Door overmatigzweten gepest worden

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
_Elineehh_
Beekje
Beekje
Contacteer:

Door overmatigzweten gepest worden

Bericht door _Elineehh_ »

Hey,

Ik word al vanaf ik voor het eerst gewoon begon te zweten al gepest.
ik heb het al na 5 minuten, en dan zeggen ze dat ik vies ben en stink enz.
terwijl ik altijd heel veel van mn luchtje opdoe.
Ik zit dr echt mee en wil weten hoe ik daar op moet reageren..
het beste is om het te negeren, maar wat als je het 10x minstends op
internet leest!! ik vind dat echt niet leuk meer..
Ik heb vanmiddag Odorex Extra Dry gekocht, maar toen ik erover
las over overmatig zweten, schrok ik wel een beetje, en nu ben ik bij
dit forum terecht gekomen, en ik zou graag willen weten hoe je er het
beste op kan reageren?

Eline
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi eline,

Ik leef met je mee, hoe oud/jong ben je als ik vragen mag?
Ik ben hier nooit mee gepest(gelukkig) maar merkte wel dat mensen een stapje terug deden in mijn bijzijn.
Dat voelt ook aan dat mensen je vies vinden!
Ik heb er over gesproken met de mensen en ronduit gezegd dat ik HH heb dan keken ze heel raar en vroegen wat dat was.
Dan kon ik het uitleggen en dan is er meer begrip en kennen de meesten ook wel iemand die dat heeft en dan kijken ze er opeens anders tegenaan.

Mij helpt dat in ieder geval .
Ik hoop dat jij er wat aan hebt!!
Je staat zeker niet alleen in dit leven met HH!!!

Heel veel sterkte en laat je niet kisten!!!
Laat van je horen!!!

Groetjes Kim
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Echt er mee gepest ben ik niet. Ik werd er wel eens door mede scholieren opgewezen. Maar toen ik op school zat, was het allemaal nog niet zo heel erg. Dat is eigenlijk pas iets van de laatste 4 jaar en zolang ben ik ook al van school af.

Maar HH is een natuurlijk iets en niet iets waar je zelf echt veel aan kunt doen. En er mee gepest worden is absoluut niet leuk (pesten in het algemeen niet, ik was vroeger ook regelmatig het doelwit van pestpraktijken). Proberen te negeren en maar zo denken dat er vele mensen meer zijn die last hebben van HH, waarvan er een paar hele leuke hier zitten! :) Ik denk dat ik namens iedereen hier spreek als ik zeg dat je hier altijd welkom bent op zoek naar steun.

Hou vol, je bent niet alleen!
_Elineehh_
Beekje
Beekje
Contacteer:

TomH schreef:Echt er mee gepest ben ik niet. Ik werd er wel eens door mede scholieren opgewezen. Maar toen ik op school zat, was het allemaal nog niet zo heel erg. Dat is eigenlijk pas iets van de laatste 4 jaar en zolang ben ik ook al van school af.

Maar HH is een natuurlijk iets en niet iets waar je zelf echt veel aan kunt doen. En er mee gepest worden is absoluut niet leuk (pesten in het algemeen niet, ik was vroeger ook regelmatig het doelwit van pestpraktijken). Proberen te negeren en maar zo denken dat er vele mensen meer zijn die last hebben van HH, waarvan er een paar hele leuke hier zitten! :) Ik denk dat ik namens iedereen hier spreek als ik zeg dat je hier altijd welkom bent op zoek naar steun.

Hou vol, je bent niet alleen!
Bedankt voor het reageren, en ik vind het echt fijn dat jij/u dat zei.
Dat geeft me al een heel positief gevoel, en dan voelt het voor mij, alsof
het allemaal nog niet zo erg is als ik denk. en dat ik ook zeker niet
de enige ben! :)
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Dit gaat denk ik meer om gepest worden dan om de HH. Als ik jou was zou ik aan de bel trekken, op school of bij je ouders of wie dan ook.

Ik ben zelf vroeger ook gepest ( niet om HH, maar weer om andere dingen ) en toen ging men er anders mee om, nu krijg je wel degelijk hulp, toen niet.

Zoek zo snel mogelijk hulp, want gepest worden heeft gevolgen voor later en dat verdien je niet.
justadancer

Bericht door justadancer »

ik liep vandaag in de winkel op zoek naar leuke kleding en dat kan sinds kort want ik heb nu een goedje dat werkt maar afijn daar ging het niet om, ik stond op een gegeven moment bij een rek met kleding staan er aan de andere 2 meisjes zegt dat ene meisje tegen die andere nou ik zou dat dus echt niet aan kunnen met die gigantische zweetplekken onder mijn oksels, maar dat andere meisje raakte zichtbaar geergerd en echt zo van dat hoefd toch niet de hele wereld te weten. ik vond het moedig van dat meisje dat ze dat zo durfde te zeggen in bij zijn van zoveel mensen zegt ze later tegen haar vriendin ik ga toch is vragen of ze hier hh vriendelijke kleding verkopen. mijn mond viel echt open behalve mijn familie weet niemand het naja jullie dan.
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hey Eline!
Wil ook allereerst even zeggen dat je je er absoluut niets van aan moet trekken wat ze zeggen! Ik weet hoe moeilijk en pijnlijk het is als ze zoiets zeggen maar je lichaam zweet, je hebt er niet zelf voor gekozen! Je bent absoluut niet vies! Toen ik jong was en het zelf de normaalste zaak vond om natte handen te hebben legde ik ze een keer bij een vriendinnetje op haar ogen waarop ze het uit schreeuwde dat ik vieze natte handen had (waar haar andere vriendin bij was). Dat was eigenlijk voor het eerst dat ik me echt vies voelde en dat gevoel is nooit meer weggegaan al heb ik daarna nooit meer gemene opmerkingen gehad. In ieder geval niet van mensen die wisten dat ik het had of die het aan mij zagen. Probeer er echt open over te zijn, tegen goede vrienden in ieder geval. Je zal zien dat ze vaak ontzettend met je meeleven!! Helemaal begrijpen zullen ze het nooit maar daarvoor kan je bij ons aankloppen :).
Heel veel sterkte!
Groetjes, Angela
ikkuh
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door ikkuh »

hej eline,

ik heb een vriendin gehad, en die werd op de middelbare school (toen ik er zelf nog geen last van had:S:S:S) ook gepest, ze stonk altijd naar zweet, ze is toen naar de schoolleiding gegaan en heeft alles verteld. ze is toen een paar dagen thuisgebleven en toen heeft de leiding de pestende luitjes aangepakt en ze hebben haar zelfs hun excuses aangebode!!
dus dat is het beste wat je kunt doen. het lijkt waarschijnlijk een onmogelijke grote stap, maar praat erover thuis, of met andere mensen waar je goed mee kunt praten. dan kun je er samen wat aan doen, dat is het belangrijkste. mensen kunnen je dan helpen.

groetjes en echt sterkte toegewenst
_Elineehh_
Beekje
Beekje
Contacteer:

Erje schreef:Dit gaat denk ik meer om gepest worden dan om de HH. Als ik jou was zou ik aan de bel trekken, op school of bij je ouders of wie dan ook.

Ik ben zelf vroeger ook gepest ( niet om HH, maar weer om andere dingen ) en toen ging men er anders mee om, nu krijg je wel degelijk hulp, toen niet.

Zoek zo snel mogelijk hulp, want gepest worden heeft gevolgen voor later en dat verdien je niet.
Tja ik weet het, op school & thuis weten ze het ook.. maar ja je kan dr
niet veel aan doen weetje dat is juist t stomme!
_Elineehh_
Beekje
Beekje
Contacteer:

Angela schreef:Hey Eline!
Wil ook allereerst even zeggen dat je je er absoluut niets van aan moet trekken wat ze zeggen! Ik weet hoe moeilijk en pijnlijk het is als ze zoiets zeggen maar je lichaam zweet, je hebt er niet zelf voor gekozen! Je bent absoluut niet vies! Toen ik jong was en het zelf de normaalste zaak vond om natte handen te hebben legde ik ze een keer bij een vriendinnetje op haar ogen waarop ze het uit schreeuwde dat ik vieze natte handen had (waar haar andere vriendin bij was). Dat was eigenlijk voor het eerst dat ik me echt vies voelde en dat gevoel is nooit meer weggegaan al heb ik daarna nooit meer gemene opmerkingen gehad. In ieder geval niet van mensen die wisten dat ik het had of die het aan mij zagen. Probeer er echt open over te zijn, tegen goede vrienden in ieder geval. Je zal zien dat ze vaak ontzettend met je meeleven!! Helemaal begrijpen zullen ze het nooit maar daarvoor kan je bij ons aankloppen :).
Heel veel sterkte!
Groetjes, Angela
Heey Angela,

Heel erg bedankt, maar ik durf meestal niks terug te zeggen dan..
Omdat ik denk dat ze me dan nog meer gaan uitlachen enz.
en op school, zo'n vriendin zegt dan ook: Woooooww Eline wat een zweetplekken..
Alsof ik dr wat aan kan doen!.. dat Odorex heb k voor t eerst gebruikt gister en het werkt echt!

Groetjes, Eline
_Elineehh_
Beekje
Beekje
Contacteer:

ikkuh schreef:hej eline,

ik heb een vriendin gehad, en die werd op de middelbare school (toen ik er zelf nog geen last van had:S:S:S) ook gepest, ze stonk altijd naar zweet, ze is toen naar de schoolleiding gegaan en heeft alles verteld. ze is toen een paar dagen thuisgebleven en toen heeft de leiding de pestende luitjes aangepakt en ze hebben haar zelfs hun excuses aangebode!!
dus dat is het beste wat je kunt doen. het lijkt waarschijnlijk een onmogelijke grote stap, maar praat erover thuis, of met andere mensen waar je goed mee kunt praten. dan kun je er samen wat aan doen, dat is het belangrijkste. mensen kunnen je dan helpen.

groetjes en echt sterkte toegewenst
Heeey,

Jaa als iemand er weer over begint, stap ik denk ik ook wel naar de schoolleiding.
Thuis weten ze het, maar thuis kunnen ze d'r niet echt iets aan doen..
Maar bedankt voor je reactie! :)

Groetjes, Eline
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

_Elineehh_ schreef: ik vind het echt fijn dat jij/u dat zei.
Zeg maar je hoor, ik ben ook nog maar 24. :)
Vervelend
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

Hey eline , hoe oud ben je en waar woon je? ik zou je graag een keer willen helpen :) pesten is het laatste wat iemand moet doen en helemaal als die gene er helemaal niks aan kan doen ,

als het erger wordt en je weet geen raad laat het me een keer weten
ik kom je graag helpen

zelf heb ik niet echt zweet plekken onder me oksels, meer plekken onder me middel maar goed ik heb zo mijn oplossingen wete te vinden
ik denk maar zo ,just a part of life

greetz
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Maakt me toch nieuwsgierig hoe je haar denkt te helpen en wat jouw oplossingen zijn ? :roll:
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Thijs schreef:Maakt me toch nieuwsgierig hoe je haar denkt te helpen en wat jouw oplossingen zijn ? :roll:

Oksels amputeren? :P ;)
_Elineehh_
Beekje
Beekje
Contacteer:

M'n ex zegt nu ook dat ik stink =(
Wat moet ik doen? Als ik tegen hem ga lopen roepen, gaat ie schelden
van opkk.. Of moet ik het hem gewoon eens duidelijk recht in zn gezicht zeggen: Vind je het leuk om iemand te pesten om een "Ziekte" ?
Wat vinden Jullie?
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

_Elineehh_ schreef:M'n ex zegt nu ook dat ik stink =(
Wat moet ik doen? Als ik tegen hem ga lopen roepen, gaat ie schelden
Op ex-en moet je sowieso niets uit doen. :) Probeer het te negeren, blijf positief denken dan zal het je (waarschijnlijk) ook minder aangrijpen. Mensen laten denken wat ze willen en gewoon je eigen ding blijven doen. D'r zijn zat mensen die jou wel waarderen.
Jessica
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Jessica »

Hi,
Maak je niet al te veel zorgen over wat je ex zegt. Grote kans dat hij het alleen maar zegt om je pijn te doen. Ik ken het wel zorgen maken of je het kunt ruiken dat je stinkt (werk in een chemisch lab, dus mocht ik wat ruiken geef ik gewoon de chemicalien de schuld). Wat bij hielp was elke dag goed met zeep wassen en t-shirts niet te lang aanhouden, helpt nog niet altijd maar je moet wat. Vraag een goede vriendin of familie of zij iets ruiken, zij zijn meestal wel eerlijk.
Maak je niet al te veel zorgen.
tally
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door tally »

he eline,

ik las dat "vervelend" je graag wilden helpen bij het pesten.
ik weet niet welke manieren "vervelend" in gedachten heeft.
het lijkt mij wel een mogelijkheid, om bijvoorbeeld bij het vak verzorging of dergelijke (als je deze hebt) om een soort van gasspreker te laten komen om over HH te vertellen, als dit met school te regelen valt, en misschien valt het zelfs te regelen dat jij dan niet in die les aanwezig hoeft te zijn, omdat je dat niet prettig vind. het is maar een idee, maar zo krijgt het wel naam bekendheid.
en anders weet ik niet wat je tegen pesten kunt doen, omdat het iets heel erg moeilijks is waar je weinig aan kunt doen.
ook zou ik met een vertrouwingspersoon of dergelijke gaan praten om ervoor te zorgen dat je er zelf niet onderdoor gaat!!!!!

succes ermee
groetjes tally
justadancer

Bericht door justadancer »

dat vind ik een goed initiatief van je tally voor de mensen die verzorging hebben op school is het misschien een idee
_Elineehh_
Beekje
Beekje
Contacteer:

tally schreef:he eline,

ik las dat "vervelend" je graag wilden helpen bij het pesten.
ik weet niet welke manieren "vervelend" in gedachten heeft.
het lijkt mij wel een mogelijkheid, om bijvoorbeeld bij het vak verzorging of dergelijke (als je deze hebt) om een soort van gasspreker te laten komen om over HH te vertellen, als dit met school te regelen valt, en misschien valt het zelfs te regelen dat jij dan niet in die les aanwezig hoeft te zijn, omdat je dat niet prettig vind. het is maar een idee, maar zo krijgt het wel naam bekendheid.
en anders weet ik niet wat je tegen pesten kunt doen, omdat het iets heel erg moeilijks is waar je weinig aan kunt doen.
ook zou ik met een vertrouwingspersoon of dergelijke gaan praten om ervoor te zorgen dat je er zelf niet onderdoor gaat!!!!!

succes ermee
groetjes tally
Heey Tally,

Ja dat is misschien wel een goed idee. Denk je dat er zulke mensen zijn?
Verzorging heb ik nog niet, dat krijg ik volgend jaar, maar het is wel een goed idee!!

Groetjes, Eline
tally
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door tally »

he eline,

ik weet niet wie je met "zulke mensen" bedoeld, maar als je daar een gasspreker mee bedoeld, dan denk ik dat er wel zeker zulke mensen zijn, misschien zijn er zelfs mensen hier op dit forum die dit durven of een goed initiatief vinden. dat kun je altijd vragen.

groetjes tally
Vervelend
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Vervelend »

weenie kerel paar harde klappe geven helpt mischien?
_Elineehh_
Beekje
Beekje
Contacteer:

tally schreef:he eline,

ik weet niet wie je met "zulke mensen" bedoeld, maar als je daar een gasspreker mee bedoeld, dan denk ik dat er wel zeker zulke mensen zijn, misschien zijn er zelfs mensen hier op dit forum die dit durven of een goed initiatief vinden. dat kun je altijd vragen.

groetjes tally
Hey Tally,

Jaa dat bedoelde ik ;) maar ik kan wel eens vragen aan mn afdelingsleider ofz. Bedankt voor de tip! :D

Groetjes, Eline
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Eline,
Ik vind het ook een goed plan om dat in een verzorgingsles ter sprake te brengen.
Ik heb een dvd waarin Thijs en ik erover praten.
Deze dvd is door iemand gemaakt als afstudeeropdracht!!!
En zij is geslaagd!

Hoor het wel, groetjes Kim
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht