Aluminium chloride oplossing ook zonder doktersrecept?

Anti-transpirants, aluminium-chloride, speciale crèmes en meer...

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
maria
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 20:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Aluminium chloride oplossing ook zonder doktersrecept?

Bericht door maria »

Hallo Allemaal,
Ik vroeg me even af voor de aluminium chloride gebruikers onder ons, of dit ook zonder recept verkrijgbaar is bij de apotheek?
Groetjes Maria
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Naar mijn weten niet.... moet via de huisarts... maar voor mij is het al jaren geleden dat ik het kreeg via de huisarts dus het kan veranderd zijn.. bij mij werkte het overigens helemaal niet.

groetjes Thijs
maria
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 20:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door maria »

Ik heb het een aantal jaar geleden geprobeerd. Van de week heb ik een afspraak voor een botoxbehandeling maar ik weet dat dat na een paar maanden is uitgewerkt. Vandaar dat ik er over denk om eens te kijken of aluminium chloride oplossing nu misschien wel werkt. Ik heb namelijk wel minder last van het zweten inmiddels. Maar dan zal ik toch eens langs de dokter moeten :) Zijn hier trouwens mensen die wel baat hebben bij aluminium chloride? En waren jullie voor die tijd erge zweters?
Groetjes Maria
Carina
Waterval
Waterval
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 01 mei 2005, 16:16
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hallo Maria

Als je dit forum leest weet je dat ik een erg tevreden gebruiker ben van allu-chloride. Ik ben al ruim 6 weken droog onder de oksel en ik was een erge zweter.

Groetjes Carina :D :D :D :D
maria
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 20:32
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door maria »

Bedankt Carina, ik ga het dan over een tijdje toch maar weer eens uitproberen. Misschien dat ik er inmiddels beter op reageer. Goede verhalen als deze geven in ieder geval hoop :D

Groetjes Maria
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 20 mei 2005, 23:17
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hoi Maria,
Ik gebruik nu ongeveer 5 dagen Al. Chl. 20% en het bevalt me goed. In het begin moet je het twee keer per dag opsmeren, daarna kan je gaan minderen, naar gelang het zweten en het weer natuurlijk.
Ik heb het op recept van mijn huisarts. Je moet het wel elke dag even weg wassen, dan heb je minder irritatie. Is tenminste bij mij zo.
Veel succes Ina
Egbert
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 12:06
Contacteer:

oplossing

Bericht door Egbert »

[bij wie werkt die chloor alu oplossing? senseo5 heb ik geprobeerd net als bijna alee andere middeltjes, ik zweet met vlagen gigantisch onder mijn oksels. zie het langzamerhand ook als een echt probleem , gaat soms door mijn colbert heen bah.senseo heeft 1 dag gewerkt toen heg geknipt dus je zou verwachten : waterval, toen droog , daarna heeft het nooit meer gewerkt ksnap er niets van
zoefff
Plas
Plas
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 29 mei 2005, 20:14
Contacteer:

Bericht door zoefff »

ik heb net aluminiumchlorideoplossing 20% gehad (voor handen), tot nu toe werlkt het niet bepaald.. ik merk wel dat wanneer ik ga zweten dat het iets langer doorkomt en aanvoelt alsof er heel wat naaldjes in mn handen prikken:S ik gebruik het in combinatie met iontoforese.. ik mag het trouwens maar 1x per dag opdoen, ik weet niet of aluminiumcholorideoplossing minder goed werkt dan de creme (die de apotheek te lastig vond om te maken)? Binnenkort maar weer langs de huisarts om om groter percentage te vragen! Trouwens, misschien kan je het wel heel goed ophalen zonder doktersrecept - het kostte nog geen 2 euro bij de apotheek dus zou je voor consult nog meer kwijt zijn.
Egbert
Druppel
Druppel
Berichten: 2
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 12:06
Contacteer:

Bericht door Egbert »

ik heb nu aluchloride oplossing 15% , ik moet zeggen het werkt redelijk, toch als ik erg druk ben en snel iets moet afwerken kan het gebeuren dat er een buitje valt. Dat die cyneo 5 ruim 22 euro moet kosten voor 30 ml en een halve liter van deze (sterkere opliossing) 14 euro bij drogist is dus ook fucking duur.

die Iontroforese is dat een zalfje oid??

wie kent het ook? en hoe werkt het?
anoniempje

Bericht door anoniempje »

Ik heb vandaag ook de creme opgehaald bij de apotheek.
Heeft wel bijna een week geduurd, maar ben benieuwd of het net zo werkt als de alcohol-oplossing.
Wel apart dat de creme wordt vergoed, want de oplossing moest ik altijd betalen.
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

hmmm dat middeltje iontroforese ken ik ook niet, en heb op apotheek.nl gekeken en die kent het ook niet.
er zei iemand dat de apotheek het te moeilijk vond om het zalfje te maken, dat klopt wel meestal wordt de oplossing gegeven omdat die zo te bestellen is en een zalfje gemaakt moet worden, en op zich zit er precies dezelfde stof in :P
en dat met die vergoedingen is idd vaag... de ene keer wordt iets vergoed de andere keer niet, dat ligt er ook aan of het door een arts is voorgeschreven of niet enzo, maar omdat je het toch niet zonder recept kan halen, lijkt het me logisch dat het door een arts is voorgeschreven.
sjaaa, dus op zich zal het niet uitmaken of je een oplossing of een zalfje erop smeert als er maar dezelfde concentratie inzit maar ja
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2786
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Iontroforese is geen medicijn en kun je ook niet bij de apotheek halen. Het is simpel gezegd een bak met water waar elektrische stroompje doorheen worden gestuurd die je zweetklieren tijdelijk "uitschakelen". Het is met name effectief bij handen en voeten zweten. Zoek en lees op het forum hierover want er is meer over geschreven:

viewtopic.php?t=208
viewtopic.php?t=103

Om terug te komen op de alu-chloride, de creme vorm hiervan is beter omdat ze er ook iets bij kunnen mengen wat irritaties tegen gaat. Door de alu-chloride worden je zweetklieren "dicht geknepen" waardoor het zweet simpelweg niet meer uit je zweetklieren kan komen. Ik heb zelf vroeger de alu- vloeibare oplossing gekregen wat helaas niet werkte bij mij. Pas later ontdekte ik de creme vorm van Deoleen welke ook alu-chloride bevat. Of het komt omdat het een creme was weet ik niet, maar ik vind Deoleen tot nu toe de meest effectieve deoderant. (Ik kan me voorstellen met mijn leken verstand dat een creme makkelijker en dieper in je porieen/zweetklieren kan worden gewreven dan een vloeibare alu-oplossing.)

Kortom, bij de een werkt de ene middel en bij de ander werkt een ander middel. Het is een kwestie van proberen en uitvinden wat bij jou het beste werkt.

Groetjes Thijs
anoniempjeee
Beekje
Beekje
Berichten: 36
Lid geworden op: zo 17 jul 2005, 14:49
Contacteer:

Bericht door anoniempjeee »

Goed, daar heb je wel een beetje gelijk in, Thijs, maar de creme die ik in de apotheek een keer gemaakt heb, heb ik niks bij in gedaan wat irritaties tegenhoudt, maar misschien maken ze het in een andere apotheek anders daar kan ik verder ook niks over zeggen! ;)
En idd proberen wat bij jou het beste past...
Ster
Beekje
Beekje
Berichten: 12
Lid geworden op: do 24 aug 2006, 17:01
Contacteer:

Bericht door Ster »

Ik ben sinds 1 dag ook ''trotse eigenaar'' van aluminium chloride 20%, alleen mag ik het maar 1 keer per dag op smeren?? En het klopt dat het ook op de handen gebruikt mag worden?!
Verder wordt het bij mij wel vergoed.. Waarom is dit bij iedereen zo anders?

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht