Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Re: Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Bericht door TomH »

Ferry24 schreef:Hey Tom, al een tijd geleden. Maar hoe ging het op de bruiloft? Hebben de tabletten geholpen en gebruik je ze nog steeds? Ik ga ze ook maar eens proberen..
Hey, das inderdaad al weer een tijd geleden zeg! ;) Maar goed, op de dag van de bruiloft was het geweldig mooi weer. Veel zon, 26 graden maar er stond ook een lekker verkoelend windje. Dus overdag heb ik het wel droog kunnen houden. 's Avonds op het grote feest niet meer. Maar goed, het was ook best warm en er liepen veel meer mensen met zweetplekken rond! :) Toch heb ik al die tijd wel mijn jasje aangehouden om het zweten zo te verbergen.

En ja, de oxybutinine... Ze hebben voor mij niet het gehoopte effect gehad. Ik zweette wel iets minder snel maar als de deuren eenmaal open stonden merkte ik weinig meer van de werking. Ik ben nog een keer over gestapt naar de 5 mg maar ook die voldeden niet aan mijn verwachtingen. Sterker nog, ik merkte haast geen verschil met de 2,5 mg en ik had ook het idee dat mijn lichaam er immuun voor werd op de een of andere manier. Aangezien ik toch al niet iemand ben die graag medicijnen slik ben ik er maar mee gestopt.

Maar dat wil uiteraard nog niet meteen zeggen dat het voor jou ook niet werkt hoor! Ik zou zeggen, gewoon proberen en kijken of het werk. :)
john123
Beekje
Beekje
Contacteer:

Re: Hoe lang bebruik je oxybutinine al?

Bericht door john123 »

Ik vraag me nu toch echt af of de tabletten een half uur na inname direct werken tegen het zweten of dat het pas werkt na 1,5 week en dat je die tabletten dus de hele zomer zou moeten innemen? Ik lees veel verschillende verhalen.

Ik wil ze zelf namelijk alleen gebruiken als ik ergens heen moet en ik weet dat ik ga zweten, of als het erg warm is buiten...
Wie heeft er een eenduidig antwoord op?
Plaats reactie