Selfullfilling prophecy
Selfullfilling prophecy
Self fullfilling prophecy houdt in dat wanneer je iets denkt, dat het dan ook gaat gebeuren. Ik denk dat dit bij mij wel van toepassing is. Ik denk vaak van: hierin ga ik zweten, en ja hoor, en wanneer ik er niet aan denk dan blijf ik droog...
Heel raar. Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
Heel raar. Heeft iemand hier nog meer ervaring mee?
he dientje,
ik word op school plat gebomberdeerd met dit bgrip en het betekent inderdaad een zelf waarmakende voorspelling.
mij word geleerd dat ik bij clienten het positieve naar boven moet halen bij dit begrip.
en ja ik heb er inderdaad ervaring mee en heb er ook las van, als ik heel erg met het zweet bezig ben dat zweet ik meer en voel ik klammer dan wanneer ik het helemaal vergeet.
groetjes tally
ik word op school plat gebomberdeerd met dit bgrip en het betekent inderdaad een zelf waarmakende voorspelling.
mij word geleerd dat ik bij clienten het positieve naar boven moet halen bij dit begrip.
en ja ik heb er inderdaad ervaring mee en heb er ook las van, als ik heel erg met het zweet bezig ben dat zweet ik meer en voel ik klammer dan wanneer ik het helemaal vergeet.
groetjes tally
Ja! Ik dus ook.. wanneer ik eraan denk dan voel ik de druppels en wanneer ik er niet mee bezig ben niet.. heel raar! Jij bent toch wel behandeld bij carpe?tally schreef:he dientje,
ik word op school plat gebomberdeerd met dit bgrip en het betekent inderdaad een zelf waarmakende voorspelling.
mij word geleerd dat ik bij clienten het positieve naar boven moet halen bij dit begrip.
en ja ik heb er inderdaad ervaring mee en heb er ook las van, als ik heel erg met het zweet bezig ben dat zweet ik meer en voel ik klammer dan wanneer ik het helemaal vergeet.
groetjes tally
he dientje,
ik ben inderdaad ook behandeld bij carpe.
er zijn mensen die zeer negatief denken over hun zelf en denken dat niemand hen aardig vind, daardoor kunnen zij vaak erg bot en afstandelijk reageren, (dit zullen ze niet expres doen, maar door gebrek aan zelf vertrouwen.) waarop anderen mensen hen ook meteen minder aardig vinden. dus hebben ze zelf waargemaakt, wat ze al dachten.
door deze mensen te helpen met het krijgen van een positiever zelfbeeld zal dit "gevoel" kunnen verdwijnen.
als wij aan zweten denken en we gaan zweten zit er een lichamelijke reactie bij, een autonome reactie. (een reactie die je niet kunt tegenhouden)
dit kun je vergelijken met als je bijvoorbeeld schrikt gaat je hart sneller kloppen.
omdat wij altijd veel zweten en gezweet hebben "breekt ons het zweet uit als we er al aan denken" dit komt omdat we bang zijn dat we zweten.
een manier om dit te verhelpen is jezelf trainen er niet meer aan te denken.
hierbij kan het helpen, om als je denkt dat je gaat zweten even in de spiegel of op de wc te gaan kijken of dat ook daadwerkelijk zo is, waarschijnlijk als je dat een aantal keren hebt gedaan en je zweet niet (en dus vertrouwen hebt opgebouwd) dat je er dan al minder aan gaat denken.
ik doe dit zelf ook als ik bang ben dat ik zweet voel ik meteen onder mijn oksel of ga snel ff kijken en merk dat ik nog droog ben, dan ben ik opgelucht. eerst dit ik dit ieder uur, nu nog 4x per dag schat ik dus het wordt al beter.
verder moet ik er wel bij vermelden dat het om angst gaat om te gaan zweten wil dit helpen. waarschijnlijk zal angst bij jou ook het geval zijn dit is moeilijk te onderscheiden van denken dat je zweet, want bij het denken hoort de angst.
ik hoop dat ik het juist omschreven heb en dat het verder ook duidelijk is en dat je er iets aan hebt.
ook wil ik nog ff zeggen dat dit niet helpt als je HH hebt zonder botox, want dan zweet je omdat je zweet. en met botox zweet je uit angst voor te gaan zweten, zenuwachtig, niet op je gemak.
ik zweet ook nog, als ik zenuwachtig ben en me niet op mijn gemak voel.
ik hoop dat ik het goed beschreven heb, en dat je er wat aan hebt.
groetjes tally
ik ben inderdaad ook behandeld bij carpe.
er zijn mensen die zeer negatief denken over hun zelf en denken dat niemand hen aardig vind, daardoor kunnen zij vaak erg bot en afstandelijk reageren, (dit zullen ze niet expres doen, maar door gebrek aan zelf vertrouwen.) waarop anderen mensen hen ook meteen minder aardig vinden. dus hebben ze zelf waargemaakt, wat ze al dachten.
door deze mensen te helpen met het krijgen van een positiever zelfbeeld zal dit "gevoel" kunnen verdwijnen.
als wij aan zweten denken en we gaan zweten zit er een lichamelijke reactie bij, een autonome reactie. (een reactie die je niet kunt tegenhouden)
dit kun je vergelijken met als je bijvoorbeeld schrikt gaat je hart sneller kloppen.
omdat wij altijd veel zweten en gezweet hebben "breekt ons het zweet uit als we er al aan denken" dit komt omdat we bang zijn dat we zweten.
een manier om dit te verhelpen is jezelf trainen er niet meer aan te denken.
hierbij kan het helpen, om als je denkt dat je gaat zweten even in de spiegel of op de wc te gaan kijken of dat ook daadwerkelijk zo is, waarschijnlijk als je dat een aantal keren hebt gedaan en je zweet niet (en dus vertrouwen hebt opgebouwd) dat je er dan al minder aan gaat denken.
ik doe dit zelf ook als ik bang ben dat ik zweet voel ik meteen onder mijn oksel of ga snel ff kijken en merk dat ik nog droog ben, dan ben ik opgelucht. eerst dit ik dit ieder uur, nu nog 4x per dag schat ik dus het wordt al beter.
verder moet ik er wel bij vermelden dat het om angst gaat om te gaan zweten wil dit helpen. waarschijnlijk zal angst bij jou ook het geval zijn dit is moeilijk te onderscheiden van denken dat je zweet, want bij het denken hoort de angst.
ik hoop dat ik het juist omschreven heb en dat het verder ook duidelijk is en dat je er iets aan hebt.
ook wil ik nog ff zeggen dat dit niet helpt als je HH hebt zonder botox, want dan zweet je omdat je zweet. en met botox zweet je uit angst voor te gaan zweten, zenuwachtig, niet op je gemak.
ik zweet ook nog, als ik zenuwachtig ben en me niet op mijn gemak voel.
ik hoop dat ik het goed beschreven heb, en dat je er wat aan hebt.
groetjes tally




