Hallo allemaal,
via dit forum ben ik een paar maanden geleden toch (met knikkende knieen) naar de huisarts gegaan voor oxybutinine. Door het zweten (en blozen) had/ heb ik in de loop der tijd een redelijke sociale fobie opgebouwd javascript:emoticon(':oops:')
Embarassed
De oxy is voor mij echt een uitkomst. Door de tabletten zweet ik nog wel een beetje, maar niets vergeleken bij wat het was (eigenlijk is het nu 'normaal' denk ik). Ik neem twee tabletjes per dag en heb niet echt last van bijwerkingen. Ik slikte antidepressiva, omdat ik erg hopeloos van mijn situatie werd, maar ben al fors aan het minderen, zodat ik er nu bijna vanaf ben. Heel positief dus.
Mijn vriend en ik willen graag kinderen, maar nu voel je m aan aankomen, ik durf niet te stoppen met de oxy. Ik zou nog wel kunnen stoppen met de antidepr. maar om met alles te stoppen vind ik te eng. Bovendien zullen de klachten als een boomerang weer terug komen. Weet iemand iets van de gevolgen van oxybutinine op een evt. zwangerschap???? (iemand zelf ervaringen hiermee?)
Toch blijf ik op zoek naar een structurele oplossing. Ik heb daarom vrijdag een afspraak bij SUDOR (na maanden eerst op de wachtlijst te hebben gestaan). Ik ben zeer benieuwd en zal ook zeker dit bespreken (zw.schap en oxybutinine). Evt. ben ik ook bereid om naar Belgie te gaan voor die behandeling die geplaatst was op deze site. Ik vind het tijd om eens van deze ellende af te komen en het maar te nemen voor wat het is. Het is zo ontzettend lastig en je moet er zo veel dingen voor laten, dat onderschatten mensen erg vind ik.
Heeft iemand nog ervaring met definitieve behandelingen om van het zweten af te komen? Gaarne even vermelden, waar, hoe lang het duurde voor men over ging tot de operatie/ behandeling en of je er definitief van af bent gekomen.
O ja zal nog even vermelden: ik heb ook jarenlang getherapied, heeft allemaal niks geholpen, zelf ben ik ook (aankomend) psycholoog. Ben van mening dat therapie helpt voor een bepaalde groep mensen en lang niet voor iedereen.
Ik wens iedereen heel veel sterkte toe met dit probleem. Erg fijn dat deze site bestaat!!! Liefs MAGGIE :oops: :oops:
Zwanger & oxybutinine (& sudor aankomende vrijdag)
Updateje Sudor
Allen,
Ik ben vrijdag naar Sudor geweest. Verliep allemaal goed, aardige mensen. De arts wilde de operatie wel voor me doen zei hij, maar dit kost 4000 euro. Ondertussen heb ik ook nog een gesprek in Belgie voor een soortgelijke ingreep (die overigens een stuk goedkoper is 1650). Ik heb in eerste instantie een spray mee gekregen die ik uit kan proberen. Over 2 weken krijg ik schriftelijk de resultaten van de onderzoeken bij Sudor. Over twee weken kan ik al terecht in Belgie om te bespreken hoe ze het daar doen. Ik ben benieuwd. Moet zeggen dat ik er nu wel helemaal klaar mee ben. Ik denk dat ik het wel door ga zetten dit keer....Groetjes M.
Ik ben vrijdag naar Sudor geweest. Verliep allemaal goed, aardige mensen. De arts wilde de operatie wel voor me doen zei hij, maar dit kost 4000 euro. Ondertussen heb ik ook nog een gesprek in Belgie voor een soortgelijke ingreep (die overigens een stuk goedkoper is 1650). Ik heb in eerste instantie een spray mee gekregen die ik uit kan proberen. Over 2 weken krijg ik schriftelijk de resultaten van de onderzoeken bij Sudor. Over twee weken kan ik al terecht in Belgie om te bespreken hoe ze het daar doen. Ik ben benieuwd. Moet zeggen dat ik er nu wel helemaal klaar mee ben. Ik denk dat ik het wel door ga zetten dit keer....Groetjes M.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 635 Weergaves
-
Laatste bericht door Brownielover