Wat is je meest gênante of grappige anekdote ivm zweten?
Nou, had vandaag wel weer iets 'grappigs'... Loop sinds kort stage bij een diëtistenpraktijk en moet daar ook zelf gesprekken voeren. Vandaag moest ik voor het eerst bij een andere diëtist zelf gesprekken voeren en dan word ik toch altijd weer een beetje zenuwachtig wat bij mij al meteen resulteert in vloedgolven zweet over mijn hele lichaam. Bij het eerste gesprek heb ik steeds nonchalant mijn bovenlip afgedroogd en m'n armen zo stijf mogelijk tegen m'n lichaam gedrukt gehouden. Gelukkig had ik een zwarte broek aan maar wel een licht truitje. Naderhand gingen we mijn gesprekstechnieken bespreken en zei mijn begeleidster; "Ja, je zit er rustig bij en je komt zo rustig over". Dus ik vroeg waar ze dat vooral aan af las waarop ze antwoordde; "Nou ja, je praat rustig en het is niet zo dat je erbij zit te zweten en zo..." Nou, moest echt heel erg lachen in mezelf toen ze dat zei waarbij ik nog steeds de natte plekken in mijn liezen en oksels voelde. Dit bewijst maar weer eens hoe goed we onze zweetplekken toch weten te verhullen!!!!! Ik in ieder geval wel :s.
Je moet trouwens ook zo'n elf mensen in vier uur tijd de hand schudden, elke keer als er een nieuwe cliënt op spreekuur komt moet ik me voorstellen. Maar vorige week zweette ik dus weer best erg waarop twee mensen een opmerking maakten over mijn natte handen... Ga er dan wel rustig op in en zeg lachend dat ik dat al mijn hele leven heb. Maar de manier waarop sommigen het brengen...; zo respectloos! Dan heb ik echt zin om ze uit te schelden. Alsof je geen normaal mens bent als je zweet! Grrr...
Je moet trouwens ook zo'n elf mensen in vier uur tijd de hand schudden, elke keer als er een nieuwe cliënt op spreekuur komt moet ik me voorstellen. Maar vorige week zweette ik dus weer best erg waarop twee mensen een opmerking maakten over mijn natte handen... Ga er dan wel rustig op in en zeg lachend dat ik dat al mijn hele leven heb. Maar de manier waarop sommigen het brengen...; zo respectloos! Dan heb ik echt zin om ze uit te schelden. Alsof je geen normaal mens bent als je zweet! Grrr...
Zeg gewoon op charmante toon dat je gewoon wat kleffe handen hebt, terwijl je ze een hand geeft. Ze hoeven niet precies te weten hoe en wat, maar dat je je er op vrolijke toon voor verontschuldigt maakt de situatie voor alle partijen wat prettiger, denk ik. Zij denken er dan ook verder niet meer bij na als ze het merken, het maakt het voorstellen wat leuker, openenr, en jij voelt je er hopelijk ook wat nonchalanter bij.
Ik neem aan dat je bij je beroep wel een beetje kunt aanvoelen wanneer je je moet voorstellen? Zorg dat je altijd een doekje in je jas hebt zitten die je er snel even bijpakt om je handen af te vegen. Maar daar zul je vast zelf ook wel eens aan gedacht hebben, en weten hoe handig dat is in de praktijk.
Ik neem aan dat je bij je beroep wel een beetje kunt aanvoelen wanneer je je moet voorstellen? Zorg dat je altijd een doekje in je jas hebt zitten die je er snel even bijpakt om je handen af te vegen. Maar daar zul je vast zelf ook wel eens aan gedacht hebben, en weten hoe handig dat is in de praktijk.
Hoi Ach,
dat doe ik ook inderdaad eigenlijk altijd wel. Ik zit er eerlijk gezegd ook totaal niet meer mee als iemand er iets van zegt. Van te voren zeg ik ook altijd wel dat ik natte handen heb maar als stagiaire krijg je daar niet veel tijd voor dus dat sloeg ik dit keer over. Die mensen zijn zo druk bezig met de diëtist die uitlegt wat ik doe dat ik me daar echt niet tussen kan proppen. Handdoek heb ik sowieso altijd in mijn tas. Maar goed, het was weer een anekdote om te laten zien dat sommige mensen toch behoorlijk asociaal kunnen reageren. Ik geloof dat het hele gebouw het kon horen maar daarom heb ik het haar ook gewoon rustig lachend uitgelegd. Ze weet vast niet beter...
dat doe ik ook inderdaad eigenlijk altijd wel. Ik zit er eerlijk gezegd ook totaal niet meer mee als iemand er iets van zegt. Van te voren zeg ik ook altijd wel dat ik natte handen heb maar als stagiaire krijg je daar niet veel tijd voor dus dat sloeg ik dit keer over. Die mensen zijn zo druk bezig met de diëtist die uitlegt wat ik doe dat ik me daar echt niet tussen kan proppen. Handdoek heb ik sowieso altijd in mijn tas. Maar goed, het was weer een anekdote om te laten zien dat sommige mensen toch behoorlijk asociaal kunnen reageren. Ik geloof dat het hele gebouw het kon horen maar daarom heb ik het haar ook gewoon rustig lachend uitgelegd. Ze weet vast niet beter...
-
Freya
- Druppel

- Contacteer:
Wat een verhalen, sommige zijn echt sneu
..
Ik doe aan salsadansen, en ja, dan weet je het wel, voor je binnen bent heb je het al te pakken in je gezicht en op je handen, dus iedereen (zoals iedereen bij ons doet) gedag zeggen met 3 kussen, is een hel. 9 van 10 maakt wel een opmerking door met z'n handen denkbeeldig z'n gezicht schoon te vegen tot 'of het regent, of je hebt je gezicht gewassen of je zweet heel erg' en ook met dansen, de opmerkingen, iewl wat heb jij natte handen zeg... erg kut..
Ik doe aan salsadansen, en ja, dan weet je het wel, voor je binnen bent heb je het al te pakken in je gezicht en op je handen, dus iedereen (zoals iedereen bij ons doet) gedag zeggen met 3 kussen, is een hel. 9 van 10 maakt wel een opmerking door met z'n handen denkbeeldig z'n gezicht schoon te vegen tot 'of het regent, of je hebt je gezicht gewassen of je zweet heel erg' en ook met dansen, de opmerkingen, iewl wat heb jij natte handen zeg... erg kut..
@cat: wat lief! Fijn dat je er met hem om kunt lachen; ik heb op een ander forum wel eens gelezen van een vrouw die haar HH 10 jaar voor haar man verborgen had gehouden!!! Dan mis je een hoop steun...
@tally: 'ik laat de maas nog overstromen' :o HAHAHAHAA!!! Die ga ik gebruiken!!!
Onvoorstelbaar als je dit leest hoe sommige mensen reageren! Ik zou het niet in mijn hoofd halen om iets te zeggen als ik een kleffe hand krijg (ben een okselzweter...)! Maar ja, misschien omdat ik weet hoe de gene voelt als iemand een arm geeft, of me beetpakt ofzo. (We zijn op mijn werk best 'aanrakerig'.) Echt bizar dat mensen je zo te kakken zetten!
@eucalypta: heftig... Ik hoop dat je uiteindelijk een baan hebt gevonden waar je je happy in voelt. En nog wordt dit niet als handicap gezien! Ik kan me daar heel erg boos om maken! Ik denk dat bij een hoop van ons dingen anders waren gelopen als...
Nu nog even de mijne: Ik heb een keer Always (ja, dÃe!) in mijn shirt geplakt omdat ik in mijn nette pak op een beurs moest staan. Dat kan natuurlijk echt niet met natte plekken......!!!!!!
En ik likte
vroeger (vóór de botox) stiekem aan kleding voordat ik het kocht om te zien hoe zichtbaar het vocht was. Misschien een tip? 
@tally: 'ik laat de maas nog overstromen' :o HAHAHAHAA!!! Die ga ik gebruiken!!!
Onvoorstelbaar als je dit leest hoe sommige mensen reageren! Ik zou het niet in mijn hoofd halen om iets te zeggen als ik een kleffe hand krijg (ben een okselzweter...)! Maar ja, misschien omdat ik weet hoe de gene voelt als iemand een arm geeft, of me beetpakt ofzo. (We zijn op mijn werk best 'aanrakerig'.) Echt bizar dat mensen je zo te kakken zetten!
@eucalypta: heftig... Ik hoop dat je uiteindelijk een baan hebt gevonden waar je je happy in voelt. En nog wordt dit niet als handicap gezien! Ik kan me daar heel erg boos om maken! Ik denk dat bij een hoop van ons dingen anders waren gelopen als...
Nu nog even de mijne: Ik heb een keer Always (ja, dÃe!) in mijn shirt geplakt omdat ik in mijn nette pak op een beurs moest staan. Dat kan natuurlijk echt niet met natte plekken......!!!!!!
En ik likte
Ik had vorige week een sollicitatiegesprek. Natuurlijk zat ik van de stress weer over mijn hele gezicht te zweten. Opeens zei die dame: "Kun je mij vertellen waaraan de mensen kunnen zien dat jij stress hebt?".
Nou ja, dan wist ik wel dat ze het waarschijnlijk over zweten had
Heb er niks over gezegd, want dat komt zo "slachtofferrol"-achtig over, vind je niet?
Nou ja, dan wist ik wel dat ze het waarschijnlijk over zweten had
-
Zwetenisirritant
- Druppel

- Contacteer:
Mijn meest genante moment was op school, in de les.. Vorig jaar had ik de trui aan die ik vandaag ook aanhad :p eentje waarin je zweetvlekken heel snel ziet mja.. Het was heel warm daar en we moesten in groepjes werken, de halve klas was naar een computerlokaal en ik zat met de andere helft van de klas. Opeens zei een jongen: ''Gadverdamme, nooit van deodorant gehoord? Blijf uit de buurt, iel.'' Zóóóóó genant.. gelukkig zei iemand anders toen: ''Doe niet zo lullig, zij kan er toch niets tegen doen''. Mja, ik zakte echt door de grond heen.. :roll:
-
OkraMau
- Waterval

- Contacteer:
Damens en heren, ik ben het momenteel op mijn werk en de verdere omgeving kots en kotsbeu hoe iedereen zich ermee bemoeit, het beter weet of domme/vervelende/pijnlijke opmerkingen maken..
zou ik van jullie toestemming kunnen krijgen om gedeeltes van jullie ervaringen/verhalen in een soort van (powerpoint) presentatie ofzo te vermelden, zodat ik een soort van inkijkmap of idd powerpoint presenatie kan gaan maken, zodat anderen er hopelijk ietjes meer begrip of respect voor zouden kunnen gaan tonen?
Dit idee zit al een tijdje in mijn hoofd eigenlijk, en nu ik deze dingentjes allemaal heb gelezen krijg ik alleen maar geniale (hmm.. het stinkt.. niet naar zweet maar naar ego!
) ingevingen om zoiets op touw te zetten..
Misschien dat iemand anders het ook een keer dan kan gebruiken ofzo? Of dat ik het hier online zet?
mijn grappige ervaring:
Met een ex een keer in auto (leren stoelen, jasses) mee gereden, en mee dat ik uitstap kijkt hij met grote ogen naar de stoel waarop ik zat, en ja hoor, je raad het al, de sahara zou er blij mee zijn!
Dus ik snel met een lolletje "tja, ik vind je zo geweldig dat ik overal nat van je word"
vond-ie wel leuk dak da zei :p
zou ik van jullie toestemming kunnen krijgen om gedeeltes van jullie ervaringen/verhalen in een soort van (powerpoint) presentatie ofzo te vermelden, zodat ik een soort van inkijkmap of idd powerpoint presenatie kan gaan maken, zodat anderen er hopelijk ietjes meer begrip of respect voor zouden kunnen gaan tonen?
Dit idee zit al een tijdje in mijn hoofd eigenlijk, en nu ik deze dingentjes allemaal heb gelezen krijg ik alleen maar geniale (hmm.. het stinkt.. niet naar zweet maar naar ego!
Misschien dat iemand anders het ook een keer dan kan gebruiken ofzo? Of dat ik het hier online zet?
mijn grappige ervaring:
Met een ex een keer in auto (leren stoelen, jasses) mee gereden, en mee dat ik uitstap kijkt hij met grote ogen naar de stoel waarop ik zat, en ja hoor, je raad het al, de sahara zou er blij mee zijn!
Dus ik snel met een lolletje "tja, ik vind je zo geweldig dat ik overal nat van je word"
Ik moest een keer bij de dokter op zo'n brancard liggen voor een onderzoek. Erop lag een soort papieren laken. Toen ik opstond, zag ik twee grote natte plekken in het papier zitten, ik schaamde me dood!
Bij de dokter vervangen ze dat papier gelukkig na elke patient, maar toch.
Pas was ik bij de fysio en daar lag een gewoon laken op de behandeltafel, en na de behandeling weer natte plekken natuurlijk! Ik me weer schamen, want na mij moet daar weer iemand op.
De fysio vroeg eerst nog: heb je het warm.
Maar aan het eind van de behandeling vroeg ze of ik volgende keer een handdoek wilde meenemen.
Op zo'n moment voelt dat best k met p ...
Bij de dokter vervangen ze dat papier gelukkig na elke patient, maar toch.
Pas was ik bij de fysio en daar lag een gewoon laken op de behandeltafel, en na de behandeling weer natte plekken natuurlijk! Ik me weer schamen, want na mij moet daar weer iemand op.
De fysio vroeg eerst nog: heb je het warm.
Maar aan het eind van de behandeling vroeg ze of ik volgende keer een handdoek wilde meenemen.
Op zo'n moment voelt dat best k met p ...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht