azijngeurtje
azijngeurtje
Na een kilometlange zoektocht op internet heb ik de hoop een beetje opgegeven dat ik normaal ben. Ik zit er niet mee, maar zou het wel leuk vinden om eens met ervaringsdeskundigen te praten.
Ik kan nergens artikels vinden over mijn nachtelijk transpireren waarbij ik een bijna pure azijngeur achterlaat. Ik ben dan drijfnat en mijn hele bed ruikt ernaar. Afschuwelijk.
Overdag transpireer ik ook vaker, maar dan niet over mijn hele lijf en dan ruikt het normaal/of naar zweet indien ik gestresst ben.
Zou het te maken kunnen hebben met allergieeen, iets waar ik veel last van heb?
Vanavond maar weer een schoon dekbed, alweer...
Sofietje
Ik kan nergens artikels vinden over mijn nachtelijk transpireren waarbij ik een bijna pure azijngeur achterlaat. Ik ben dan drijfnat en mijn hele bed ruikt ernaar. Afschuwelijk.
Overdag transpireer ik ook vaker, maar dan niet over mijn hele lijf en dan ruikt het normaal/of naar zweet indien ik gestresst ben.
Zou het te maken kunnen hebben met allergieeen, iets waar ik veel last van heb?
Vanavond maar weer een schoon dekbed, alweer...
Sofietje
Hoi
Ik heb ook last van nachtelijk zweten!
En ja ook af en toe met een vervelende geur!
Dagelijks een schone handdoek en bedlinnen dat is wat mij helpt ik denk dat de geur komt van de bacterien. Er is natuurlijk geen ventilatie in je bed onder de dekens!!!!
Dus bacterien grijpen hun kans!!!!
Hoop dat je hier wat aan hebt!!
kim
Ik heb ook last van nachtelijk zweten!
En ja ook af en toe met een vervelende geur!
Dagelijks een schone handdoek en bedlinnen dat is wat mij helpt ik denk dat de geur komt van de bacterien. Er is natuurlijk geen ventilatie in je bed onder de dekens!!!!
Dus bacterien grijpen hun kans!!!!
Hoop dat je hier wat aan hebt!!
kim
koud
Beste Kim,
Dat het niet lekker geurt, is al ellendig, maar die azijngeur lijkt op konijn in het zuur. Een kerstdiner-gevoel, maar dan op de nuchtere maag. Geen prettige associatie als je net wakker wordt. Dan ruik ik nog liever dat typische zweetluchtje. Ik verschoon de boel nu om de dag, wie weet moet ik je advies om dit dagelijks te doen, maar opvolgen. Arm wasmachientje.
Alle standaardadviezen zijn inmiddels opgevolgd. En tja, ook in bed gaan liggen met alleen EVA-kostuum is al uitgeprobeerd, in de hoop dat het beter ventileert. Dat gebeurde ook. Wel ontzettend koud.
Sofietje
Dat het niet lekker geurt, is al ellendig, maar die azijngeur lijkt op konijn in het zuur. Een kerstdiner-gevoel, maar dan op de nuchtere maag. Geen prettige associatie als je net wakker wordt. Dan ruik ik nog liever dat typische zweetluchtje. Ik verschoon de boel nu om de dag, wie weet moet ik je advies om dit dagelijks te doen, maar opvolgen. Arm wasmachientje.
Alle standaardadviezen zijn inmiddels opgevolgd. En tja, ook in bed gaan liggen met alleen EVA-kostuum is al uitgeprobeerd, in de hoop dat het beter ventileert. Dat gebeurde ook. Wel ontzettend koud.
Sofietje
ik lig altijd in eva kostuum anders is het bij mij al helemaal niet uit te houden en ik lig meestal alleen met mn benen onder de deken de rest kanb ik niet hebben want dan word ik onrustig omdat ik het dan benauwd krijg!En dus nog heftiger dan heftig te gaan transpireren!!!
Is oxybutinine niks voor jou dan als het voor het slapen gaan neemt????
Wie weet helpt het !!!!
Liefs kim
Is oxybutinine niks voor jou dan als het voor het slapen gaan neemt????
Wie weet helpt het !!!!
Liefs kim
eva en haar pil
Kim,
Ja, daar zag ik inderdaad iets over staan, ergens in dit forum. Ik ben piepnieuw, dus moet me nog even inlezen.
Ben half onder het dekbed, pil erbij. Wie weet helpt het? Dank je wel voor alles! Ik wil er alles aan doen om niet met een kerstdiner in mijn neus wakker te worden.
liefs Sofietje, names Eva.
Ja, daar zag ik inderdaad iets over staan, ergens in dit forum. Ik ben piepnieuw, dus moet me nog even inlezen.
Ben half onder het dekbed, pil erbij. Wie weet helpt het? Dank je wel voor alles! Ik wil er alles aan doen om niet met een kerstdiner in mijn neus wakker te worden.
liefs Sofietje, names Eva.
Hallo Sofietje,
ik heb juist onlangs twee artikelen gelezen over nachtzweten! Het tweede artikel is erg handig, hierin worden oorzaken van nachtzweten genoemd en bijvoorbeeld medicijnen die nachtzweten als bijwerking kunnen hebben.
Het is misschien wel een beetje ingewikkeld, in het Engels en dergelijke maar hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes!
http://www.annfammed.org/cgi/content/full/4/5/423
http://www.aafp.org/afp/20030301/1019.pdf
ik heb juist onlangs twee artikelen gelezen over nachtzweten! Het tweede artikel is erg handig, hierin worden oorzaken van nachtzweten genoemd en bijvoorbeeld medicijnen die nachtzweten als bijwerking kunnen hebben.
Het is misschien wel een beetje ingewikkeld, in het Engels en dergelijke maar hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes!
http://www.annfammed.org/cgi/content/full/4/5/423
http://www.aafp.org/afp/20030301/1019.pdf



