Hoe kom ik van dat vervelende zweten af?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Blackboard
Beekje
Beekje
Contacteer:

Hoe kom ik van dat vervelende zweten af?

Bericht door Blackboard »

Hoi,
Ik ben student en heb al een aantal jaar ontzettend last van zweten en in mindere maten blozen. Het is erg vervelend om voor de klas te moeten presenteren of een interview te houden wanneer je gezicht en oksels helemaal nat zijn van het zweten. Zelfs bij een aantal dikke truien zie je nog grote zweetplekken. Daarom doe ik wanneer ik onder veel mensen ben bewust bepaalde kleren aan zodat het niet zo erg opvalt.
Ik heb al verschillende deodoranten geprobeerd en odorex heb ik ook al een tijdje geprobeerd zonder effect.
Daarom zou ik graag hier willen vragen of iemand mij advies kan geven. Is er bijvoorbeeld een dieet of medicijnen of andere middelen die gewoon in de winkel of de apotheker te koop zijn (ik denk niet aan een operatie of botox behandeling, omdat dit voor mij niet te betalen is)? Of is de enige oplossing om naar de doktor te gaan en daar naar een medicijn te vragen? Ik heb namelijk al wat rondgelezen hier op het forum en ben meerdere malen het middel Oxybutynine tegengekomen. Wordt dit middel eigenlijk vergoed, en zo nee wat zou het dan moeten kosten?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit vervelende probleem. Alvast bedankt
justadancer

Bericht door justadancer »

heb je syneo 5 al geprobeerd is behoorlijk wat duurder dan odorex extra dry maar misschien helpt het. het is gewoon te koop bij de drogist.

anders zou ik toch maar naar de huisarts leg je probleem op tafel en houd deze site in je achterhoofd, mocht je huisarts niet weten wat je hebt laat hem/haar deze site zien misschien hebben zij iets voor je
Blackboard
Beekje
Beekje
Contacteer:

Hoe zou ik dan het beste dit probleem aan de huisarts kunnen voorleggen zodat ik ook daadwerkelijk die tabletten van hem zal krijgen?
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Blackboard schreef:Hoe zou ik dan het beste dit probleem aan de huisarts kunnen voorleggen zodat ik ook daadwerkelijk die tabletten van hem zal krijgen?
Zeggen dat je er maatschappelijk erg onder lijdt (en dat zal het geval ook daadwerkelijk wel zijn denk ik). Dit ga ik de huisarts morgen ook vertellen, dat het gewoon erg belastend is op mijn sociale leven en dat mijn leven in het algemeen erg bepaald wordt door het zweten.
Blackboard
Beekje
Beekje
Contacteer:

Ongeveer 2 weken geleden bij de huisarts langsgeweest. Hij wil mij geen Oxybutynine voorschrijven, omdat hij geen voorstander is om medicijnen die bedoeld zijn voor andere kwalen en daarom ook nadelen met zich meedragen voor te schrijven. Hij adviseerde mij om eens langs de dermatoloog langs te gaan indien ik daar behoefte aan had. Ook zei hij dat het zweten te maken kan hebben met de conditie, aangezien ik niks aan sport doe raad hij mij aan om iets aan sport te gaan doen en zo mijn conditie en zweetprobleem te verbeteren. Iets aan sport gaan doen was ik sowiso al van plan, maar of dit tegen mijn zweetproblemen zal hebben betwijfel ik.
Nou. Vandaag langs de dermatoloog geweest en gevraagd wat er tegen gedaan kan worden. Hij gaf aan dat alleen Botox helpt en dat mij dat ca 400 euro zou kosten :shock: . Maar eens proberen of ik dit vergoed kan krijgen door de ziektekosten verzekering, en anders maar via internet toch maar Oxybutynine proberen...

Oh ja...
Ik probeer nu sinds een week Keops van ROC, maar helaas met geen enkel resultaat... :(
mirela
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door mirela »

Eigenlijk heb ik een vraag aan jouw.

Waar zweet je??
zweet je alleen als je je druk maakt??
Zweet je extra met warm weer??

Groetjes Mirela
Blackboard
Beekje
Beekje
Contacteer:

mirela schreef:Eigenlijk heb ik een vraag aan jouw.

Waar zweet je??
zweet je alleen als je je druk maakt??
Zweet je extra met warm weer??

Groetjes Mirela
Ik zweet vooral erg onder mijn oksels.
Ik zweet eigenlijk altijd wel, of ik nu een spel doe op de pc of aan het leren ben enz. Als ik onder meerdere mensen ben zweet ik ook wat meer dan anders. Wel zweet ik minder wanneer ik geheel ontspannen thuis tv zit te kijken.
En waneer het warmer wordt zweet ik nog meer dan anders.
Blackboard
Beekje
Beekje
Contacteer:

Ik kom net dit product tegen op internet. Iemand hier ervaring mee?
http://www.drogisterij.net/index.php?me ... rodindex=1
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Salvia druppels.. is homeopatisch.. werkte voor geen ene meter bij mij.. net als alle homeopatische middelen..... maarja... mensen verschillen!
Erje
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Erje »

Blackboard schreef: Ook zei hij dat het zweten te maken kan hebben met de conditie, aangezien ik niks aan sport doe raad hij mij aan om iets aan sport te gaan doen en zo mijn conditie en zweetprobleem te verbeteren.
Hieruit blijkt maar weer eens hoe weinig verstand huisartsen van deze problematiek hebben !!

Natuurlijk ga je met een goede conditie minder zweten, maar van je HH kom je niet af door te gaan sporten ( was het maar zo'n feest ;) )
inimini
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door inimini »

Salvia helpt niet tegen transpireren!

Gr. Inimini
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Ik denk dat dat per persoon zal verschillen want bij mij hielpen Salvia en andere salieprodukten wel. Het zweten werd minder alleen mijn handen gingen nu (waarschijnlijk ter compensatie) de hele dag door zweten. Wel een stuk minder. Ben er mee gestopt omdat ik de hele dag door klamme handen hebben erg vervelend vond. Het voelde aan alsof je heel erg zweette terwijl ze alleen klam waren maar het was wel een rotgevoel. Maar het zweten werd dus wel degelijk minder.
mirela
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door mirela »

Zoals je zelf al schrijft heeft het veel met onrust in je lichaam te maken. Bij mij heeft haptonomie en heel veel praten om het zelfvertrouwen een oppepper te geven goed geholpen. Bij Haptonomie kunnen ze je ook op een andere manier leren ademhalen waarbij je lichaam rustiger blijft in verschillende omstandigheden. En dan heb ik het niet over als je gaat sporten maar wel als je achter je pc zit een spelletje te doen, of tijdens die momenten dat je je onzeker voelt (voordracht).

Het is geen oplossing voor je probleem maar wel een stap in de goede richting, om het vanuit jezelf te kunnen beheersen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht