hoe gaat het jullie af met dit warme weer?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Dragongirl
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Dragongirl »

Steff schreef:
Jessica schreef:kan straks niets meer aan
Is ook lekker fris EN je krijgt geen vlekken in je kleding.......! :idee ;-)
Heheh..

Ik ben zelf zó blij dat het zomer is.. ik heb echt een hekel aan kou en winter.
Zweten is minder in de zomer, hoewel het aan de andere kant minder goed te verbergen valt.
Ik koop nog steeds kleren die het camoufleren... Dus zweetplekken zul je bij mij niet zien, een uitgebreide garderobe ook niet :?
justadancer

Bericht door justadancer »

het gaat mij nu tamelijk goed af me oderex extra dry werkt nu iets minder (je ziet een klein randje) maar omdat iederen dat nu z,n beetje heeft valt het niet op. ik moet morgen voor een film dansen buiten in de knetterhete zon dusse dat word wel zweten, maarja dan doet iedereen het
MadCreation
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Ik gebruik ook odorex extra dry en door de hitte zijn mijn oksels soms ipv kurkdroog nu een beetje 'klam'. Vochtig kun je het iig niet noemen:)
snowfreakz
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door snowfreakz »

het warme weer gaat mij redelijk goed af, op werk staat er een ventilator(tje) op mijn hoofd gericht die een fris windje naar me toe blaast. Verder is het op het strand ofzo nog wel goed te doen, zolang ik maar niet intensief ga bewegen. Zweet staat dan wel op me gezicht, maar dat overleef k nog wel. Meestal staat er aan de kust wel een windje, dat scheelt ernorm. Het lichtste briesje koelt m'n hoofd dan af.
Ik merk wel dat na een avondje stappen, met aardig wat biertjes, het zweten de twee dagen erna vele malen erger is dan wanneer ik weinig., of helemaal geen alcohol drink.
Jessica
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Jessica »

Net weer thuis van mijn werk. Echt een ramp dit weer. Hempje aangetrokken en er vanuit gegaan dat het wel aardig zo gaan. We hebben airco dus warmer dan 19-20 graden is het en dan nog had ik zweetplekken van meer dan 5 bij 10 cm op het hempje, dus maar geen pauze meer genomen omdat ik het dan niet meer kan verbergen onder mijn labjas. Fietsen naar huis natuurlijk ook al geen pretje, kletsnatte spijkerbroek bij thuis komst, dus maar gelijk weer omkleden.

Hoop dat het jullie beter af gaat dan mij,
:lol:
MadCreation
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door MadCreation »

Met Odorex Extra Dry houden mijn oksels het wel uit. Mijn handen echter zweten heel erg. Ik werk op kantoor dus de hele dag ligt mijn hand op de muis als ik hem er dan vanaf haal, is mijn hand kletsnat. Dus maar veel afvegen en met koud water wassen:)
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Ik word gek met dit weer!
Kan er niet goed tegen!!
Gistermiddag moest ik lesgeven(ponyrijden)
En dan sta ik gewoon in het midden!!!
Het zweet liep vanaf mijn hoofd over mijn rug langs mijn benen mijn schoenen in!!!
Dat is dan alleen nog de achterkant.
Voorkant ging als volgt;
Zweet vanaf mijn voorhoofd over mijn borsten langs mijn buik en zo naar beneden in mijn schoenen!!
Kun je je voorstellen dat ik op een handdoek zit op weg naar huis??
Vandaag zou ik moeten werken maar gelukkig belde ze op dat het niet nodig was!!!
Pfffffff.

Kim
Ach
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door Ach »

Ik snak naar twintig graden.
Volgende week moet ik op gesprek komen. Ik moet er eerst een heel eind voor reizen (het ergste aspect bij warm weer, vind ik, een trein, bus of auto is altijd zo ontzettend veel warmer). Ik hoop maar heel erg dat het na komend weekend weer erg zal afkoelen.
vinmen
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door vinmen »

Ik haaaaaaat zomers! :x Vooral handen geven of hard fietsen met dit weer, handvaten van fiets glibberen gewoon uit mn handen en zweet guts van oksels rug en gezicht, op zadel van fiets laat ik gwoon een afdruk na...
Gelukkig hebben ze bij mijn werk (stage) airco :o
Remon
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door Remon »

kimmy schreef:Kun je je voorstellen dat ik op een handdoek zit op weg naar huis??
Kan ik mij heel goed voorstellen hoor kimmy.
Maar ff een vraagje,
Jij gebruikt toch succesvol oxybutinine? Werkt dit bij het extreem warme weer zoals afgelopen dagen dan toch maar heel weinig, of zweet je anders zonder dit middel nog erger?
noahmushroom
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door noahmushroom »

Wat een ongelooflijke ROTdag vandaag. En de dag leek nog zo mooi te beginnen. Ik had alle voorzorgsmaatregelen genomen, oxybutynine-tabletje, odorex extra dry de avond ervoor.... Nam de bus en de tram naar het centrum van de stad (A'dam) en zweette wel een beetje, maar niet overmatig. Was bovendien opgelucht te zien dat iedereen in die tram er verhit en bezweet uitzag. De ellende sloeg echter toe toen ik besloot om even te genieten van de zon in het vondelpark (een overmoedige actie). Had ik beter niet kunnen doen. De rest van de dag was ik een wandelende kraan; zweet leek onophoudelijk te stromen uit iedere porie van mijn gezicht en oksels. En hoe meer ik zweette, hoe 'droger' en onbezweter de rest van de wereld eruit leek te zien, alsof ik de enige was die zó'n last had van de warmte.

Tegen dit soort temperaturen lijkt zelfs oxybutynine niet meer bestand. IK WIL DE WINTER TERUG!
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik ging gisteren lopend naar de supermarkt. Stukje van amper 10 minuten. Je wilt niet weten hoe ik er uit zag toen ik terug was, alsof ik volledig ingesmeerd was met massage olie. Alleen dan was het zweet. Alles was zeiknat. Zelfs mijn oksels lieten het zweet weer fijntjes stromen en de druppels liepen als vanouds weer over mijn lijf. Ik heb zelfs even overwogen om een foto van mezelf te maken. Beetje zon is prima, maar dit was too much...
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Remon,

Ik heb mijn tabletten op .
Leuke woordspeling vond ik zelf ben zo gek als een deur met dit weer!

Ik heb wel zo'n tshirt van VM-Care maar dat is een herenmaat en hoog aan de hals dan zweet ik me helemaal de rambam!

Misschien toch maar weer botox!

Het was ook wel extreem heet, warm, vies klam weer!!

Gr Kim
vinmen
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door vinmen »

T is inmiddels afgekoeld vandaag, stuk beter als gisteren!

Ook stuk minder last :D T stopt eigelijk alleen in de winter bij mij als ik me niet inspan :(
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Yep, had het ook weer erg deze week. Vlak na het werken moest ik naar een therapeut voor mijn heup, was de eerste keer dat ik naar hem toe zou gaan... Ik uit het werken snel even gedouched, vond ik wel zo fris, maar goed, daar ga ik dus ook meer van zweten. In de hitte op de fiets gesprongen. Daar aangekomen was ik dan ook kleddernat. En dan moet je je half uitkleden en in je doorweekte ondergoed op zo'n zweettafel gaan liggen... SUPER. Ondertussen ging hij aan mijn benen trekken en alles om de oorzaak van de pijn te vinden. Nou, schaamde me helemaal rot.
Vind het nooit erg om erover te praten maar als een vreemde aan je moet zitten terwijl je drijfnat bent vind ik het niet echt een pretje. Haha, anders trouwens ook niet :D. Veel succes allemaal deze zomer!
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Wij hebben dan wel airco op het werk, maar ik ben daar ook niet zo heel erg blij mee. Ik ben namelijk redelijk verkouden en alles zit potdicht. Grote kans dat dit door de airco komt.
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nou, ik ben voor de derde keer in een half jaar tijd ziek! Weer een virus... En denk toch echt dat het aan het zweten ligt en het weer. Elke keer met kletsnatte kleren naar buiten schiet ook niet op... Heb ook al de hele week het idee dat ik koorts heb maar volgens mij komt het gewoon omdat het zo benauwd is. Hebben jullie daar ook last van? Weet soms echt niet of het buiten koud is en ik het warm heb omdat mn thermostaat maar wat aankloot :) of dat ik het warm heb omdat het buiten warm is. Ben niet helemaal goed afgesteld! Ben erg benieuwd hoe jullie dat ervaren. Of jullie ook altijd een thermometer moeten bekijken om zeker te weten dat het buiten warm is het niet aan jezelf ligt :).
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Ik heb geen thermometer nodig. Ik weet inmiddels van mezelf dat ik het altijd warmer heb dan een "normaal" mens. Ik loop niet voor niets ook in de winter nog in een tshirt rond. Maar het is wel erg vervelend als je er ziek door wordt Angela, heel veel beterschap!
marie
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door marie »

noahmushroom schreef:De rest van de dag was ik een wandelende kraan; zweet leek onophoudelijk te stromen uit iedere porie van mijn gezicht en oksels. En hoe meer ik zweette, hoe 'droger' en onbezweter de rest van de wereld eruit leek te zien, alsof ik de enige was die zó'n last had van de warmte.
Ik heb altijd gedacht dat ik de enige was die dat had.
Vanochtend moest ik naar een sporttournooi, en hoewel in alleen maar aan de kant hoefde te zitten (in een best lekker windje) het ik me kapot gezweet. En dat houdt de rest van de dag niet meer op. Dát vind ik nou zo raar, op een gegeven moment moet het toch weer over zijn? Maar dat gebeurt niet.
Nu, na een koude douche gaat het wel weer een beetje maar ik blijf mooi bij de ventilator en kom niet meer buiten!

ps het erge was ook nog dat die kinderen die aan het sporten waren (op een open veld met 33 graden!) het helemaal niet zo warm hadden en ik zag bij bijna niemand zweetvlekken, terwijl ik aan de zijkant zat te puffen met een natte broek...
Laatst gewijzigd door marie op wo 05 jul 2006, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
linniejj
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door linniejj »

ik las een stukje verder terug dat je idd het verschil met en zonder oxybutinine heel goed kunt merken! ik dacht eerst ik wordt er immuun voor haha, maar heb beetje het idee dat het eerder is uitgewerkt.
ik vind het zonnetje wel lekker, maar dan als ik nergens heen hoef en achter het huis kan zitten zweten :(
als het uitgewerkt is dan gutst het idd overal!! haha......sterkte allemaal met deze dagen haha.
maar laten we niet te hard zeuren we hebben eindelijk mooi weer toch???

al is het wel mooi kloten! xxx lin
weimaranermama
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door weimaranermama »

Ik heb inderdaad ook een hekel aan de zomer. Reden, je hebt hier altijd van die kleffe warmte en zelden een echte droge zomerdag, waarbij de vochtigheidsgraad laag is.
Vorige week waren er in het journaal twee Americanen op TV, die uit Zuid Californie kwamen. Die twee vertelden, dat de warmte hier veel benauwder was, dan bij hun in Zuid Californie, waar ze geen last van zweten hadden, bij een zelfde temperatuur. Het klopt precies, als je hoge lucht hebt (diep blauw) zal je denk ik minder last hebben, maaarrrrrr wanneer zie je hier een diep blauwe lucht? Meestal is ie grijs blauw end an weet ik het al, dan is het binnen blijven geblazen bij de airco, niet fietsen, maar de auto met airco pakken. Dan blijf ik nog iets droger.
Dus van mij mag het ijspegels gaan regenen. :evil: :onweer :ppff :zweet
Groetjes Ina.[/img]
Marloes
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door Marloes »

Nou net heerlijk boodschappen gedaan :wacko
En dan kan ik echt zeggen dat ik in de zomer veel meer last heb!
Ik heb voornamelijk last van zweten op mijn voorhoofd en in mijn nek..
Met dit weer blijf ik mijn haren wassen.. (erg leuk als je net als ik heel lang haar hebt :-S
Het zweten op mijn voorhoofd vind ik echt het vervelendst, maar ik heb het ook in mijn liezen en knieholtes..
Verder gelukkig nergens overdreven.

Moet zeggen dat ik het erg prettig vind om te lezen dat ik niet de enige ben..
Alleen moet ik nog steeds de stap zetten richting huisarts.. Maar ik moet zeggen dat ik dat erg lastig vind..
Hoe hebben jullie dat aangepakt?
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Marloes schreef:Alleen moet ik nog steeds de stap zetten richting huisarts.. Maar ik moet zeggen dat ik dat erg lastig vind..
Ik was het gewoon zo zat. Toen las ik over de oxydinges tabletten en ben ik naar de huisarts gestapt. Die wilde het in eerste instantie niet voorschrijven maar een vervangende arts (tijdens de vakantie van mijn vaste huisarts) wel. Nu heb ik in overleg met mijn vaste huisarts de 5 mg tabletten en deze week ga ik weer even naar de huisarts toe om te evalueren.

Als ik even je levensmotto mag kopieren uit de sticky topic: Niet teveel nadenken, gewoon doen!

Hahaha. :)
Zwetertje1977
Zee
Zee
Contacteer:

Bericht door Zwetertje1977 »

Marloes schreef: Alleen moet ik nog steeds de stap zetten richting huisarts.. Maar ik moet zeggen dat ik dat erg lastig vind..
Ik heb gelukkig altijd een goed contact met mijn huisarts gehad. Ik heb gewoon verteld dat ik last van overmatig zweten heb en toen had hij mij eerst aluminium chloride uitgeschreven.

Een jaar later toen ik dit forum ontdekt had en over oxybutynine had gelezen had ik op Internet meer informatie erover opgezocht en deze uitgeprint en meegenomen naar zijn praktijk.

Hij heeft het bestudeerd en gaf aan nooit eerder geweten te hebben dat het daarvoor gebruikt werd. Ik vertelde dat ik het graag wilde proberen en hij stemde daarmee in onder de voorwaarden dat ik het rustig zou opbouwen en perodiek met hem zou evalueren hoe ik het ervaarde. Ook heb ik hem verteld over dit forum waar meer mensen zijn die het gebruiken. Ik heb een vermoeden dat hij het aan meer patienten nu voorschrijft daar hij aangaf meer patienten met soortgelijke klachten had.
tally
Rivier
Rivier
Contacteer:

Bericht door tally »

he hallo

ik zweet wel meer met dit weer, maar volges mij doet heel nederland dat.
gister avond lekker een balletje gaan trappen met wat vriende deze weten dat ik HH heb, en ook zij zwete enorm, een vriend van mij liet zijn t-shirt zien dat geheel doorweek was, ik had voor de eerste keer zo een bezweet hoofd dat ik de zweet druppeltjes er van af vielen zo in mijn wimpers, dit had ik nog nooit gehad, maar ik vond het (behalve dat het vies is) niet zo erg, niet met dit weer en met 27 graden voetballen, dan mag je best wat zweten naar mijn mening.
na het voetballen roken mijn oksels nog naar de deo, lang leve de botox!!!!
verder heb ik met dit warme weer veel aan het zwembad gelegen dat is ook te doen.
ook merk ik dat ik met dit weer minder zweet dan mijn vriend, wij wonen op een boven verdieping in een hoekhuis waar de hele dag de zon op staat, dus als het een aantal dagen warm is, is het hier zo een 30 graden in huis, ik heb het dan wel warm maar zweet niet, in tegenstelling tot mij blinkt bij mijn vriend het zweet op zijn hele lichaam. erg vervelend voor me, ook komt hij vaker terug van zijn werk en dan zegt hij, ik weet hoe jij je voelt, ik had vandaag enorme zweetplekken onder mijn armen, want de airco was kapot. hij schaamt zich dan ook, ik vind het dan fijn dat hij aangeeft te begrijpen hoe ik me voel.

veel succes nog allemaal met dit warme weer, want het blijft de hele week zo.

groetjes tally
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht