Zweten in gezicht

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

nancyrose
Druppel
Druppel
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 02 jul 2007, 17:16
Locatie: den haag
Contacteer:

Bericht door nancyrose »

Hallo allemaal

ook ik heb last van erg zweten in mijn gezicht ..
ik ebn erg door beperkd ik durf bijna niet op bezoek te gaan bij fam leden omdat ik zo vaak te horen krijg van wat zweet je weer..
ik wor er zop onzeker van dat ik mijn huis niet meer uit durfd ,het rare is thusi heb ik niet zo erg last meestal meer als ik naar buiten ga
dit maak het toch denk een psygich probleem
denk ik zelf wat zou ik kennen doen????????????????///

groetjes van een gezicht zwetertje
saloek

Bericht door saloek »

Ja amaai ik dacht voor het lezen van dit forum dat ik een ALIEN was.
Zelfde probleem, overmatig zweten gezicht bij stress situaties(soms op 5 seconden is het prijs). echt storend en je krijgt er vanzelf als het ware fobies van(angst, blozen, onzekerheid, ...) Ik heb ook al uitvluchten(gsm/ziekte/...) uitgevonden om mezelf zogezegd te beschermen, achteraf bleek eigenlijk dat daardoor de situatie ontweken werd maar eigenlijk alleen nadien maar ondraaglijker wordt. Ik heb soms het gevoel dat ik moet doordraven tot ik er van af ben, juist de uitdagingen doen die ik dolgraag ontwijk. Maar ja, t komt er niet van. Ik zweette vroeger ook als jongere meer dan een ander bij het sporten, en na een inspanning moet ik 30 minuten wachten om te douchen anders moet ik opnieuw beginnen. Mijn familie weet hier niets van, ze begrijpen het niet. Ik heb al een aantal keer alcohol geprobeerd, na een aantal glazen helpt het maar bij slecht 2 a 3 glazen wordt het echter erger. Ik kan op mijn werk geen alcohol of marihuana gebruiken. Ik ben het echt beu en denk er dagelijks meermaals aan, ik zou alles doen om het te verhelpen.
Het helpt wel als ik zelf het woord mag/kan voeren, dan voel ik me sterk. Ik heb ook ondervonden dat ik niet meer goed kan luisteren, omdat ik niets wil horen waardoor ik zou kunnen stressen, en dus te zweten.
:oops:
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Het zweten in het gezicht is bij mij het afgelopen jaar drastisch toegenomen. Ik ben nu 29 jaar, in mijn twintiger jaren ervaarde ik hoofdzakelijk het zweten onder de oksels als onwenselijk. Ik zweet ook veel op andere plaatsen maar dat was tot afgelopen jaar nog redelijk te verbergen. Nu is daar het afgelopen jaar het zweten in het gezicht bijgekomen. Situaties die ik had overwonnen waarbij ik het overmatig zweten onder mijn oksels kon verbergen zijn nu een nieuwe uitdaging geworden omdat er nu het zweten in het gezicht bij is gekomen.

Het zweten in het gezicht is niet zo gemakkelijk of beter gezegd totaal niet te verbergen. Totzover probeer ik deze situaties zo min mogelijk uit de weg te gaan, oxybutynine is hetgeen me er doorheen sleept, ik merk duidelijk verschil in zweten in het gezicht wanneer ik het wel en wanneer ik het niet heb gebruikt. Maar de situaties zal ik zeker niet uit de weg gaan, ook al loopt het zweet met straaltjes van mijn gezicht, ik laat me leven niet beheersen door het zweet, dan maar met een natte kop in een ruimte met mensen zitten.
saloek

Bericht door saloek »

yep
hoe is je gebruik dan bvb. van oxybutynine?
pillen alvorens stressituatie, en dan bvb gans de week gene meer?
of is dat een lange behandeling?
Kun je dat eens schetsen aub?
stortdouche
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 06 jul 2007, 23:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Bericht door stortdouche »

Hey Hallo

Ik ben ook nieuw hier heb al een paar dagen wat rond lopen snuffelen.

Ik zweet ook vreselijk in mijn gezicht noem mezelf al stortdouche hihi.

ook mijn oksels is een probleem, nog niet te spreken over mijn kleding :cry:

Maargoed ik wou ff reageren op wat dingen die ik las, dat het volgens een aantal mensen geen psychis probleem kan zijn. Maar dat het bij diezelfde mensen wel minder word als ze drinken of blowen..
Het kan aan mij liggen hoor maar zijn dat niet juist de middelen die er voor zorgen dat je je zekerder voelt en minder druk maakt over dingen.

Ik denk dat je op deze manier juist bewijst dat het weldegenlijk een psychis probleem zou kunnen zijn!

Groetjes Stortdouche
Zwetertje1977
Zee
Zee
Berichten: 243
Lid geworden op: zo 20 nov 2005, 16:14
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

saloek schreef:yep
hoe is je gebruik dan bvb. van oxybutynine?
pillen alvorens stressituatie, en dan bvb gans de week gene meer?
of is dat een lange behandeling?
Kun je dat eens schetsen aub?
Ik ervaar het effect van oxybutynine als tijdelijk. Dit betekent een periode van 4 tot 6 uur na inname minder last van zweten in het gezicht. Alvorens een mogelijke situatie zich voordoet waarin de kans groot is dat ik last zal krijgen van overmatig zweten in het gezicht maak ik dus gebruik van oxybutynine. Verder probeer ik het gebruik van oxybutynine zoveel mogelijk te beperken. Ik denk dat ik gemiddeld 3 dagen per week gebruik maak van oxybutynine.
Joske
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: di 13 mei 2008, 23:28
Contacteer:

Bericht door Joske »

Ongeveer een klein jaar geleden heb ik dit topic via google gevonden met als zoekterm 'voorhoofd zweten'. Anno 08 staat dit topic nog steeds bovenaan bij google ...

Vandaar dat ik ook even mijn verhaal hier kwijt wil.

Ik ben namelijk sinds m'n 18de last beginnen ondervinden van transpireren, en meer bepaald op m'n voorhoofd ... Het moest maar een ambetante situatie zijn en hop daar waren de druppeltjes al :evil: MAAR !!! Nu sta ik 2 jaar verder en heb daar zo goed als geen last meer van :) ! Daarom dat ik hier mijn remedie wil posten en hopelijk zo andere mensen ook kan helpen ;)

(Begin 2006)--> Wat mij toen begon op te vallen was m'ne maat die nooit maar dan ook nooit last had van zweten .... zelfs niet bij joggen/lopen als het 25° was :shock: (Tijdens het vak 'Lichamelijke opvoeding' laatste jaar secundair aso)
Ook tijdens presentaties had hij niets last van warmte, stress en dus ook geen zweet ...

Dit heeft mij toen aan het denken gezet want ik moest mezelf altijd afdrogen met een handdoek na een les LO en m'ne maat deed gewoon z'n kleren aan en was klaar ...

Conditie + gewicht ... Dit is een zeer grote factor die het zweten beïnvloed (vanuit eigen ondervinding)
Ikzelf had geen slechte conditie + mijn gewicht was normaal, ongeveer 75kg en ik ben 1m79 groot ... Dus zou sporten mij dan wel helpen ?? En ja hoor, ik heb toen een boek gekocht om de bijhorende jogging-schema's te verkijgen en sindsdien is mijn conditie enorm omhoog gegaan met als resultaat dat ik kan joggen zonder te zweten !!! Tevens gesprekken tussen collega's, presentaties doe ik nu zonder 1 druppel zweet. Met een enkele uitzondering als het 28° zoals vandaag ^^ maar dan nog is het niet veel :)

Koop jezelf zeker een goeie hartslagmeter, en check vooraleer je gaat beginnen met conditiesport of al je luchtwegen vrij zijn. Heb je vaak last van een verstopte neus, ga dan eens langs de dokter want dan is het mogelijk dat je neustussenschot scheef staat met ook vele gevolgen vandien (en dit komt vaak voor !).

Voila, ik hoop dat ik hiermee mensen heb kunnen helpen ;) Ikzelf ben door deze training genezen van het probleem 'overmatig zweten' + ik heb er een super conditie van gekregen wat ook altijd positief werkt op je moraal etc . :)

PS: eens je een goeie jog of fiets - conditie hebt, is het des te leuker ! (of maak het leuk -> ipod, mp3) En ik raad je aan om je training 's morgens te doen en niet 's avonds. Conditie kweken is ook niet gedaan op 1,2,3 dus neem minstens 2 maanden vooraleer je effect zal hebben. Indien nog steeds geen effect, tja zie vooral dat je goed je conditie traint en niet je spieren (Hartslag niet te hoog laten gaan !)

suc6 & geef de moed niet op ! Ik heb ook enorm last gehad van overmatig zweten. Nu zweet ik nog steeds hoor maar niet meer dat overmatige, ambetant zweten zo, allé ja je zal wel begrijpen wat ik bedoel :)
pghh
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 13:38
Contacteer:

Bericht door pghh »

Afgelopen week voor het eerst echt eens actief gaan zoeken op internet en toen kwam ik op deze pagina terecht ....... ongeloofelijk dat er nog zoveel mensen zijn met hetzelfde probleem als ik. De verhalen over zweet op je voorhoofd die ik hier lees zouden zo uit mijn dagboek kunnen komen (dat is als ik dat zou bijhouden :lol: ).

Ook hier dus iemand die bij het minste of geringste beetje al een laag water op zijn kop heeft staan en ik vind het steeds erger en erger worden. Niet zo zeer het zweten dat erger wordt maar wel het gevoel dat ik helemaal genoeg ervan begin te krijgen. Ik begin ook van mijn eigen te merken dat ik steeds meer situaties uit de weg begin te gaan. Een voorbeeld, de kapper een jaar of wat geleden zat ik daar en ineens brak me het zweet en alle kanten uit ..... ik kon wel door de grond zakken. Was in de zomer dus ik "kwam nog weg" met een wat is het warm verhaal maar van de andere kant vond ik het zo verschrikkelijk dat ik daar zat met zo'n nat hoofd waar iemand anders dan ook nog eens aan moet zitten. Het liefst was ik opgesprongen en weggerend .....

Maar ook als we eens een avond gaan stappen is het raak. De kroegdeur gaat open en hoppakee daar begint het al. In eerste instantie heb ik nog heel lang gedacht dat het gewoon aan de warmte lag (of bijvoorbeeld aan pittig eten ofzo) maar dat is het niet. Ook bij situaties waarin ik ietwat nerveus ben of zeer zeker als ik haast heb om snel iets te doen is het helemaal een waterballet. Ik probeer er dus altijd al maar voor te zorgen dat ik alles rustig doe maar dat zit helaas dan weer niet in mij dat me dat lukt.

De laatste maanden begin ik me er ook gewoon meer en meer voor te schamen als mensen naar mijn hoofd staan te kijken. Een hele tijd ging ik de situaties maar gewoon uit de weg (minder uit gaan, zelf je haren doen met een tondeus dat soort dingen) maar ondertussen begin ik te beseffen dat ik gewoon een hoop leuke en normale zaken niet meer doe en begin toch te beseffen dat dat niet goed is. Vandaar dat ik dus opzoek ben gegaan op internet en hier terecht kwam ..... fijn om te lezen dat ik niet de enige ben alleen jammer om te lezen dat er maar weinig aan te doen valt. Ik ben een tijd geleden bij de dokter geweest en daar werd ik min of meer weer weggestuurd met een verhaaltje als " tja sommige zweten nu eenmaal meer dan anderen, daar kun je niks aan doen". Toen ik weer thuis kwam was ik het liefste in huilen uitgebarsten.

Het erge vind ik nogwel als mensen tegen me zeggen "wat sta je nou te zweten, het is hier toch helemaal niet warm" DAT WEET IK JA DAT HET HIER NIET WARM IS!!!!! MAAR TOCH STA IK ME SUF TE ZWETEN!!!! en hoe meer ik me erop probeer te concentreren niet te zweten hoe harder het lijkt te gaan. Of zeker als ik de eerste druppeltjes voel en denk "niet zweten, niet zweten" hoe erger het wordt.

Echt heerlijk om het zo maar eens van me af te kunnen schrijven hier ...... :o
Remon
Vijver
Vijver
Berichten: 58
Lid geworden op: za 03 sep 2005, 16:45
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Remon »

Hoi pghh,

Wat een herkenbaar verhaal. Heb echt precies hetzelfde meegemaakt. Veel leuke dingen vermijden en niet meer naar de kapper gaan.
Ik heb al wel van alles geprobeerd om het zweten tegen te gaan.
Alle soorten deo's en oxybutinine. Dit helpt alleen helaas niet bij mij of maar een paar weken.
Bij mij was het ongeveer een jaar geleden wel iets minder door het gebruik van anti-depressieva. Hierdoor voelde ik mij iets meer op mijn gemak en was de gedachte van "niet zweten, niet zweten" als je een paar druppeltjes voelde, waardoor het alleen maar erger wordt, minder aanwezig.
Nadat ik met deze medicatie gestopt ben is het langzaam aan weer terug gekomen en is het nu weer net zo hevig als vroeger.
Ik ben vorige maand weer terug gegaan naar de huisarts en mag weer opnieuw beginnen met de medicatie en ga tevens naar een psycholoog, hopende dat het weer terug minder wordt.
Er is dus toch wel iets aan te doen en misschien is het ook iets voor jou.
NeetNormaal
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 05 jun 2008, 14:52
Contacteer:

GheGhe

Bericht door NeetNormaal »

Toch heerlijk om te horen dat er meer mensen met dezelfde stress zitten...

Ook ik heb altijd mijn: Koppakking kapot.. Zoals ik het zeg...

Heb het ook altijd gehad, als klein kind al. Mijn vader ook maar ik dan een factor 10 erger :s

Sinds 2 jaar ook last van zweten onder oksels, maar dat probleem heb ik opgelost met Odorex... 2x per week erop deppen en niets aan de hand...

verder heb ik al een gekeken voor Botox, maar het is maar tijdelijk, het is duur en dan zou ik mijn hele hoofd vol moeten spuiten...

Daarnaast las er over het blowen/joint effect met zweten...
Als ik geblowed heb, met stappen of whatever.. ZWEET IK HELEMAAL NIET !!!!! al wat ik doe.. heerlijk...
Tijdens het stappen flink zweten, jonko draaien en binnen 5 minuten droog en droog blijven...!! Heerlijk...
Heb het hier ooit met een dermatoloog over gehad en dit was een bekend fenomeen.. Maar omdat ik moeilijk ieder 2/3 uur een jonko kan roken op het werk, is dit niet de oplossing...

Voor mijn werk heb ik veel afspraken buiten de deur en moet ik vaak presentaties geven... Dat is met dit weer een HEL...! Dat snap je wel...
Warm en benauwd weer is gewoon verschrikkelijk... Bij het minste geringste zweten als een gek.. De stralen lopen van mijn gezicht af...
Ook op mijn borst begin ik dan flink te zweten...

Nu heb ik hier vanalles gelezen... Pillen, poeders, doekjes etc etc..

Wat ik echter nog niet heb gezien is hypnose...
Vraag me af of dit niet kan helpen..

Het is inderdaad vaak de gedachte alleen al van: och nee, nu ga ik zweten... en dan wordt het alleen maar erger..
Begin dan ook te haasten om zsm klaar te zijn waardoor het heel erg wordt...

Het wordt tijd dat ze met een echte oplossing komen.
Voor mijn idee zou dat het werkende bestanddeel van hasj/wiet zijn waardoor je NIET zweet...

Verder zou ik tegen iedereen willen zeggen: schaam je er niet voor..
Inderdaad meteen aangeven dat je snel zweet verzacht de schaamte al en ook het zweet gedrag...

Zweten is daarnaast goed voor de poriën dus goed tegen acné...! Toch weer een pluspunt.. :p

Gr's Me.. The dude met de kapotte koppakking :D
Wouter84
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 14:18
Contacteer:

Bericht door Wouter84 »

Yep, als ik iets belangrijks doe of de kroeg binnenloop of eigenlijk hele normale dingen doe ben ik de Niagara Falls. Het is kut, maar anderen storen zich er minder aan dan ikzelf is mijn ervaring.

Fijn toch om te zien inderdaad dat er anderen zijn die hier een probleem mee ervaren.
Frenz
Beekje
Beekje
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 15 jun 2008, 20:54
Contacteer:

Zweethoofd

Bericht door Frenz »

Zeer bevrijdend om te ontdekken dat er een speciaal forum voor overmatig zweten in het leven is geroepen,het geeft mij althans een goed gevoel van gedachten te wisselen met lotgenoten.
Ikzelf ben 43 jaar, en heb al sinds mijn pakkem beet 18e jaar last van vnl. overmatig transpireren op mijn voorhoofd. De angst voor het zweten kwam er ook nog eens bij, en op het laatst durfde ik echt niet meer in een rij in een winkel of de bieb te gaan staan. Ik ging op het laatst alle sociale momenten uit de weg en ontwikkelde iets in de vorm van een sociale fobie. Van de dokter kreeg ik vergeefs aluminiumchloride, dat eigenlijk meer een oksel/voetenpoeder is en je ook nog eens een bleke kop als van een zombie geeft :roll:
Ook ik heb gemerkt dat alcohol in ieder geval de angst voor het zweten bij me wegneemt,probleem (of geluk,tis maar hoe je het bekijkt): ik krijg bijna geen alcohol door mijn keel (krijg kotsneigingen,hoofdpijn etc.).
Ook sport (voetbal) ik, en dan ben ik de grootste druiper op het veld,maar dan interesseert het me niet,omdat er een duidelijke reden is dat ik het warm heb,nl. de inspanning. Dat kan ik niet zeggen als ik op een stoel zit en er zitten twee onbekende mensen tegenover me,dan begin ik al snel te soppen. Vooral het id dat mensen het belachelijk vinden dat ik schijnbaar om 'niets' begin te zweten maakt het alleen maar erger. Dan denk ik dat ze gelijk denken dat het wel 'psychisch' zal zijn...
:zweet
FranciskaHyper
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 19:52
Contacteer:

Bericht door FranciskaHyper »

Hoi ,ik ben nieuw op dit forum en ben zo blij dat er blijkbaar meer mensen zijn die overmatig zweten in het gezicht.Ik dacht altijd dat ik "raar"was .Heel fijn om te lezen dat ik dus niet raar ben :o Op warme en koude dagen,bij actieve en inactieve inspanning rollen de zweetdruppels over mijn gezicht/hals/borst.Ik heb altijd 2 pakjes zakdoeken bij me om het zweet weg te vegen.Af en toe kan ik wel janken omdat je zo belemmerd wordt in je bezigheden.

Er zijn dus meer mensen zoals ik en de verhalen die ik hier lees herken ik zo he! het helpt een beetje, je bent niet de enige en er zijn dus wat middeltjes om het zweten een beetje tegen te gaan.Dat wist ik helemaal niet,mijn huisarts heeft me nooit hierover ingelicht.
nicky2580
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 21:06
Contacteer:

Puff...

Bericht door nicky2580 »

Hallo allemaal,

Ik ben net lid geworden want ook ik heb last van veel zweten. Het is namelijk zo dat ik al jaren last heb van veel zweten. Bij mij is het eigenlijk alleen op mijn hoofdhuid en voorhoofd hinderlijk. Ik zit er nu zwaar over na te denken om er toch maar mee naar de huisarts te gaan, zeker nu ze op mijn werk het ook meer in de gaten krijgen en ze opmerkingen maken...

Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het de huisarts uit moet leggen, ben bang dat hij het aan mijn overgewicht zal wijten...en ik heb zoveel vragen... Ik had de bijsluiters van mijn medicijnen al doorgespit om te kijken of die de oorzaak konden zijn maar daar staat het niet bijvermeld. Toen dacht ik dat het mijn gewicht was...ben gaan fitnissen en lijnen en verloor wel aardig gewicht maar het zweten bleef. Ik weet dat je hoort te zweten in de sportschool maar met kletsnat haar op de crosstrainer staan is beslist geen lolletje! Heb dus nu maar een "zomerstop" ingelast maar wil het eigenlijk straks wel weer oppakken als het zweten wat minder geworden is...

Momenteel ga ik al eerder naar mijn werk omdat ik me moet verkleden in een hele warme ruimte en op mijn werkplek is het nog warmer dan weet ik van te voren al dat ik heel erg ga zweten in mijn uniform. Op mijn werk probeer ik me rustig te houden totdat ik me niet meer zo warm voel en het zweten eindelijk ophoudt door met iets als papier te wapperen en heel koud water te drinken (dit doe ik ergens in een kamertje zodat ik niet per ongeluk een collega tegen het lijf loop... ). Dan wordt het tijd voor damage control... haar droog maken, weer in model brengen en dat is nog niet zo makkelijk aangezien ik dan onrustig/zenuwachtig wordt en als het tegen zit we weer het hele verhaal van voor af aan krijgen.

Ik heb al wat dingen zelf geprobeerd...veel koud water drinken, douchen met koud water 's ochtends, heel rustig naar mijn werk fietsen, natte doekjes bij de hand voor het wegvegen van zweet etc etc...

Ik merk steeds meer dat ik dingen uit de weg ga door dit vervelende gedoe. Vooral mensen massa's geven me een claustrofobisch gevoel met als gevolg dat ik loop te zweten. Kleine ruimtes hebben hetzelfde effect net als in een warme winkel staan met een hele lange rij voor je bij de kassa, wat ik nog het meeste betreur is het niet op vakantie "kunnen" vooral naar warme landen. Een dagje weg is soms al een beproeving...

Ik ben er dan ook nog niet uit waar het zweten bij mij vandaan komt, heeft het iets wat met mijn "psychische" gesteldheid te maken heeft of echt met temperatuursverschillen? Hoe dan ook... HELP

Is er een test die je moet doen bij de huisarts om vast te stellen dat het om hyperhidrose gaat? Als het betrekking blijkt te hebben op psychische/sociale/emotionele aspecten valt het dan ook onder HH? Kunnen jullie me goede raad geven? Het is wel weer een hele lange mail geworden maar ik kan nu eindelijk alles eens vragen...alvast bedankt!

Groetjes Nicky :(
JayK
Beekje
Beekje
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 01 aug 2008, 19:27
Contacteer:

Bericht door JayK »

Ik lees hier een aantal herkenbare verhalen;

Bij mij ligt het probleem iets anders. Ik had voorheen nooit zoveel last van overmatig zweten, ik zweette wel wat sneller dan mijn medemens, maar niet ontzettend veel meer. Sinds een paar weken ben ik er erg op gaan letten wanneer ik begin te zweten, en dit heeft mijn zweetgedrag totaal niet goed gedaan. Sinds dit jaar ben ik erg beginnen te zweten onder de oksels, ik had al snel syneo5 aangeschafd waardoor dit probleem perfect opgelost werd. Nu is het zweten op borst/rug/hoofd erbij gekomen. Ik heb odoban besteld bij sweat-guide en hoop dat 't snel aan zal komen zodat ik 't eens kan proberen voor mijn gezicht. Ik hoor er namelijk veel goede reacties op.

Verder wil ik er op wijzen dat als wanneer ik bij mijn vrienden ben, thuis zit met mijn ouders en/of bij mijn vriendin bijna tot nooit zweetaanvallen krijg. Waarschijnlijk omdat dit vertrouwde omgevingen zijn.

Maar als ik bij onbekende mensen ben, of wat dan ook, en ik krijg wat lastige vragen, breekt het zweet me al aan alle kanten uit. Bij mij is het ECHT een psychisch probleem want zoveel meer zweet ik niet in warme ruimtes dan mijn medemens (behalve dan mijn vriendin want die zweet NOOIT xD).

Ook ervaar ik dat ik in de zomer 30000x sneller zweet dan in de winter. In de winter heb ik bijna nooit last van overmatig transpireren.

Geld het voor jullie ook dat jullie s'zomers in zegmaar een kamer van 25 graden veel sneller zweten dan s'winters in een kamer van 25 graden?

Om al deze redenen weet ik ook niet zeker of ik HH heb ofniet, en ik zou er toch wel graag achter willen komen... Ik zweet wel iets sneller dan anderen na inspanning, maar niet veel meer. Al heb ik wel dat soms in stress-situaties het zweet me OVERAL uitbreekt.... Dat zal misschien met psychotherapie te behelpen zijn. Maar ik zet mijn vraagtekens bij de betrouwbaarheid van zon dusdanige therapie....

Maar goed, w88 op odaban ! :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht