Wordt er eigenlijk wel onderzoek gedaan naar hyperhidrosis?

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Eefje
Druppel
Druppel
Contacteer:

Wordt er eigenlijk wel onderzoek gedaan naar hyperhidrosis?

Bericht door Eefje »

Hallo allemaal,

Ik vroeg mij het volgende af: Weet iemand of er eigenlijk wel enig onderzoek gedaan wordt om ons zweetprobleem op te lossen?

Ik vind het namelijk zo raar dat er gewoon geen echte medicijnen bestaan om overmatig zweten tegen te gaan. Terwijl er behoorlijk wat mensen last van hebben.

Er zijn natuurlijk wel allerlei smeerseltjes ontwikkeld en botox natuurlijk, wat voor sommige mensen goed werkt. Maar voor het echte overmatig zweten over het hele lichaam bestaan (naar mijn weten) geen medicijnen.

Ik kan me hier soms behoorlijk kwaad over maken omdat ik het idee heb dat we gewoon niet serieus worden genomen. Ik heb hier nogal wat botte reacties gelezen van bijvoorbeeld huisartsen, wat ik echt niet normaal vindt. Ja ok het is misschien wel geen levensbedreigende ziekte, maar ernstig genoeg om mensen te beperken in hun dagelijks leven en hier bijvoorbeeld depressief van kunnen worden. Lijkt mij toch ernstig genoeg!

Ik zit er nu ook (door alle positieve reacties) over na te denken om oxybutynine te vragen bij de huisarts. Maar vind het toch wel eng om een medicijn te gaan slikken wat ik eigenlijk helemaal "niet" nodig heb.

Dus daarom vraag ik me af: als oxybutynine de zweetproductie verminderd, maar ondertussen een medicijn is voor een andere kwaal, waarom is dan niet mogelijk om een medicijn speciaal voor ons probleem te onwikkelen?
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

mijn dermatologe is voor een week of 2 geleden naar een congres geweest en daar is het ook over HH gegaan!!
Wat er verder uit is gekomen weet ik nog niet heb haar nog niet gesproken maar ga dat binnenkort zeker navragen!!!!
Hier bericht ik dan wel weer over!!!!

Kim
jotika01
Plas
Plas
Contacteer:

Het simpele antwoord...

Bericht door jotika01 »

Hoi,

Als je het hebt over primaire hyperhidrosis (dus overmatig zweten dat niet het gevolg is van een andere ziekte) dan is het simpele antwoord NEE.

Er is helaas nog nooit goed en degelijk onderzoek gedaan naar deze vorm van overmatig zweten. De reden hiervoor is dat in de medische wereld overmatig zweten veelal wordt gezien als iets dat niet kwaadaardig is. Verder heerst de opvatting dat je er maar mee moet leren leven.

Zo nu en dan is er een congres, echter stel je hier niet te veel bij voor! Het is in ieder geval beter dan niets.

Secundaire hyperhidrosis (als gevolg van bijv. een overactieve schildklier, medicijngebruik of een allergie) is wel zeer goed onderzocht.
zoefff
Plas
Plas
Contacteer:

Bericht door zoefff »

Ik denk dat er wel degelijk onderzoek naar wordt gedaan, alleen veel is er dus blijkbaar nog niet gevonden. Stel dat je een middel zou uitvinden waardoor iedereen elk spatje zweet kon verbergen: het zou een goudmijn zijn. Alleen uit financieel oogpunt is het al een goede prikkel voor bedrijven die onderzoek doen, want het is enorm lucratief.
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Dit is jullie kans om zelf een bijdrage te leveren aan een onderzoek naar de mogelijke oorzaken van/ invloeden op hyperhidrosis!!!

Wij onderzoeken momenteel of er een verband bestaat tussen voeding en hyperhidrosis. Binnenkort plaatsen wij een (anoniem in te vullen) enquète voor jullie op deze site, wij rekenen op jullie deelname zodat we met zijn allen actief iets ondernemen tegen hyperhidrosis!

Houd voor meer informatie het volgende topic in de gaten:
http://overmatigzweten.nl/viewtopic.php?t=991 :!: :!:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht