Goedemorgen,
Ik ben nu 18 jaar en heb al vanaf het begin van de puberteit last van hyperhidrose. Ik had elke dag grote natte plekken in mijn shirts, zonder dat ik mij inspande. Ik dacht dat dit door de puberteit kwam en ben daarom niet langs de huisarts geweezt. 3 jaar later waren de zweet plekken (gelukkig) weg, maar begon bij mij een geurprobleem. Ik had geen zichtbaar zweet (zweetplekken), maar wel sterk ruikend zweet wat men bromhidrose noemt.
Ik heb bij de huisarts en dermatoloog alles al geprobeerd: aluminiumchloride oplossing, oxybutynine, botox en erytromycine maar niks helpt. Ook (anti transpirantie) deodorants helpen niet en lijken het probleem alleen maar erger te maken. Ik heb ook miradry geprobeerd, maar ook dit hielp niet. Ik ga volgende maand nog langs bij de dermatoloog om een huidkweek uit te laten voeren, zodat ik weet welke bacteriën ik onder mijn oksel heb en welke middelen dit tegen kunnen gaan.
Echter ben ik nu al grotendeels uitbehandeld en wil ik graag een operatie laten uitvoeren. Ik vraag mij nu af welke operatie het beste voor bromhidrose is en welke operaties vergoed worden (en bij welke kliniek of ziekenhuis dit vergoed wordt) Ik heb als 18 jarige namelijk niet genoeg geld voor een operatie die niet vergoed wordt en ik kan bij mijn ouders niet terecht voor financiële steun.
Ik ben helaas ten einde raad en hoop dat jullie wat meer informatie hebben, omdat dit voor mij mentaal heel ingrijpend is. Ik vermijd sociale situaties, omdat ik weet dat ik snel naar zweet ruik en ik mensen hun reacties hierop niet kan verdragen.
Graag hoor ik van jullie!
welke operatie voor bromhidrose (zweet zonder vocht, maar wel geur)
Re: welke operatie voor bromhidrose (zweet zonder vocht, maar wel geur)
Lastig. Ik zou niet gelijk aan een ETS operatie denken tegen bromhidrose eerlijk gezegd. Ik weet niet waar je woont maar je zou de hyperhidrosis-kliniek in Groningen kunnen contacten en vragen hoe of wat. Dit wordt doorgaans wel vergoed maar vraag dat ook eerst na bij hen en of je verzekering. Ik zou eerst eens gaan rondbellen. Meander mc in Amersfoort heeft een hyperhidrosis expertise centrum wellicht weten zij wat. Hou ons op de hoogte aub en succes 
Zie ook https://overmatigzweten.info/behandeling/bromhidrosis/

Zie ook https://overmatigzweten.info/behandeling/bromhidrosis/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht