Het weer

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Het weer

Bericht door Ina van Ringen »

:( Hallo allemaal,
Vanavond het weerbericht gezien. Peter Timofeef was enthousiast over het mooie weer, maar vertelde er bij dat, voor sommige mensen, het komende weer minder prettig is. Ben ik het helemaal met hem eens, maar hij vergat de hyperhidrosis patienten op te noemen.
Zou het een idee zijn hem erover in te lichten, dat dit voor velen van ons rot weer is? Tenminste wel voor mij.
Heel vaak is het drukkend warm en komt er onweer achteraan, hier in Nederland. Ik kan daar heel slecht tegen, zweet nog meer als anders en ben daar ook beroerd van, denk dat dat door de onder temperatuur komt,
mijn huisarts zei mij, dat mijn lichaam dan niet naar behoren functioneerd.
Ik heb dan knallende hoofdpijn, zere spieren en ik ben doodmoe en natuurlijk de hele dag kletsnat.
Hebben jullie daar ook last van? Of ligt dat alleen aan mij?
Ik heb zo het gevoel, dat er onder ons meer zijn die misschien zo reageren. Willen jullie dat laten weten? Dan heb ik niet meer het idee dat ik de enige ben, die een hekel aan hete zomers heeft. :(
Groetjes Ina
mike
Beekje
Beekje
Berichten: 38
Lid geworden op: do 26 mei 2005, 00:51
Contacteer:

Bericht door mike »

Ik kan je geruststellen: je bent niet de enige.....
ik heb namelijk last van zweethanden en me handen zweten normaal gesproken al zo erg dat het er van af druipt, maar als het weer erg warm is ( zoals het vrijdag en zaterdag wordt) dan zweten ze nog erger, me hand lijkt wel een lopende kraan. daarom ben ik blij met de winter, want dan kan ik namelijk handschoenen aan en dan kan ik iedereen wel een hand geven.... maar jah ik hoop dat et niet zo'n hete zomer wordt voor ons.
Eric
Beekje
Beekje
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 19:36
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door Eric »

Nou ook ik zeg jullie, van mij mag het al weer gaan sneeuwen,
gisteren(woensdag)dus was het al weer akelig heet en benauwd,, en vandaag wordt het nog warmer, voor mij is het dan echt zweten, van boven naar beneden drijfnat dus, het nadeel voor mij is dat ik postbode ben en de hele dag buiten loop, en in deze warmte echt geen pretje, neen voor mij hoeft het nu al niet meer :x :x :x :cry:
vr gr Eric
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Het mooie weer is natuurlijk wel fijn , maar inderdaad voor mensen als ons vreselijk.
Maar wel een makkelijk excuus!
Haha, nee alle gekheid op een stokje, is erg vervelend.
Ik heb nu geen natte oksels meer na de botox!
Maar ik zweet over mijn hele lichaam, dus begin bij het eerste zonnestraaltje al hevig te transpireren op mijn hoofd, mijn billen mijn rug!
Ja dan loopt het er in straaltjes af ik voel de druppels lopen!
Voor mij maakt het niet uit of het zomer of winter is want ook dat heb ik het hele jaar door!
Whheee.
Maar goed koppie op en we gaan gewoon door!!!
Groetjes Kim
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Same here!!! Heb het ook het hele jaar door maar nu toch wel ietsje erger. Nadeel is dat ik van der week weer zo bezweet was dat ik alle ramen in de tram open heb gezet waardoor ik flink snel afkoelde en nu al drie dagen ziek ben :(. Waardoor ik nog meer zweet, hahaha. Het gaat lekker zo!!

Heb dat stukje van Timofeef ook gezien en dacht trouwens precies hetzelfde! :)

Maar het grootste nadeel vind ik nog dat ik geen rokjes en open schoenen aankan of al die leuke kleuren kleding. Erg vervelend! Zou zo graag eens een rokje aandoen of gewoon op slippers lopen enzo, maar helaas...

Nou, allemaal veel koelte toegewenst!
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik heb vanmorgen snel alle boodschappen gedaan, met een handdoek in mijn nek en zo zit in nu in mijn slip en t shirt achter de computer.
Ik heb het nu nog lekker koel in huis, das echt lekker.
Jongens, het is nog twee dagen afzien en dan wordt het weer koeler.

Angela, mij is hetzelfde overkomen. Ik loop ook ziek thuis, maar begin alweer op te knappen. Veel beterschap gewenst aan jou.
gr.Ina
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Balen zeg dat jullie er zelfs ziek van worden..... Ik heb er gelukkig niet zo heel veel last van. Ja ik zweet ook meer natuurlijk maar dat doet iedereen met warm weer, het is gelukkig niet heel erg. Bij mij werkt de botox nog steeds voor mijn oksels en de rest van mijn lichaam is wel ietwat klam, maar gelukkig is daar mee te leven.

Succes allemaal, hou jullie taai. Terwijl iedereen in de zon zit op het strand te bakken, hou ik me rustig koeltjes achter de computer ;)

Groetjes Thijs
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik ben begonnen met de aluminium chloride. Ik ben voorzichtig met mijn oordeel, maar het ziet ernaar uit dat het gaat helpen, geloof ik. 8) 8)
Als dat zo is, dan is het te mooi om waar te zijn. Zou je je gezicht er ook mee in kunnen smeren? :idea: Ik durf het eigenlijk niet zo goed, omdat mijn apotheker zei, dat je als het ware je huid looid met al.chl.
We wachten het af, maar ik ben voorzichtig positief.
Gr. Ina
dientje
Zee
Zee
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 apr 2005, 19:26
Contacteer:

zwetuhh

Bericht door dientje »

Hallo,

Geen zwetende okseltjes meer, alleen over het lichaam ietsje erger dan normaal. Gelukkig!! Ik ben al blij dat ik geen natte plekken totaan mijn enkels heb, van mijn oksels.
Kim werkt dus nog steeds. mooi mooi:D :D NOg een paar uurtjes;)
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2783
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Nog een paar uurtjes ? en dan ? hahaha vertel vertel... we willen alles weten.... :lol:
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Joepieeeee, ik geloof dat het werkt. Het werkt!!!!!!! Ik kan het nog niet geloven, maar mijn oksels waren droog vanmiddag, terwijl ik best wel zweette en mijn hoofd dus kletsnat was. Mijn oksels waren hoog uit een beetje klam. Geweldig.
Ik ga het nu ook op mijn rug smeren, misschien helpt het daar ook. Ik ga het gewoon proberen, niet geschoten is zeker mis. Het is wel al.chl. van 20% in een hele dunne creme, welke laatste de huid wat verzacht, denk ik. Ik heb geen deodorant gebruikt vandaag, was niet nodig.
Ik kan me gewoon niet voorstellen een dag zonder deodorant en dus niet stinken he! O, ik hoop zo, dat dit zo door blijft gaan. :D :D :D
Ik houd jullie op de hoogte.
Gr. Ina
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Wow, super Ina!!!! Dat moet echt een heerlijk gevoel zijn!! Nou, ik hoop dat het zo blijft, maar daar gaan we maar van uit!!
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Ina

Ik gebruik ook alu-chl. 20% maar in een lotion vorm. Het werkt ook fantastisch maar het irriteert enorm. Heb jij daar doordat het een creme is dan geen last van? Laat het me weten want dan ga ik het ook halen bij m'n apotheek. :banaan

Groetjes Carina :D :D :D :D
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Carina,
Ik heb de al.chl. in cremevorm en heb heel duidelijk de indruk nu, dat het echt helpt. De eerste twee dagen heb ik het 's morgens en 's avonds op mijn oksels, liezen en rug (waar ik bij kon) gesmeerd. Ik ga nu over op een keer per dag, 's avonds en gebruik dan overdag een deodorant. Hoop dat dat voldoende is. Merk ik al snel, denk ik.
De samenstelling is als volgt:
Alukiniumhydroxychloride-creme FNA bevat per gramm 200mg aluminiumhydroxyde.x#12O en als conseveermiddel sorbinezuur. Verder bevat de creme cetomacrogolwas, cetiol V en sorbitol.
Het is erg dunne creme en het smeert erg goed uit. Je hebt er geen watje of iets dergelijks bij nodig.
Ik was daarna snel mijn handen, want die voelen dan gelijk erg droog aan, maar.....ik heb altijd, heel vreemd, droge handen en voeten.
De creme is apart voor mij aangemaakt bij de apotheek.
Succes, Ina. :)
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Ina

Heb je bij die creme ook last van irritatie en jeuk?
Ik zou dat erg graag weten, maar misschien is het bij jouw nog te vroeg om dat te oordelen.
Ik zou het ook graag voor mijn liezen gebruiken, maar durf dat met de lotion niet ivm de irritatie.

Groetjes Carina :D :D :D :D
Plaats reactie