Hoe krijg je oxybutynine van je huisarts?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

kapi87
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 19:43
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Hoe krijg je oxybutynine van je huisarts?

Bericht door kapi87 »

Hoe krijg je het best oxybutynine-tabletten van je huisarts? Kan je beter liegen over dat je blaasproblemen hebt (waar oxybutynine origineel voor bedoeld is), of gewoon over het zweten beginnen? Hoe hebben jullie oxybutynine verkregen?
En wordt het vergoed door de meeste zorgverzekeringen?
Remon
Vijver
Vijver
Berichten: 58
Lid geworden op: za 03 sep 2005, 16:45
Locatie: Zeeuws Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Remon »

kapi87......EERLIJKHEID DUURT HET LANGST. Liegen is nooit goed. :?
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb gewon gezegd dat ik nogal snel en veel zweet en dat ik via het internet erachter ben gekomen dat dit hyperhidrosis heet en dat dit schijnbaar met oxybutinine tabletten te verminderen is. In eerste instantie wilde hij dit niet maar naar enig aandringen is het toch gelukt.

Wel zeggen dus dat je het voor het zweten wil gebruiken.

Hoe het met de verzelering zit, geen idee. Ik haal ze op bij de apotheek en ik hoef niets te betalen. Ik neem aan dat ik het aan het eind van het jaar wel merk in de teruggave van de noclaim.
kapi87
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 19:43
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door kapi87 »

Remon schreef:kapi87......EERLIJKHEID DUURT HET LANGST. Liegen is nooit goed. :?
Dat zou je zeggen ja, helaas ben je vaak aan de volledige willekeur van artsen overgeleverd. En huisartsen liggen ook niet voor het oprapen, en het medicijn is niet zonder recept te halen helaas. Maar bedankt voor de reacties tot nu toe.
Angela
Oceaan
Oceaan
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 22 mei 2005, 18:16
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hay Kapi,
ik zou ook nooit liegen over je gezondheid. Dat komt allemaal in een dossier te staan en voor hetzelfde geld krijg je daar later erge problemen mee! Dan is voor altijd bekend dat je blaasproblemen hebt terwijl je die niet hebt. Zou gewoon eerlijk zijn inderdaad! Gewoon zeggen dat je veel zweet etc, wat Tom zegt!
kapi87
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 19:43
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door kapi87 »

Bedankt voor de tips :)
Marloes
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 02:23
Contacteer:

Geen medewerking van de huisarts!

Bericht door Marloes »

Nou lekker.. al mijn moed verzamelt om met mijn zweethoofd naar de huisarts te gaan.
In de hoop dat hij me die tabletten voor zou schrijven..
Kreeg geen enkele medewerking.
Ik had de naam voor de zekerheid al op een papiertje geschreven, maar hij had er zelfs nog nooit van gehoord!
Misschien dat het scheelt dat het niet mijn eigen huisarts was..(eigenste was op vakantie) Maar hij verwees me door naar mijn eigen arts als die terug was.
Maar eerder met een gezicht van "vrouwtje wat zeur je?"
Dus.. tja.. ik zweet nog steeds :?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Marloes!
Mijn huisarts wist het ook niet en heeft het toen opgezocht in een van zijn grote boeken!!
Ik mocht het eerst 2 weken proberen!
Zou je straks ook ff bij je eigen huisarts moeten vragen !!
En uiteraard het forum noemen!!!
Dan kan hij het met eigen ogen zien dat er meerdere succesvolle gebruikers zijn!!!!
Succes
Kim
Marloes
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 02:23
Contacteer:

Bericht door Marloes »

Hoi Kimmy!

Ik ga het ook zeker niet opgeven.. al moet ik bij wijze van spreken op mijn knieen :lol:
Ben benieuwd of dat ook echt nodig is.. haha!
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Bij mij ging het juist andersom. :) Mijn eigen huisarts wilde het eerst niet voorschrijven waarna ik, tijdens een vakantie van mijn vaste huisarts, naar een vervangende arts ben geweest. Die wilde het me wel laten proberen. Daarna weer bij mij vaste huisarts geweest, die heeft ter plekke nog wat nagekeken (wat 'ie eerst helemaal niet gedaan had) en toch maar besloten dat ik ze wel verder mocht gebruiken. En aangezien de 2,5mg die ik had niet zo heel goed zijn werk deed, mocht ik zelfs overstappen op de 5mg! schijnbaar moest mijn vaste huisarts eerst een stimulans hebben van de vervangde arts.

Gewoon nog een keer teruggaan dus. Ik ben ook al een paar maal bij de huisarts geweest voor de oxybutinine. Succes! :D
kapi87
Druppel
Druppel
Berichten: 5
Lid geworden op: di 01 aug 2006, 19:43
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

Bericht door kapi87 »

Olé, ik dus gewoon de waarheid vertellen. Raad eens, ik kreeg het niet mee! Het is zeer ongewoon om een middel puur voor de bijwerking voor te schrijven! Naar verluid heeft het ook weinig zin om nog een keer te gaan zeiken, want hij doet het gewoon niet. Ik had gewoon moeten liegen.

:x :cry: :(
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Niet opgeven, gewoon doorgaan. Desnoods bij een andere huisarts. Verwijs de huisarts anders eens door naar deze site, een groot aantal van ons hebben immers het middel wel voorgeschreven gekregen en bij een aantal is het bewezen dat het kan werken.

Volhouden dus! :) Heb ik ook gedaan want ik kreeg het in eerste instantie ook niet voorgeschreven.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik zou ook gewoon doorgaan om het te krijgen laat ze maar gek van ons worden wij zitten met deze aandoening de huisarts niet!!
Laat ze maar weten dat het echt vervelend is!!!!!

Wij willen er allemaal maar wat graag af en als dat met dir medicijn wat is te verlichten graag!!!!!

Kim
Marloes
Beekje
Beekje
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 25 jun 2006, 02:23
Contacteer:

Bericht door Marloes »

Ik ga morgen voor poging 2 bij mijn eigen huisarts!
Ben erg benieuwd!
Help me hopen :D
TomH
Oceaan
Oceaan
Berichten: 741
Lid geworden op: vr 19 aug 2005, 12:19
Contacteer:

Bericht door TomH »

Marloes schreef:Ik ga morgen voor poging 2 bij mijn eigen huisarts!
Ben erg benieuwd!
Help me hopen :D
Succes meid! :D Laat het weten hoe het gegaan is. :) En vergeet niet te vermelden bij je huisarts dat je van meerdere mensen heb vernomen dat het daadwerkelijk kan helpen tegen overmatig zweten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht