewust voor hem gekozen vanwege zijn betrokkenheid bij dit forum en bijdrage aan het verbeteren van de MiraDry behandeling. Eenmaal aangekomen werd ik snel gerustgesteld door het prettige contact. Bij de zweettest werd mij duidelijk dat ik het zweten altijd heb gebagatelliseerd - maar niks bleek minder waar: de hele oksel kleurde in no-time zwart. Rechts bleek erger te zijn als links dus die werd meer behandeld. Grootste stencil erop en het verdoven kon beginnen. Het doorstaan van de verdovingen was voor mij persoonlijk nogal een opgave, dus dat viel tegen. De behandeling zelf daarentegen is pijnloos. Gezellig praatje erbij en het was zo voorbij.

Alle bijwerkingen waren mij bekend. Dus de flinke zwellingen in de oksels, de bult ter grote van een pingpongbal, kleine bloeduitstortingen, ophoping van vocht in de armen en naast de borstspieren, het "dove" gevoel in de armen, etc. kwamen dus niet als een verrassing.

Het verloop van het herstel:
De eerste dag is voornamelijk ongemakkelijk vanwege de flinke zwellingen. Gewoon koelen ter verlichting en dan gaat het prima. Een branderig gevoel heb ik minimaal ervaren.
De tweede dag merkte ik gaandeweg dat de zwellingen weg begonnen te trekken en tegen de avond was het aanzienlijk verminderd.
De derde dag was het vooral nog ongemakkelijk omdat de bulten ervoor zorgde dat mijn armen niet lekker konden hangen naast het lichaam.
Op dag 4 is het allemaal prima te doen.
Na enkele dagen heb ik nog pijnscheuten in de rechterarm wanneer ik deze volledig strek. Links is een stuk beter hersteld, maar deze is dan ook minder behandeld.

Het zweten:
Ik blijf realistisch en heb nooit de verwachting gehad dat het zweten 100% verholpen zal zijn. Ik adviseer een ieder die dit overweegt dit ook niet te verwachten. De eerste dagen geen druppel gezweten (zal door de zwelling zijn) en dat is heel gek om mee te maken. Langzaamaan heb ik in drukke sociale situaties wel echt hele kleine zweetplekken, maar eigenlijk niet noemenswaardig. Ik vind het vooral verbazingwekkend om te zien hoe klein ze zijn, hahaha. Al met al is het gewoon 3-4 maanden afwachten om het eindresultaat te kunnen bepalen.

Aanvullend:
Ik maak er nogal een verhaal van omdat ik hoop hiermee een goed beeld te schetsen voor een ieder die de behandeling overweegt. Als aanvulling op de behandeling zelf wil ook kort het psychologische aspect benadrukken. Ik heb mijn klotsende oksels 18 jaar lang verborgen voor iedereen in mijn omgeving. Dit voelde als normaal voor mij, ondanks dat ik mij enorm kon frustreren en zelfs boos kon maken over dat dit steeds gebeurde. Persoonlijk voor mij ging het ook gewoon niet meer. Juist omdat ik het in mijn hoofd minder groot probeerde te maken heb ik het altijd voor mijzelf gehouden waardoor werkelijk niemand hiervan af wist. Ik bagatelliseerde het enorm in mijn eigen hoofd. Pas toen ik thuis kwam na behandeling merkte ik wat een enorme last het is geweest om dit altijd "alleen" te moeten ervaren. Het maakte meer los bij mij dan ik me had voor kunnen stellen en kwam geheel onverwachts. Door daadwerkelijk de stap te maken om de behandeling te doen heb ik een stukje rust gerealiseerd. Dit alleen al is voor mij heel waardevol geweest.

Het is een uitgebreid verhaal. I know, haha. Wie weet dat de lezer er wat aan heeft. Ik zal proberen naar verloop van tijd een update te geven.
Roybv
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 sep 2023, 15:27
Contacteer:

Re: Ervaring MiraDry behandeling

Bericht door Roybv »

Bij deze een update over het verdere verloop van het herstel.

We zijn inmiddels een ruimte 2 weken verder. Alle klachten die ik in de eerste 3 dagen had zijn allen nog aanwezig in een mildere vorm:
- Aan de rechterkant heb ik nog een bult zitten
- Beide oksels zijn licht gezwollen en bij aanraking behoorlijk gevoelig
- Wanneer ik de binnenzijde van mijn armen aanraak dan geeft dit een prikkelend, doof en onprettig gevoel
- Ik kan mijn armen niet echt hoog strekken omdat het aanvoelt alsof er een band in mijn oksel zit die de mobiliteit beperkt

Fitness is een grote hobby van mij en gemiddeld gezien ging ik 4-6 keer week. Afgelopen week heb ik voor het eerst weer een poging gewaagd. Dit verliep behoorlijk moeizaam waardoor ik halverwege ben gestopt omdat het niet fijn trainen was en ik beperkt was in mijn mobiliteit. Dit zal wat aanpassingsvermogen vergen zolang de klachten aanhouden en het herstel voortduurt.

Een veel geziene reactie op topics rondom MiraDry is de vraag "Ben je nog droog?". Ik merk dat ik wel heel beperkt zweet en ook nog eens in een zeer beperkt gebied. Dit is echter wel enkel op momenten dat ik nerveus wordt/mezelf echt druk maak. Als je vergelijkt met hoe het was dan is het verwaarloosbaar en met niks te vergelijken. Mij hoor je niet klagen als het zo zou blijven, maar dat is natuurlijk nog even afwachten.

Verder ben ik een aantal keer op stap geweest en daarbij ben ik wel steeds droog gebleven. Dat is echt een verademing. Vooral omdat je in het begin je oksels in de gaten blijft houden en op den duur simpelweg vergeet eraan te denken. Daar zit de echte winst.

Verder hoop ik de komende weken stappen te maken met het herstel en meer mobiliteit terug te krijgen zodat fitnessen weer een stuk eenvoudiger gaat en ik mijn dagelijkse routine echt weer volledig heb kunnen oppakken.


Nog leuk om te vermelden: afgelopen week ben ik gebeld door Evelien van Dry Nederland. Ze wilde informeren hoe alles qua herstel verloopt en gaf ook nog enkele tips. Mocht je nadenken over het ondergaan van een MiraDry behandeling en het moeilijk vinden om een keuze te maken, dan kan ik Dry Nederland absoluut aanbevelen. Een zeer prettig en vriendelijk team die je op je gemak stelt én echt de tijd voor je neemt. Dat blijkt maar weer.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Re: Ervaring MiraDry behandeling

Bericht door Thijs »

Bedankt voor je update Roybv. Hier hebben andere mensen ook wat aan..... :duim: Blijf ons op de hoogte houden aub!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht