zweten en praten

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Jessica
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 05 apr 2006, 20:01
Contacteer:

zweten en praten

Bericht door Jessica »

Wie herkent dit? Ik zweet zo wie zo al snel, heb al een nat t-shirt als ik 20 min naar het werk moeten fietsen (zelfs nu het nog koud is op de fiets), maar dit wordt in mijn geval alleen maar erger als ik gezellig aan het kletsen ben met iemand. Ik werk in een lab en daar is het maar zo'n 18 graden, dus erg fris en dus als ik rustig werk, zweet ik niet eens zo gek veel. Maar zodra ik met iemand ga kletsen zijn mijn oksels kleddernat binnen een paar minuten. Verder heb ik ook het idee dat ik 's avonds na een uurtje of 9 veel minder zweet. Als ik dan uitga en gezellig klets zijn mijn oksels wel redelijk droog, maar misschien komt dat wel door de alcohol die ik drink.
Ben benieuwd of jullie dit herkennen of weten hoe dit kan.
Erje
Moderator
Moderator
Berichten: 561
Lid geworden op: di 29 nov 2005, 13:40
Contacteer:

Bericht door Erje »

Ja, dat heb ik ook als ik met iemand praat, zelfs als ik zit te msn-en...en aan de telefoon. Ik snap niet hoe dat kan.

En bij mij stopt het om een uur of 5 in de middag, daarna zo goed als droog.
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2790
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Onbewust maak je je dan toch druk of zenuwachtig. Ik heb het ook dat het s'avonds iets minder is dan overdag. Ik denk zelf dat het komt omdat je dan thuis in een veilige omgeving bent. Als je spanningen hebt (onbewust) verergerd het bij mij in ieder geval ook.
Jessica
Beekje
Beekje
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 05 apr 2006, 20:01
Contacteer:

Bericht door Jessica »

Denk inderdaad wel dat ik me onbewust druk maak, maar geloof niet dat dat het alleen is. Afgelopen donderdagavond om half 9 met collega's uiteten geweest en alleen maar deodorant zonder aluminiumchloride opgedaan, strak truitje aan en helemaal droog. Om uit te sluiten of dit door de alcohol zou komen alleen spa rood gedronken. Snappen doe ik het niet, is natuurlijk wel fijn, kan ik 's avonds bijna alles dragen. Gaat helaas niet altijd goed, als het echt warm is zweet ik dan ook, maar ja, daar is nog wel mee te leven.
Kinep
Vijver
Vijver
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 aug 2005, 16:17
Contacteer:

Bericht door Kinep »

Alcohol heeft idd een zenuwdrukkende eigenschap, dus minder rap zweten. Zelfde met weed.

Het beginnen zweten als je met mensen praat heb ik ook al ervaren, echt irritant dit, zelf aan de telefoon. Na tijdje gepraat te hebben gaat dit over.

Ik blijf erbij dat mijn lichaam teveel warmte aanmaakt, want indien het tegen de 20graden begint te komen heb ik dus geen enkele dag meer koude handen e.d. en ik merk dat ik nooit zweet indien koude handen, dus als het warm is en ik heb de kans dompel ik ze een tijdje in koud water kun je weer effe er tegenaan.
anoniempje

Bericht door anoniempje »

Ik heb dat ook wel. Als ik thuis ben, ben ik veel rustiger en zweet ik minder.
Op mijn werk en andere situaties ben ik waarschijnlijk zenuwachtiger en dan wordt het alleen maar erger.

Ik slik nu 2 dagen oxybutinine en volgens mij werkt het. Ik heb 1x daags 2,5 mg voorgeschreven gekregen en het is een stuk minder, bijna droog.
Ik heb ook altijd last van snel blozen en het lijkt erop dat ik dit nu beter onder controle kan houden.
Afwachten of het allemaal goed gaat met 1x daags en of het blijft werken, anders vraag ik wel of ik het 2x daags mag gaan gebruiken.
Dennis
Beekje
Beekje
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 30 okt 2005, 19:32
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hoi Anoniempje,

Mooi dat de Oxybutine werkt!! Heb je last van bijwerkingen? En op welke plaatsen werkt het bij jouw?

Dennis
anoniempje

Bericht door anoniempje »

Tot nu toe heb ik helemaal geen last van bijwerkingen, maar ik slik denk ik ook een vrij lage dosis.
Het is na een aantal uren wel uitgewerkt, dus misschien mag ik later 2x daags proberen.
Ik heb vooral last van transpirerende oksels en voeten.
Ook nadat het is uitgewerkt heb ik niet meteen zeiknatte oksels, maar beginnen ze langzaam wat warmer en klammer te worden.
Tot nu toe ben ik erg positief, maar weet niet welke uitwerking deze medicijnen hebben op langere termijn. Natuurlijk wil ik ze niet altijd blijven slikken, maar het is een goede tijdelijke oplossing.
Ach
Rivier
Rivier
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 27 mar 2006, 23:01
Contacteer:

Bericht door Ach »

Die mijnheer hier heeft ook wel wat last van zweten en praten. Maakt zich er niet zo zorgen om, geloof ik: http://www.ntk.net/media/developers.mpg
Thijs
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2790
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 22:45
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ach schreef:Die mijnheer hier heeft ook wel wat last van zweten en praten. Maakt zich er niet zo zorgen om, geloof ik: http://www.ntk.net/media/developers.mpg
Hij is van microsucks dus wat wil je ? :) hahaha
anoniempje

Bericht door anoniempje »

Helaas was de werking van oxybutinine vandaag (tijdens werk) wat minder.
Het zweten was een heel stuk verminderd, maar niet helemaal droog.
Ook vond ik het sneller uitgewerkt. dus misschien zou ik eens 5 mg moeten proberen.

Weet iemand of je in de zomer deze pillen in combinatie met al.chl. kan gebruiken? Het zweten wordt dan helemaal geblokkeerd en ik kreeg als waarschuwing van mijn huisarts dat ik moest oppassen dat ik wel mijn warmte kwijt kon.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Zweten is wel een normale reactie van het lichaam !
Dus gooi niet alles dicht is mijn advies een beetje zweten doe ik ook dat vind ik ook niet erg zolang het niet van die enorme plekken zijn zoals ik eerder had voor ik dit ging gebruiken!

Gr Kim
anoniempje

Bericht door anoniempje »

kimmy schreef:Zweten is wel een normale reactie van het lichaam !
Dus gooi niet alles dicht is mijn advies een beetje zweten doe ik ook dat vind ik ook niet erg zolang het niet van die enorme plekken zijn zoals ik eerder had voor ik dit ging gebruiken!

Gr Kim

Gebruik je deze medicijnen elke dag of gewoon wanneer je denkt ze nodig te hebben?
En hoeveel mg neem je dan?

Ik ben nog steeds aan het twijfelen.
Ik vind ze wel helpen, natte plekken zijn sterk verminderd en ook na 3/4 uur zweet ik lang niet zo erg als eerst.
Toch zit het me dwars dat ik als ``gezond`` iemand medicijnen moet slikken.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 27 apr 2005, 08:46
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi
Ik gebruik oxybutinine alleen als ik denk ze nodig te hebben en dan 1 tabletje.
Dat werkt bij mij prima!
Kim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht