Beste mensen, advies graag alu-chlo

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
klots
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 16:14
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Beste mensen, advies graag alu-chlo

Bericht door klots »

Ik zweet al vanaf de pubertijd bovengemiddeld. Met name oksels voeten en rug. Sinds ik me er bewuster van ben geworden is het zweten onder mijn oksels uit de hand gelopen. Als ik soms uitga heb ik echt de hele avond zwetende oksels zodat ik het steeds droog moet maken en door mijn focus erop wordt het alleen erger. Ik ben naar een psycholoog geweest en hoewel dat wel geholpen heeft voor allerlei andere zaken is het zweten er niet veel minder op geworden.

Nu heb ik van de huisarts alu-chlo 20% fna gekregen. Gebruik het nu twee dagen en ik weet niet wat ik meemaak. Ik voel wel de tintelingen opkomen en het gevoel dat ik het warm ga krijgen en als ik onder mijn oksel voel is het droog. Vandaag gelijk een wat gewaagder kleur shirt aangetrokken.

Mijn vragen zijn:

- Zijn er meerderen hier op het forum bij wie alu-chlo heeft gewerkt voor een lange periode? Ik ben nl bang dat deze oplossing van korte duur kan zijn.
- Zijn er gevaren bekend van dit middel? Is het niet zo dat je klieren ophopen en dat soort zaken?

Ik ben benieuwd.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Hallo Klots, welkom hier!

Mooi dat het werkt voor jou. Ik heb zelf een tijdje Odaban gebruikt, daar zit ook Alu in, maar dat werkte na een tijdje niet meer. Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo zal gaan, want ik ken ook iemand die er al jaren baat bij heeft, bij odaban dan.

Wat betreft de gevaren, Aluminium wordt wel in verband gebracht met de ziekte van Alzheimer, maar het verband is nog niet bewezen. ff googelen, dan kun je er waarschijnlijk meer over lezen.

Ikzelf ben nu de Odaban aan het uitproberen op de voeten, maar merk nog geen verschil.
Voor de oksels krijg ik as. maandag Botox bij Carpe.
klots
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 16:14
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door klots »

Erje schreef:Hallo Klots, welkom hier!

Mooi dat het werkt voor jou. Ik heb zelf een tijdje Odaban gebruikt, daar zit ook Alu in, maar dat werkte na een tijdje niet meer. Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo zal gaan, want ik ken ook iemand die er al jaren baat bij heeft, bij odaban dan.

Wat betreft de gevaren, Aluminium wordt wel in verband gebracht met de ziekte van Alzheimer, maar het verband is nog niet bewezen. ff googelen, dan kun je er waarschijnlijk meer over lezen.

Ikzelf ben nu de Odaban aan het uitproberen op de voeten, maar merk nog geen verschil.
Voor de oksels krijg ik as. maandag Botox bij Carpe.
Ik zou het vreemd vinden als het ineens niet meer zou werken. Word je er dan imuun voor wellicht?

Voor mij is de volgende stap ook botox als dit niet werkt. Mijn huisarts werkt goed mee en zou het navragen of het in het plaatselijke ziekenhuis gedaan wordt. Laat even weten wat je ervaringen zijn bij Carpe, want dat is denk ik de enige betaalbare optie. Succes!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

klots schreef:
Erje schreef:Hallo Klots, welkom hier!

Mooi dat het werkt voor jou. Ik heb zelf een tijdje Odaban gebruikt, daar zit ook Alu in, maar dat werkte na een tijdje niet meer. Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo zal gaan, want ik ken ook iemand die er al jaren baat bij heeft, bij odaban dan.

Wat betreft de gevaren, Aluminium wordt wel in verband gebracht met de ziekte van Alzheimer, maar het verband is nog niet bewezen. ff googelen, dan kun je er waarschijnlijk meer over lezen.

Ikzelf ben nu de Odaban aan het uitproberen op de voeten, maar merk nog geen verschil.
Voor de oksels krijg ik as. maandag Botox bij Carpe.
Ik zou het vreemd vinden als het ineens niet meer zou werken. Word je er dan imuun voor wellicht?

Voor mij is de volgende stap ook botox als dit niet werkt. Mijn huisarts werkt goed mee en zou het navragen of het in het plaatselijke ziekenhuis gedaan wordt. Laat even weten wat je ervaringen zijn bij Carpe, want dat is denk ik de enige betaalbare optie. Succes!
Ervaringen met Carpe zijn ruimschoots beschreven op dit forum. Zoek ff naar carpe of spit het forum door...

groetjes Thijs.

ps welkom hier! :)
Jessica
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 05 apr 2006, 20:01
Contacteer:

Bericht door Jessica »

Erje schreef:

Wat betreft de gevaren, Aluminium wordt wel in verband gebracht met de ziekte van Alzheimer, maar het verband is nog niet bewezen. ff googelen, dan kun je er waarschijnlijk meer over lezen.

Heb ik ook gelezen. Vind het nu ook niet zo lekker meer om oderex dry en al die andere middeltjes met hoge Aluminium chloride concentraties te gebruiken. Ze werken wel bij mij, maar ik gebruik ze enkel af en toe, als ik naar feestje moet enzo. Merk wel dat de werking steeds minder wordt. Snap alleen niet helemaal hoe dat kan.
[/quote]
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

klots schreef:
Erje schreef:Hallo Klots, welkom hier!

Mooi dat het werkt voor jou. Ik heb zelf een tijdje Odaban gebruikt, daar zit ook Alu in, maar dat werkte na een tijdje niet meer. Wil niet zeggen dat dat bij jou ook zo zal gaan, want ik ken ook iemand die er al jaren baat bij heeft, bij odaban dan.

Wat betreft de gevaren, Aluminium wordt wel in verband gebracht met de ziekte van Alzheimer, maar het verband is nog niet bewezen. ff googelen, dan kun je er waarschijnlijk meer over lezen.

Ikzelf ben nu de Odaban aan het uitproberen op de voeten, maar merk nog geen verschil.
Voor de oksels krijg ik as. maandag Botox bij Carpe.
Ik zou het vreemd vinden als het ineens niet meer zou werken. Word je er dan imuun voor wellicht?

Voor mij is de volgende stap ook botox als dit niet werkt. Mijn huisarts werkt goed mee en zou het navragen of het in het plaatselijke ziekenhuis gedaan wordt. Laat even weten wat je ervaringen zijn bij Carpe, want dat is denk ik de enige betaalbare optie. Succes!
THX :)

Ik heb ff op de Odaban site gekeken, daar is een FAQ ( altijd interessant ) en daar staat dat het wel eens voor kan komen dat het na een aantal maanden niet meer werkt. Ze zeggen niet hoe dat komt, maar wel dat je een week moet stoppen om de huid rust te geven en daarna gewoon weer kan beginnen.
klots
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 16:14
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door klots »

Ik had vandaag intensief gesport en ik zweette overal behalve bij mijn oksels. Dat vond ik wel erg freaky. Ik weet ook niet of dat wel goed is, maar voorlopig ben ik erg blij dat het werkt. Ik kan nu weer andere kleding aandoen en dat is toch wel erg fijn. Ook ontspannend dat je er niet mee bezig hoeft te zijn. Nu maar hopen dat die aluminium niet schadelijk is en dat het blijft werken.

Ik zweette ineens wel wat meer op mijn voorhoofd. Maar goed dat vind ik minder erg.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Over de mogelijke gevaren vond ik dit:

Is er een verband tussen de ziekte van Alzheimer en aluminium?
Er zijn onderzoekers die stellen dat de neurofibrillaire knopen, kenmerkend voor de ziekte van Alzheimer, veroorzaakt kunnen worden door een te hoog aluminium gehalte in de hersenen. Bij demente mensen werden namelijk abnormaal hoge waarden aluminium gemeten; maar het is nog niet bewezen dat die ook in een direct verband staan met de ziekte van Alzheimer. De bezorgdheid over de mogelijke werking van aluminium heeft geleid dat mensen liever niet koken met aluminium kookgerei of gebruik maken van medicamenten met een hoog aluminium gehalte. Er is echter nog geen bewijs is dat het langdurig gebruik van deze producten de kans op de ziekte van Alzheimer op eniger wijze zou vergroten. De laatste jaren hebben juist veel wetenschappers de aluminium theorie verlaten, omdat zij geen duidelijk verband konden leggen tussen de ziekte van Alzheimer en aluminium. Mocht u desondanks toch bezorgd zijn over het innemen van een medicament dat een hoog aluminium gehalte bevat, dan doet u er goed aan contact op te nemen met uw huisarts.
klots
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 16:14
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door klots »

Erje schreef:Over de mogelijke gevaren vond ik dit:

Is er een verband tussen de ziekte van Alzheimer en aluminium?
Er zijn onderzoekers die stellen dat de neurofibrillaire knopen, kenmerkend voor de ziekte van Alzheimer, veroorzaakt kunnen worden door een te hoog aluminium gehalte in de hersenen. Bij demente mensen werden namelijk abnormaal hoge waarden aluminium gemeten; maar het is nog niet bewezen dat die ook in een direct verband staan met de ziekte van Alzheimer. De bezorgdheid over de mogelijke werking van aluminium heeft geleid dat mensen liever niet koken met aluminium kookgerei of gebruik maken van medicamenten met een hoog aluminium gehalte. Er is echter nog geen bewijs is dat het langdurig gebruik van deze producten de kans op de ziekte van Alzheimer op eniger wijze zou vergroten. De laatste jaren hebben juist veel wetenschappers de aluminium theorie verlaten, omdat zij geen duidelijk verband konden leggen tussen de ziekte van Alzheimer en aluminium. Mocht u desondanks toch bezorgd zijn over het innemen van een medicament dat een hoog aluminium gehalte bevat, dan doet u er goed aan contact op te nemen met uw huisarts.
Ik heb gelezen dat deze theorie inmiddels niet meer als steekhoudend wordt gezien maar toch geeft het niet echt een rustig gevoel.

Het werkt overigens nog steeds goed bij mij dus daar ben ik erg blij mee net voor de zomer. Ik heb mijn hele ongebruikte garderobe weer in gebruik.
Katie
Druppel
Druppel
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 21 mei 2006, 13:29
Contacteer:

Bericht door Katie »

Ik heb 2 jaar aluminiumhydroxychloride (zo dat is eruit) gebruikt. Het heeft bij mij tot een aantal maanden geleden heel goed gewerkt. Nu heb ik botox injecties gekregen omdat ik uiteindelijk geen effect van de alu meer bemerkte.
JOAN
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: do 11 mei 2006, 13:28
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door JOAN »

Aluminium chloride;
Ik heb er dikke uitslag van gekregen, allergisch voor metalen. helaas besefte ik dat te laat. (na gebruik) Maar heb mn lesje weer geleerd: lees de ingredienten/samenstelling :?

Gr Jo
klots
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 18 mei 2006, 16:14
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht door klots »

Bij mij werkt het nog steeds. Het idee alleen dat alu schadelijk kan zijn zit me niet helemaal lekker, maar ik geniet met volle teugen van mijn droge oksels. Je went er overigens snel aan :lol:
Claudia
Druppel
Druppel
Berichten: 9
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 14:09
Contacteer:

Bericht door Claudia »

Ik gebruik het ook nog steeds na 3 jaar en het werkt nog steeds super :D Ben er heel erg blij mee.
Ik maak me geen zorgen wat het wel en niet aan kan richten en in de gewone deo's zit het spul ook dus dan zou straks niemand meer deo kunnen gebruiken :shock: Ik wacht het rustig af :D
Ster
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 aug 2006, 17:01
Contacteer:

Aluminium chloride

Bericht door Ster »

Jaa eindelijk! Ik had gister de stap gezet om naar de dokter tegaan( schaamde me ervoor)Heb gezelfde middag het receptje opgheaalt en heb het nu dus 1 keer gebruikt Nu was mijn vraag, Na hoelang merk je verschil? Na hoelang gaat het echt werken? Ik hoop dat dit werkt.. gewone deo's Odorex extra dry, syneo5 werkte niet.. en heb er toch al zon 2.5 jaar last van.. Gaat het over?! Kan ik al meteen vertellen wat ik ga doen: AL mijn kleedgeld gaat op aan de leuke gekleurde truitjes die al mijn vriendinnen ok aan hebben! K kan niet wachten!

Fijn zon forum, doet me goed! Ster-17
mirela
Rivier
Rivier
Berichten: 107
Lid geworden op: ma 23 jan 2006, 12:57
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door mirela »

Ik heb van jongs af aan al alu chloride gebruikt. Moest dagelijks anders kon ik niet schrijven of normaal functioneren.

1 van de nadeling is dat er nadat het is uitgewerkt je een soort inhaal race krijgt. Je moet dus ff uit vogelen wat voor jouw het beste werkt. ik moest het smorgens om 6 uur opsmeren om een dag droog te zijn. En dan begon het zweten vanaf 19.00 ongeveer.

Omdat ik het bijna 25 jaar heb gebruikt heeft het mijn zweetklieren wat aangetast. En heb ik tijdens het zweten erg veel pijn. Gelukkig is dat nu over. (na mijn operatie).

Groetjes Mirela
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht