Oksels

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Bram
Plas
Plas
Contacteer:

Oksels

Bericht door Bram »

Hey, deze vraag is vooral gericht tot de mensen die overmatig zweten onder hun oksels... Is er een verschil tussen geschoren oksels en behaarde oksels?
Zetta
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Zetta »

Waarom vraag je dat? Als je dat wilt weten voor jezelf, kan je dat toch bij jezelf testen?
Ieder mens is weer anders toch..

Groetjes Zetta
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Ik heb ooit eens gehoord dat de bedoeling van de okselharen is dat ze het zweet een beetje vasthouden waardoor je sneller af zal koelen. Maar kweet niet of dat klopt hoor! :) Misschien dat bij geschoren oksels het zweet sneller wegloopt en dat je het dus minder in je kleren ziet? Ik zweet ook erg onder de oksels en heb er ook wel eens over nagedacht om ze te scheren, maar ik vind het niet echt 'mannelijk' dus heb ik het maar niet gedaan.
Zetta
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Zetta »

Naja, vrouwen <i>moeten</i> zich tegenwoordig scheren, anders zijn ze geen vrouw eh!
Dus..waarom gaan we dat niet instellen voor een man?!
Nee, echt, het maakt mij eigenlijk niet uit als een man zich wel heeft geschoren, ligt wel een beetje aan de de reden. Als het uit ijdelheid is dan hou ik er niet van (hou niet van 'openbare' ijdele mannen) maar een zweetreden vind ik een goeie :)

Maar ja, je gaat natuurlijk niet rondlopen met geschoren oksels en tegelijkertijd vermelden waarom je het hebt gedaan. Nu ik daar zo over nadenk....niemand die het ziet toch?? Mannen dragen bijna geen mouwloze hemdjes toch?
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Mijn ervaring is dat het helemaal niets uitmaakt of je geschoren oksels hebt of niet...

Ik scheer mijn oksels omdat ik dat prettiger vind voor de dermatoloog als ik geinjecteerd wordt.... :) Van meer of minder zweten heb ik nooit iets gemerkt.

groetjes Thijs
MadCreation
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Ik scheer mijn oksels eigenlijk bijna altijd:)

Meer of minder zweten doe ik e rniet van. Wel loopt het zweet gemakkelijker naar beneden en maakt dan sneller vlekken.

Sinds Odorex Extra Dry gelukkig allemaal gladde droge oksels:)
tally
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door tally »

hallo
ik heb wel het idee dat het de zweet geur veranderd als ik me ff niet geschoren heb, maar een verschil met meer of minder zweten weet ik niet.
ik denk dat als je "normaal" zweet dat de haren dan inderdaad een functie vervullen van het opvangen van zweet, maar dat dat bij ons niks uit maakt, omdat we toch superveel zweten.

groetjes tally
vinmen
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door vinmen »

K scheer niet altijd mn oksels.. ben immers een jongen ;) Maar heb het wel is gedaan, en t is nu ook niet al te lang, bevalt me eigelijk beter, vooral als je veel zweet. Zo stink je volgens mij wel minder snel naar zweet dan met een bos okselhaar :)

Kortom ik vind het hygienischer ... :D

Meer of minder zweten doe je r trouwens niet van... :(
Bram
Plas
Plas
Contacteer:

Bericht door Bram »

Het maakt blijkbaar niet veel uit. Toch bedankt!
Mariekus
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Mariekus »

Mijn ervaring is ook dat geschoren oksels minder snel stinken!
Zwetertje1977
Zee
Zee
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Mariekus schreef:Mijn ervaring is ook dat geschoren oksels minder snel stinken!
Zo ervaar ik het ook.

Daarbij vind ik het bijvoorbeeld ook gemakkelijker om Syneo5 op te brengen.
Flower
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door Flower »

In de haartjes blijven ook sneller bacterien hangen. Het heeft volgens mij haar functie (bescherming) een beetje verloren. Dat er hier en daar nog plukken haar zijn overgebleven.... Ik denk dus dat het niet echt meer een functie heeft en persoonlijk vind ik het wel hygienischer om het 'haarloos' te houden onder de oksels. Vooral voor geur idd. Maar ik snap het ook wel als mannen zich niet willen scheren. Hoe je het ook went of keert, het blijft gewoon 'lastig' (understatement).
weimaranermama
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik scheer mijn haar onder mijn oksels altijd weg. Ik vind het hygienischer en ik kan de aluminiumchloride zalf 20% er beter onder smeren. Die zalf helpt wel maar echt volledig droog ben ik niet.
Ik hoop day het lukt met de Botox, dan laat ik mijn oksels en liezen ook injecteren. Moet kunnen, als mijn hoofd en rug zijn gedaan.
Ik vind het nu wel spannend worden, nu er weer een kans is, dat de Botox voor mij weer vergoed gaat worden. Ik weet wel, dat als het lukt, ik mijn hoofd met emlazalf in ga smeren, in de hoop, dat het niet zo verrekte zeer doet.
Gr. Ina
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht