Oxybutynine: Nu Breekt Mijn Klomp !!!!!

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ben blij dat die oxybutynine werkt bij mensen.. maareh volledigheidshalve.... ik had er al op 1 mei 2005 over geschreven.... :rolleyes

http://overmatigzweten.nl/viewtopic.php?t=14 ;)

Groetjes Thijs
Hanneleen
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Sorry Thijs,

Bij deze krijg jij ook een pluim op je hoed!!! En jij bent de held van de site.
Jij noemde het product als eerste.
Pauline was de eerste die wist te vertellen dat het werkt.
De held en de heldin dus.

Vandaag ben ik voor de eerste keer gaan fitnessen. Ik verwachtte dat het zweet in straaltjes uit mijn hoofd zou stromen, maar... niet hoor!
Ik zweette wel een beetje, maar zeker niet meer dan de anderen. En toen ik nadien nog even iets dronk was ik zelfs DROOG. Ongelooflijk. Deze voormiddag werkte de oxybutynine dan weer helemaal niet. Er is echt geen lijn in te vinden.

Hanneleen
druppie
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door druppie »

Ik heb de oxybutinine eindelijk besteld. Na lang getwijfeld te hebben toch eindelijk de knoop doorgehakt. Ik probeer ze gewoon en als ik er teveel bijwerkingen van krijg dan stop ik er gewoon weer mee. Wisten jullie trouwens dat er vanalles te krijgen is voor een droge mond met alle gevolgen van dien. Er is tandpasta, kauwgum, mondwater enz voor te koop. Kijk op internet onder biotene. Succes allemaal.

Druppie
druppie
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door druppie »

Hallo allemaal,

Deze week gaat het dan toch gebeuren. Een week geleden heb ik de oxybutine besteld en het zou 1 of 2 weken duren dat hij bezorgt wordt. Dus ik kan hem nu iedere dag verwachten. Ik ben erg benieuwd hoe hij bevalt. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik dan niet meer zweet. Tenminste: dat kan ook nog wel verschillen heb ik begrepen. Hanneleen, bij jouw werkt hij nogal verschillend heb ik gelezen. Wat vervelend voor je, want dan weet je eigenlijk nog niet precies van: Ga ik vandaag nu zweten of niet? Hoe gaat het met de andere oxybutinine gebruikers? Nog altijd tevreden en nog niet teveel last van de bijwerkingen? Ik hoop nog wat van jullie te horen ook als de werking tegenvalt.

Druppie
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Kun je dat medicijn dan gewoon via internet bestellen? Ik zit er ook over na te denken om het te nemen maar kweet niet of het wel zo verstandig is om dergelijke medicijnen te proberen zonder m'n huisarts te raadplegen... Zijn hier meer gebruikers die eerst een arts hebben geraadpleegd of die het gewoon hebben besteld? Ben nogal huivering als het op pilletjes aankomt namelijk. :)
druppie
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door druppie »

Ik zou het normaal ook niet zomaar op eigen houtje doen maar ik heb twee keer gevraagd aan de huisarts of ik de oxybutinine niet via haar kon krijgen maar zij wilde ze niet voorschrijven terwijl ze me wel een hormoonpil voorschrijft wat ook heel veel risico's met zich meebrengt. Als ik de bijwerking daarvan lees dan denk ik dat ik veel beter af ben met de oxybutinine. Daarom wil ik ze toch proberen ondanks dat zij ze afraadt en als ze wel goed zouden werken dan ga ik toch nog eens goed met haar daarover praten.

Druppie
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

druppie schreef:Ik zou het normaal ook niet zomaar op eigen houtje doen maar ik heb twee keer gevraagd aan de huisarts of ik de oxybutinine niet via haar kon krijgen maar zij wilde ze niet voorschrijven terwijl ze me wel een hormoonpil voorschrijft wat ook heel veel risico's met zich meebrengt. Als ik de bijwerking daarvan lees dan denk ik dat ik veel beter af ben met de oxybutinine. Daarom wil ik ze toch proberen ondanks dat zij ze afraadt en als ze wel goed zouden werken dan ga ik toch nog eens goed met haar daarover praten.

Druppie
Maar waarom raadde ze die pillen af dan? Had je huisarts er slechte ervaring mee of was het juist het gebrek daaraan? En ik heb hier ook gelezen dat er verschillende soorten zijn, qua mg's dan. Hoe weet je nou hoeveel mg voor je geschikt is? Aangezien ik niet zo optimistisch ingesteld ben als het op m'n zweten aan kom, denk ik dat ik wel de 'zwaardere' variant nodig heb. Maar is het wel verstandig om meteen 'zwaar' te beginnen?

Ik ben gisteren wezen stappen (groot feest in m'n stad de afgelopen paar dagen) en toen ik thuis kwam was ik weer zeiknat van het zweet. Ik heb vandaag de hele dag over het middel nagedacht en het lijkt me fantastisch om eens wat minder te zweten. En als ik zo de positieve berichten hier hoor over het middel wil ik dat ook wel heel graag. Ben alleen wat voorzichtig als het op medicijnen aan komt. Ik denk dat ik voor de zekerheid toch maar eens een afspraak maak met m'n huisarts om het te bespreken. Kan ik die pillen dan ook via de huisarts bestellen of moet dat via internet (kheb hier ergens een link zien staan)
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Ik gebruik ook oxybutinyne 2,5 mg en ik krijg het op recept van de huisarts.Ik zweet er wel minder van, maar als het zulk weer is als de laatste dagen, wordt ik op mijn werk toch wel erg klam, tegen het natte aan. Het scheelt dus wel, maar ik denk, dat het ook op het vocht in mijn gewrichten werkt. Dit wil ik nog vragen aan mijn huisarts Mijn grwrichten spelen behoorlijk op en al mijn gewrichten, dus ik ben eigenlijk wel een beetje bang. Ik heb al versleten knieen en polsen en wil niet dat het door te weinig gewrichtsvocht nog meer verslechterd.
Maar.......het kan ook wel iets anders zijn wat op speelt en dat is vermoeidheid.
Ik neem zo weinig mogelijk oxybutinyne, als ik voel dat ik het nodig heb dan neem ik het, bv bij onweer en drukkend weer, of als het erg heet is.
Voor de rest laat ik het zoveel mogelijk staan. Mijn gevoel zegt me, dat dat het beste is. Tja.....wie zegt me dat ik het goed of slecht doe, ik weet niks zeker. ;)
Groetjes Ina
Hanneleen
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Hallo allemaal,

Ik gebruik de oxybutynine net als Ina: gewoon zo weinig mogelijk. Als ik een dagje nergens heen moet, neem ik niets. En dat voel ik aan mijn lichaam: geen droge mond en eens een keer goed kunnen doorplassen.

Tom, je kan de pillen gewoon afhalen bij de apotheker met een receptje van de huisarts. Ik heb begrepen dat ze in Nederland gratis zijn.
Mijn huisarts is ook homeopaat en hij maakt geen problemen over oxybutynine. Dus veel kwaad zal het wel niet kunnen.
De dosis is eigenlijk simpel: gewoon zo weinig mogelijk. Je begint met 2,5 mg en als dat niet voldoende is kan je ophogen naar 5 mg. Dat is wel het maximum. Op de bijsluiter staat: maximum 3 x 5 mg per dag.

Bij mij blijft de werking onregelmatig. Eigenlijk een beetje ontgoochelend. Ik heb de indruk dat het 's namiddags beter werkt dan 's voormiddags. Misschien is het de overlapping van de twee.
Vorige zaterdag ging ik in de voormiddag naar de fitness en meer dan de helft van mijn bloes (de bovenkant) was volledig doorweekt. Ondanks de oxibutynine!
Ik neem meestal 2 x 5 mg per dag.

Ik ben ook heel benieuwd naar de ervaringen van iedereen. Hou ons op de hoogte aub???

Succes,
Hanneleen
rianne88
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

zo hier is al een tijdje niet gereageerd, is iedereen nog tevreden met t medicijn? ben er erg benieuwt naar
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Contacteer:

Hoi Rianne,
Ik ben er mee gestopt, ik had teveel bijwerkingen. Mijn hele vochthuishouding lag overhoop, tot mijn gewrichten aan toe. Alles was droog maar op een onprettige manier. Ik was er ook misselijk van en dat kwam bij vlagen opzetten op de meest ongelukkige tijdstippen. Helaas, het was een mooie oplossing geweest.
Nu zweet ik dus weer als een gek en ben daar erg moe van.
Ach, er zijn nog veel ergere dingen denk ik dan maar, als ik zie wat er bij mij op de afdeling in het ziekenhuis ligt, wil ik voor geen prijs ruilen.
Gr. Ina
Dennis
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Hallo,

Ik las hier over oxybutynine. Werkt dit ook voor zweethanden en voeten?
Ik heb zelf bijna dagelijks last van zweetvoeten en van klamme handen. Heb al alluminiumchloride 20 % gebruikt, maar werkt niet. Voor mijn voeten heb ik al pedicare gebruikt, maar ook zonder resultaat. Daarnaast heb ik het altijd erg warm. Voor mijn werk moet ik vaak een pak aan maar daar heb ik het zo ontzettend warm in. En uiteraard krijg ik dan weer enorme zweethanden en voeten. Hebben meer mensen met zweethanden en voeten het ook altijd zo warm?
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Contacteer:

Welnu mensen, de knuppel is door het hoenderhok. Ik heb te horen gekregen, dat, mede door de hyperhydrosis er geen nieuwe aangepaste baan voor mij te vinden is. De reden is ook logisch. Je kan moeilijk iemand met kletsnat haar en een handdoek in haar nek achter de balie neer zetten. Das niet echt representatief.
Daarnaast een versleten onderrug en een versleten knie, die niks meer doet, wel dan is het moeilijk zoeken naar aangepast werk.
Goedkoop he, als je geen botox meer krijgt? Ik vraag me af wat duurder is, in de ziektewet voor twee jaar en daarna de WW in, of iemand met botox droog houden en aan het werk? :(
Hoe krom zitten onze bezuinigingen in elkaar.
Groetjes Ina
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Jeetje Ina! Echt belachelijk!! Echt erg zeg, dat zoiets kan gebeuren hè. Al snap ik ook wel wat jij zegt, maar toch... Wat ga je nu doen?

Hééééél veel succes ermee!!!
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Contacteer:

Eerst maar eens zorgen, dat mijn knie weer in orde komt en uitrusten.
Ik ben echt tot het gaatje gegaanen heb nu heel veel slaap nodig.
Verder ga ik toch proberen een gepaste baan te vinden. Zal wel moeilijk worden, want wie wil er nu iemand van 56 jaar in dienst nemen, die van alles mankeert? :oops:
Ik heb gelukkig veel afleiding aan mijn honden en daar heb ik nu wat meer tijd voor en das ook wel weer prettig.
Groetjes Ina
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ja, nu even rustig aan doen! Probeer er maar gewoon van te genieten!! En er zijn vast nog genoeg mogelijkheden! Ik dacht zelf met mn RSI en whiplash nooit meer te kunnen werken maar ik typ weer en werk ook weer gewoon!! Het komt vast goed.

Groetjes!
Hanneleen
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door Hanneleen »

Goh Ina, wat erg!
Verplicht de ziektewet in...
Daar ben ik zelf ook bang voor op termijn en ik ben geen 56, maar 47.
Ben jij alleen of heb je een partner die wel nog normaal verdient?
Veel sterkte, en als je graag wilt werken, dan hoop ik met jou dat je snel iets vindt.

Sterkte,
Hanneleen
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Contacteer:

Hoi Hanneleen,
Ik ben alleen. Wel 29 jaar getrouwd geweest, maar dat was het niet.
Ik woon nu samen met 4 honden en heb gelukkig veel kennissen en vrienden, dus vervelen doe ik me niet.
En wie weet, vind ik wel een nieuwe aangepaste job, altijd positief blijven.
Groetjes,
Ina.
dientje
Zee
Zee
Contacteer:

Bericht door dientje »

Zo dientje heeft ook tabs :D
ik ga zo ook uitproberen :)
mijn verslag volgt :)
dientje
Zee
Zee
Contacteer:

Bericht door dientje »

Nou vandaag mijn eerste tabs gebruikt, ik had een EHBO toetsje...pff zenuwachtig van te voren, dus lekker zweten ;)
Maarrr... ik had een drogen mond! en nu nog steeds, heb al bijna 1 liter water op en da's voor mij doen echt veel!!!
Raarrrrr
hoe bevalt het jullie?
skid kahula
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door skid kahula »

hey mensen, ik had het 5 mg oxy-dinges ook besteld....

maar hoe kun je het beste gebruiken?

ik was van plan om het alleen te gebruiken als ik uitga of iets speciaals heb...

wanneer kan ik dan het beste ééntje slikken? paar uur voor tijd?

ik heb het nu 2 keer gebruikt, en het viel tegen....droge mond, vaak naar de wc...maar het zweten was er nog gewoon.....
dientje
Zee
Zee
Contacteer:

Bericht door dientje »

Hallo,

Ik gebruik het nu vanaf vorige week vrijdag, zo'n 4 dagen. Elke dag een tabletje. Ik gebruik het samen met de ( niet zo goed meer werkende) botox van carpe, dus echt resultaat kan ik niet vergelijken. Ik ben wel redelijk droog. Gisteren een feestje gehad, gelopen naar huis 30 minuutjes en geen druppeltje dus misschien helpt het wel. Droge mond is weg ! :)
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Contacteer:

Ik gebruik nu helemaal helemaal niks alleen aluminium chloride onder mijn armen en dat houd mijn oksels droog. Het is nu wel winter en bij vriezend weer heb ik nergens last van.
Ik moet afwachten, wanneer ik weer in het ziekenhuis aan het werk kan, want dat is mijn graad meter.
Wel heb ik heel voorzichtig goede hoop, dat nu mijn bloedglucose spiegel weer normaal is, dat dat ook wel zal helpen.
Groetjes Ina. 8)
Zwetertje1977
Zee
Zee
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Ik gebruik nog steeds oxybutynine.

Ik werk dagelijks van 09:00 tot 17:30 uur.

Om 08:00 uur neem ik 2 x 2,5 mg en dan heb ik in de ochtend weinig tot geen last van overmatige transpiratie. Rond 13:00 uur begin ik weer langzaam meer te transpireren en neem nogmaals 1 x 2,5 mg. Vervolgens trekt het weer weg en de rest van de dag gebruik ik geen tabletten meer. Zodoende zit ik dus aan de 3 x 2,5 mg per dag.

Op de dagen dat ik vrij ben gebruik ik geen oxybutynine, mits ik uit ga. Wanneer ik naar een discotheek of bar ga neem ik 2 x 2,5 mg voordat ik de deur uit ga. Ik heb dan weinig tot geen last van overmatige transpiratie. Zelfs niet wanneer ik heel intensief langdurig dans op de dansvloer. Normaal gutste het zweet dan van mijn hoofd maar met oxybutynine heb ik daar gelukkig geen last meer van en kan weer heerlijk ongeremd dansen.

In gebruik met alcohol heb ik ook nog geen nare effecten kunnen constateren. De droge mond is ook na een aantal weken gebruik van oxybutyine zo goed als verdwenen.

Wel begin ik de laatste tijd steeds vaker last van buikkrampen te krijgen, ik weet nog niet als dit te maken heeft met het gebruik van oxybutynine, ik ga het ieder geval met mijn huisarts bespreken.

Morgen heb ik een afspraak met mijn dermatoloog om over mijn eventuele eerste botox behandeling te praten.
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Contacteer:

Tot nu toe vind ik Botox altijd nog de beste behandeling voor mij, maar helaas heb ik het nog niet voor elkaar, dat ik weer met Botox behandeld word.
Groetjes Ina.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht