zweten uit hoofd

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Heb ooit in een boekje iets van tien verschillende aandoeningen gevonden die overmatig zweten kunnen veroorzaken, dat was erg interessant aangezien ik over een aantal van deze aandoeningen nog nooit had gelezen! De schildklier wist ik wel enzo, maar er stonden ook dingen in over een soort van goedaardige tumor in de hypothalamus die geen kwaad kan maar er voor kan zorgen dat er meer hormonen worden aangemaakt die zweten tot gevolg hebben. Ook stonden er nog andere dingen in die te maken hebben met hormoonproductie. Erg interessant!

Overmatig zweten kan trouwens ook veroorzaakt worden door voedselallergieën. Volg zelf een opleiding tot diëtiste en als ik zie hoeveel invloed voeding kan hebben op het lichaam, dat hou je niet voor mogelijk. En sommige voedingsmiddelen kunnen pas na een aantal dagen klachten geven dus is het erg moeilijk om dit op te sporen. Dit lijkt mij voor mezelf een waarschijnlijke oorzaak omdat ik soms zweet als het warm is en soms helemaal droog ben bij dezelfde temperatuur. Het kan zo verschillen bij mij. herkent iemand anders dit patroon?

Ook wel 'grappig', heb pas een werkstuk moeten maken over Ayurveda. Dit is een oude Indische wijsheid waarbij er drie karakters bestaan. Het Pitta-karakter heeft als kenmerk overmatig zweten en er worden tips gegeven om weer in balans te komen. Het is misschien een beetje zweverig en ik weet ook niet echt of ik het geloof of wat dan ook maar het is wel grappig om te zien dat veel van die dingen wel overeenkomen bij mij. Hier kan je zien wat voor type je zelf bent mocht iemand geïnteresseerd zijn: http://ayurveda-yoga.com/Constitutie.htm
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Wel Kimmy is baal er net zo van als jij. Nu helemaal, want de dermatoloog die ik gevraagd had voor een brief, die ik mee kon verzenden met mijn brief en die van mijn huisarts naar de zorgverzekeraar, had het volgende:
"Het heeft geen enkele zin om dat te dien, wordt toch geweigerd!" Wel gaf hij aan, dat ik het misschien via het ziekenhuis budget kon proberen, maar verwachtte daar weinig van. KUT, :( .
Gisteren heb ik aan een internist bij ons gevraagd, waar ik naartoe moest gaan om de botox vergoed te krijgen uit het ziekenhuis budget.
Hij keek me aan en zei:" we gaan eerst bloed prikken om je schildklierwerking te controleren en we gaan je hormoonhuishouding te controleren, misschien zit er toch wat scheef"! Zoniet, dan kan je naar de vrouwelijke dermatoloog gaan en moeten we maar enige kunsten uithalen om het voor elkaar te krijgen, maar in principe is het gewoon zelf botox betalen." En dat heb ik NIET.
Zoals het er nu uitziet, wordt het ziek melden bij warm en drukkend weer, het is niet anders.
Groetjes Ina
Gast

dokter goed nieuws

Bericht door Gast »

Nou ik kreeg mijn man nog een keer mee naar de huisarts we moesten terug voor de bloeduitslag
en gelukkig zat daar een arts in opleiding echt een hele lieve en begripvolle jonge vrouw. die het probleem wel erkende !!!
nu is mijn man tenminste weer hoopvol en ze heeft dat spul voor geschreven met alluminum chloride ofzo iets en hij heeft meteen vervolgafspraak ook bij haar ! dus niet bij zijn eigen huisarts die hem totaal niet serious nam!
ik ben al een stuk hoopvoller !
ik heb echt veel aan deze site en hierdoor kan ik mijn man veel beter helpen en begrijpen !
hij was meteen een stuk vrolijker !
ze wil hem ook over 2 weken doorsturen naar de dermatoloog als dit spul niet helpt !!
ben zo blij !!
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Juich niet te vroeg, het kan zijn, dat de huid van je man niet tegen de aluminium chloride kan en dat hij irritatie krijgt.
Ik hoop eigenlijk voor jullie, dat jullie het voorelkaar krijgen om via het ziekenhuisbudget botox voor je man kunnen krijgen, zeker voor zijn hoofd. De zorgverzekeraars vergoeden dit helaas niet meer.

Weet je, het is al belangrijk, dat je hier over al die ongemakken kunt praten en dat je weet, dat je de enige niet bent. Ook ik zweet als een gek uit mijn hoofd. Ik heb op mijn werk een handdoek in mijn nek en na 2,5 uur pak ik de tweede handdoek en trek ik droge kleren aan, ondanks de koeling die er is in ons ziekenhuis. Ik ben dan echt kletsnat, ook op mijn rug. Het komt dwars door mijn t shirt en uniform jasje heen, 't is geen
gezicht.
Ik heb een van de internisten aangeschoten en die heeft een formulier aangemaakt voor bloedonderzoek, hormonen, welnu ik zit midden in de overgang, suiker gecontroleerd, was okee, en mijn schildklierfunctie gecheckt, ook okee. Nu gaat hij met een dermatologe praten en een goed woordje voor me doen, of het misschien niet uit het ziekenhuisbudget kan.
Ik hoop dat hij het voor elkaar krijgt, dan spring ik 10 meter de lucht in van blijdschap. Dus nu maar weer hopen en niet teveel ergens op rekenen. Kan het alleen maar meevallen.
Groetjes Ina
Gast

vergoeding

Bericht door Gast »

Jeetje jij werkt zelfs in het ziekenhuis en dan nog krijg je het niet vergoed. zo te lezen heb jij het net zo erg als mijn man hij verspilt 5 shirtjes op een slechte dag
en zo en zo 2 op een normale goede dag

ja ik juich nu wel omdat het het eerste positieve is wat ons is overkomen.
ondanks dat het probleem niet weg is alleen al het idee dat er wat aan gedaan kan worden !
en zij wil ons zo en zo over 2 weken doorverwijzen naar de dermatoloog
dan ga ik weer mee en dan vraag ik aan hem over zo een botox behandeling dat ik weet dat dat van het ziekenhuis budget moet.
en of daar een mogelijkhied toe is

maar goed dit was pas de eerste stap in de goede richting
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hou vol, en geef het niet te gauw op. Hoe meer we knokken met zijn allen, des te meer kans is er om zo'n behandeling vergoed te krijgen.
Groetjes Ina
sjanne
Druppel
Druppel
Berichten: 1
Lid geworden op: za 23 jul 2005, 19:28
Locatie: Ede
Contacteer:

ik zweet veel en voornamelijk uit het hoofd

Bericht door sjanne »

Hoi allemaal,

Wat heerlijk dat ik deze site heb gevonden. Al een aantal jaar voel ik me redelijk radeloos in de zomer. Het zweet gutst mijn hoofd uit. Mijn haar is drijfnat en mijn gezicht glimt van het zweet. Ik ben tot nu toe 1 maal bij de huisarts geweest, maar die zei 'zweten is gezond' en daar kon ik het mee doen. Voor mijn werk is het lastig. Als accountmanager zit ik bij klanten en ik moet mij altijd verontschuldigen. Ik ben dat meer dan zat. Ik ga deze week een nieuwe afspraak maken en kijken of ik het voor elkaar krijg om oxybutine te proberen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Met vriendelijke groeten,
Sjanne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht