Andere methoden/medicijnen tegen zweten

Waaronder oxybutynine en glycopyrronium tabletten/spray/creme.

Moderators: Thijs, Erje

druppie
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door druppie »

Ik ben nieuw op dit forum. Ben net als jullie een enorme zweter maar dan ook over het hele lichaam. Het valt me op dat er nog niet zoveel bekend is over middelen voor het hele lichaam, wel voor de oksels en voeten.Ik heb zelf ook al heel veel middelen geprobeerd die ik dan plaatselijk opbreng, ik heb zelfs al lotion voor de zweetvoeten in mijn gezicht aangebracht maar dat was toch niet echt een succes. Ik zou graag willen weten welke middelen in de vorm van pillen of kruiden goed helpen tegen het zweten. Ik heb wel salvia geprobeerd maar vond niet dat het goed hielp terwijl daar wel van gezegd wordt dat het onmiddelijk goed zou helpen. Heeft iemand daar soms ervaring mee? Ik ben nu ook nog in de overgang dus met die opvliegers erbij is het dubbelop. Ik zie dan ook enorm op tegen de zomer. Heeft iemand een antwoord voor mij?

Druppie
maria
Beekje
Beekje
Contacteer:

Bericht door maria »

Hallo Druppie,
Zweten over je hele lichaam is al vervelend maar als je daar nog ns opvliegers bij krijgt lijkt het me helemaal moeilijk vol te houden zeg!

Ik neem aan dat je al bij de huisarts/dermatholoog bent langsgeweest? En zo ja, met welke mogelijkheden kwamen zij dan? Het probleem bij de medicijnen is vaak dat ze wel voor het ene gebied van je lichaam kunnen helpen, zoals bv. botox voor oksels, maar dan is het vaak voor andere gebieden weer niet geschikt. Het blijft een probleem dus op die manier.

Ik zou in ieder geval zeggen kijk goed rond op dit forum. In de paar weken dat ik hier rondkijk ben ik heel veel te weten gekomen. Er zijn hier enkele mensen (ik niet) die net als jij over het hele lichaam zweten. Die hebben vast wel goede ideeen. Veel sterkte in ieder geval!

Groetjes Maria
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

:welkom druppie,

Ik heb een speciale kruiden mix via de accupuncturist (mooi scrabble woord :) ) gehad. Werkte niet. Salvia is eigenlijk salie en daar heb je ook thee van, en je kunt het door eten doen. Is erg lekker en zou zweet afdrijvend zijn. Ik heb wat salie thee gedronken. Zonder effect.

Over je hele lichaam zweten is inderdaad erg lastig, je zult verschillende dingen moeten proberen. Botox voor oksels, wellicht aluminium chloride voor andere plekken op je lichaam, iontopheresis voor je handen en voeten. En dan maar hopen dat het allemaal werkt. Het verschilt ook nog eens van mens tot mens... dus het is een kwestie van proberen.

Groetjes Thijs
Ina van Ringen
Waterval
Waterval
Contacteer:

Bericht door Ina van Ringen »

Hallo Druppie,
Eindelijk iemand die de ongeneugten van de overgang ook kent. En inderdaad, de hyperhidrosis verergerd dan nog eens extra.
Ook ik heb de al. chl. 20% op mijn gezicht gesmeerd maar helaas, dat hielp niet. Wel helpt het onder mijn oksels en in mijn liezen, das in ieder geval alvast wat.
Ook ik zweet overmijn hele lichaam en daar is gewoon niks voor. Voor een jaar terug werd ik in de botox gezet. Mijn hoofd en mijn rug.
Ik ben nu bezig om de brieven van mijn huisarts(heb ik al) en van mijn dermatoloog (heb ik nog niet)tezamen met mijn eigen brief, naar mijn zorgverzekeraar te sturen. En dan maar hopen, dat ze ja zeggen, wat ik niet verwacht. Ik zal dus in beroep moeten en daarna naar de rechter, :duel ben ik bang voor.
Ik moet wel. want vanmorgen was het ook weer raak op mijn werk en weer had ik ondertemperatuur 35,3. Ik word hier dan ook doodmoe en ziek van, pijnlijke spieren, ik begin alweer te hoesten en heb dus na 1 dag werken, denk ik, weer kou gevat. :huh
Dat wordt nog wat in de komende zomer.
Het is niet een erg opbeurend stukje voor je, druppie, maar lees dit forum eens helemaal door, wellicht, zit er voor jou toch nog een goede tip bij. :!:
Groetjes INa
Mikkie
Plas
Plas
Contacteer:

Bericht door Mikkie »

Kim, zijn die pads niet gewoon voor mensen met een beetje overmatig zweten? De hoeveelheid die ik dagelijks 'loos' kan door geen pad worden tegengehouden. Ik heb ooit zelfs wel eens (klinkt belachelijk, maar een aanrader als je vanwege werk of iets dergelijks een dag ECHT niet met plekken kan lopen) Always gebruikt. Ja echt, die met die velugels! Dan uiteraard wel de plakstrip in mijn kleren, en niet op mijn oksels. En zelfs die moest ik na een paar uur vervangen, maar mijn kleding bleef droog! Hell goed gevoel Dit kan je alleen neit te vaak doen, want het is vrij ruw materiaal. En daarbij kan het alleen onder een jasje oid, want je ziet wel de contouren. Tja, wanhoop doet rare dingen met je. Je wordt er wel crea van in ieder geval.

Ik geloof ook dat een groot deel van mijn HH psychisch is, en heb er ook nog voor bij een psycholoog gelopen. Maar die kon er geen lijn in ontdekken. Nou was ze ook niet echt goed (niet alleen mijn ervaring, maar ook die van een 'medepatiënt'), maar toch. Reden dat ik denk dat het psychisch is, is dat ik het vooral heb als ik onder de mensen ben. Maar waarom kan ik niet ontdekken, want ik voel me niet onzeker ofzo bij mensen, en heb het ook bij vrienden en familie. Maar weer niet als ik op mijn werk heel geconcentreerd bezig ben. Maar wel als ik in mijn eentje aan het shoppen ben. Kortom, ik weet het niet.

Ik ben ooit eens begonnen met vragen te stellen via een forum en die in een soort database te zetten, heb toen 2 reacties gehad, dus was niet echt representatief, maar aangezien de artsen het ook niet weten en wij het met zijn allen wel willen weten, zou het leuk zijn van elkaar te weten wat overeenkomsten in onze levensstijl, werk, gewicht, weetikveel zijn, en of daar misschien een lijn in te ontdekken is. Probleem is alleen dat ik er geen tijd voor heb. Misschien iemand anders die tijd heeft en het een leuk idee vindt? 't Is maar een suggestie.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Mikkie,
Nee deze pads zijn onwikkeld voor mensen die erg zweten ,maar ik had er ook geen baat bij!
Ik heb nu droge oksels dmv botoxinjecties UITSTEKEND dat spul.
wilfred
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door wilfred »

hallo ik ben Wilfred en ben vandaag nieuw op dit forum.
Ik had last van mn handen maar ben hiervoor geholpen
bij het sudor. Er komt nu geen druppel meer door mijn
handen en ook voor de oksels schijnt dit zo te zijn,maar
daar heb ik nooit last van gehad.

Nu ben ik alleen nog bezig met mn voeten.
Ik lees dat er een medicijntegen zweten is. Kan iemand
mij vertellen of dit ook voor de voeten helpt??

Wilfred
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

Hoi Wilfred,
Welkom op deze site,
wat voor een behandeling heb je gehad bij Sudor????
En uiteraard heb je dat zelf moeten betalen neem ik aan???
Gr Kim

Ps nog veel plezier op deze site
wilfred
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door wilfred »

Hallo Kim,
Sudor is een privékliniek in het ziekenhuis in Hengelo.
Ik heb via hun een operatie ondergaan in Almelo. Ze
knippen daar bij de zenuw door die naar je handen en
oksels lopen door. Dat is dezelfde zenuw. Dit is best
een pittige ingreep maar hij werkt heel goed. Er komt
geen druppel meer uit mn handen en bij de oksels
moet het ook zo goed zijn.
Het eerste gesprek en onderzoekje bijhet Sudor moet je
zelf betalen. Daarna moet je nog een keer voor
onderzoek naar Almelo waar de operatie ook gebeurd.
Sinds 2004 zit die operatie in het ziekenfonds geloof ik,
maar het kan ook zijn dat er een andere reden is waarom
je die niet meer hoeft te betalen.

groetjes Wilfred
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi Wilfred,
Ik heb ook de operatie ondergaan aan beide kanten bij mij is er 1 droge hand het resultaat maar geen droge oksels.
De operatie heet thoracale sympathectomie.
Ik heb alles vergoed gekregen dus geen consultkosten!!!
Ik ben in Enschede geholpen!!
Ik heb er een klaplong bij gehad!!
Mathijs
Druppel
Druppel
Contacteer:

Syneo 5

Bericht door Mathijs »

Ik heb vorig jaar langere tijd Syneo 5 gebruikt (en daarna nog een veel sterker middel dat wel 10 dagen achter elkaar het zweten onder de oksels stopte); dit hielp prima tegen het zweten, maar omdat het de zweetkliertjes volgens mij dichtmaakt, kreeg ik last van erg vervelende onstekingen (steenpuisten) onder de oksels!!! Vervelend!

Ik heb morgen een afspraak met een acupuncturist. Kan iemand mij vertellen of dat helpt???

Dank,

Mathijs
Marieke
Beekje
Beekje
Contacteer:

Re: Syneo 5

Bericht door Marieke »

Mathijs schreef:Ik heb morgen een afspraak met een acupuncturist. Kan iemand mij vertellen of dat helpt???

Dank,

Mathijs
Hallo Matthijs

Ik ben net gestopt met een jaar lang acupunctuur. In mijn geval had het wel iets effect, maar heel even. Gelukkig verschilt het per situatie; dus kan het voor jou wellicht wel werken.
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

ik zou het in ieder geval proberen om te kijken of het werkt voor je toch!?!?!
Andere behandelingen kun je altijd nog doen!
Iedereen reageerd er anders op waarschijnlijk!
Niet geschoten is altijd mis!!!
Succes en laat het ons weten!!!!
Gr Kim
Thijs
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Thijs »

Bij mij heeft accupunctuur echt helemaal maar dan ook totaal niet gewerkt. Sorry dat ik geen leukere mededeling heb, maar bij was dit zo. Ehhh wat Kim zegt is waar... probeer het wellicht werkt het voor jou wel.

Groetjes Thijs
wilfred
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door wilfred »

Hallo Kim
Ja ik heb hetzelfde ondergaan als jou. Ben nu
alleen nog met mijn voeten bezig. Word er gek
van. Ik heb het laatste half jaar ook erg veel
pijn in mn voeten gekregen. Zit nu al een maand
thuis. Kan bijna niet meer lopen.

Ik loop nu bij een anasthesist voor een lumbale
onderbreking. Alleen van de proefblokkade voor
de linkervoet merkte ik iets. Van de andere
proefblokkade rechts en de definitieve blokkades
dmv injecties merk ik niks. We moeten nu maar
eens kijken waarom hetallemaal niet werkt.

Weet iemand iets te vertellen over zulke technieken
die lumbale sympathectomie worden genoemd???

Die operatie die jij en ik hebben ondergaan doen/
kunnen ze ook vanuit de nek, vertelde ze mij. Ik
heb daar ook ergens wat over gelezen.

Gr. Wilfred
kimmy
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door kimmy »

hoi Wilfred,
Ik heb wel een middeltje dat het zweten iets tegengaat en in ieder geval de geur doet verminderen!
Het heet ; pedicare.

Voor mijn oksels heb ik die operatie ondergaan maar mocht niet baten.
Gek dat je dat niet via het ziekenhuis hebt gedaan!
Dan had je alles vergoed gekregen!
Hoe kwam je er zo bij om dat via sudor te doen???
Had je huisarts je daarheen gestuurd??
De eerste consultkosten zijn ook niet misselijk!
Daar kun je heen en terug EN geinjecteerd worden in belgie!!!
Succes en ik hoop dat e er wat aan hebt!
Hoe lang moest je blijven voor die operatie??
Hebben ze beide kanten in een keer gedaan??
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Nou, op deze site: http://www.lastvanzweten.nl/index.php?id=10 hebben ze toch een goede methode tegen zweten! Namelijk groepstherapie! Dit werkt beter dan operaties aangezien bij operaties 'het foutje tussen de oren" niet verdwijnt... En bedankt hè... Als je ziet hoe ze zweten hier beschrijven komt het min of meer door de angst voor zweten! Lekker dom, die angst komt er juist omdat we veel zweten!!!!!! Sommige mensen snappen het niet... Maar goed, zullen we die meeting maar schrappen en gewoon een middagje groepstherapie boeken met zijn allen???
Carina
Waterval
Waterval
Contacteer:

Bericht door Carina »

Zweetangst - of zweetfobie, onnodig overmatig zweten wanneer de aandacht van mensen op u is gericht. Dit komt veel voor, in Nederland alleen al hebben enkele honderdduizenden mensen hier last van. Vaak is voor mensen die hiermee kampen ook het geven van een hand een probleem, omdat ze vochtige handen hebben of bang zijn die te hebben. Warm en vochtig weer verergeren meestal de angst en wanneer u daar last van heeft bent u continu alert op uw lichaam. Hier gelden dezelfde principes als voor blozen of trilangst. Vergaderingen, belangrijke gesprekken en verjaardagen worden het liefst vermeden. Carrièremogelijkheden worden niet of nauwelijks meer benut en veel sociale situaties zijn een nachtmerrie geworden. Zelfs het denken aan bepaalde situaties kan al voor overmatig zweten zorgen.
Wanneer u hier last van heeft, bent u waarschijnlijk iemand die tijdens inspanning al gemakkelijk en veel zweet. Met sporten bent u de eerste die een shirtje moet verwisselen en in de sauna degene die het eerst of het meest transpireert.Bepaalde situaties beleeft u op onbewust niveau anders dan de werkelijkheid. Dat foutje in uw mind zoekt een uitweg via de zwakste schakel in uw lichaam: overmatig zweten.
Is er wat aan uw overmatig zweten of transpireren, zweetangst of zweetfobie te doen?
Zoals met alle sociale onzekerheden en angsten is dit een overwegend snel oplosbaar probleem.

Een groepscoaching komt het eerst in aanmerking. Het betreft dan twee dagen van 10.00 uur tot 17.30 uur, tussen de 1e dag en 2e dag zitten meestal 14 dagen.

Ook persoonlijke coaching is mogelijk. Gemiddeld is dan minder dan vijf uur persoonlijke coaching, verdeeld over twee sessies, noodzakelijk om uw probleem te elimineren.
Een persoonlijke coaching heeft een exclusief karakter en is beslist niet noodzakelijk! Een economisch belang, tijdsdruk, landelijke bekendheid en tal van andere redenen bepalen uw keuze om persoonlijk door Pieter gecoached te worden.

Operatie tegen overmatig transpireren:Incidenteel worden in het buitenland ook (zeer zware) operaties uitgevoerd om iemand van overmatig zweten af te helpen. Meestal betreft het hier overmatig zweten van het hoofd of de handen. Het gaat dan om twee kostbare en zware operaties die met een tussenpoos van een jaar kunnen worden uitgevoerd.
Ook hier geldt, dat het 'foutje tussen de oren' blijft bestaan (zie ook bloosoperatie) en dat het onwillekeurige zenuwstelsel nog steeds direct blijft reageren door een uitweg te zoeken en die zàl vinden op andere plaatsen in het lichaam. De kans, dat het overmatig transpireren op een andere plaats in het lichaam heftiger wordt, is groter dan de kans dat het probleem verdwijnt

Ik moest het even copieren zodat we het allemaal weten. WE ZIJN GEK :evil: :evil: :evil: nou bedankt
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Hahaha, precies, dat dacht ik dus ook! Nu ben ik de laatste om te ontkennen dat ik een beetje gek ben maar dat ik daardoor ga zweten? :P Op zich geloof ik best dat stress erg veel invloed heeft op het zweten, dat merk ik bij mezelf ook, maar dat dat de voornaamste oorzaak is??
Carina
Waterval
Waterval
Contacteer:

Bericht door Carina »

Hoi Angela

Juist door de stress om het te verbergen wordt je gek en niet andersom.
Bij mij werkt alu-chl. heel goed en heb nu nergens meer last van.
'De gekte is dus verstopt :P , ben benieuw waar die weer eruit komt :o '

Groetjes Carina :D :D :D :D
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Echt super dat het bij jou is gestopt, ben echt blij voor je! Maar had jij het alleen onder je oksels? Ik heb het namelijk echt overal... Vraag me af of dat bij mij echt helpt...
Vond trouwens een PowerPoint-presentatie op Internet over zweten. De verschillende vormen van zweten hebben ook nog bepaalde namen! Beetje ingewikkeld maar hier is 'ie te vinden: http://www.vumc.nl/aig/onderwijs/NIGA_p ... jnhout.pdf
Carina
Waterval
Waterval
Contacteer:

Bericht door Carina »

Nee gelukkig heb ik het alleen onder m'n oksels extreem, de rest van m'n lijf zweet ook redelijk maar kan ik door douche en elke dag schone kleding aan te doen in de hand houden.
Het ergst van mijn zwetende oksels was de stank,maar daar heeft m'n huisarts me ook vanaf geholpen.
Angela
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door Angela »

Dat is wel fijn! Lijkt me heerlijk om droog te zijn :). Al heb ik nu soms dagen dat ik amper zweet, zo bizar! SNap echt neit hoe het kan dat het zo wisselend is, kennen anderen dat ook? Ik heb ook heel vaak last van "flushing", opvliegers... Dat vind ik denk ik nog het ergste, dat ik eht zo warm krijg!!!
wilfred
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door wilfred »

Hoi Kimmy,

Nadat het AZU, waar ik tot voor kort aan de ionthoforese zat,
mij voor niks naar het Erasmusziekenhuis had gestuurd ben
ik zelf maar gaan zoeken. Bij het AZU kwam ik niks verder.
Toen de botox voor mijn voeten niet hielp ben ik weer gaan
zoeken op internet en toen kwam ik bij het Sudor terecht.

Heb toen een afspraak gemaakt en zo ben ik daar geopereerd.
De kosten van het consult heb ik voor 75% van het werk
terug gekregen, de kosten voor het vervoer naar alle ziekenhuizen
helemaal. Maakt mij ook niet zoveel uit wat het kost als mijn voeten
maar weer eens beter worden en ik normaal kan lopen.

Ik ben toen maandagmiddag gekomen en woensdagmorgen ging
ik weer naar huis. Ze hebben mij toen aan beide kanten geholpen.

Wilfred
rianne88
Vijver
Vijver
Contacteer:

Bericht door rianne88 »

hoihoi allemaal,

ik zal hier ook even mijn ervaringen met verschillende middeltjes neerzetten.

Ik ben zo'n 2 jaar geleden begonnen met een middel dat ik via mijn dermatoloog gekregen had. De naam weet ik niet meer, maar het werkte toch niet. Ik moest wat van de vloeistof in een bak doen, en daar mijn handen 1 keer in de 3 weken 10 minuten in doen. Dit was het allereerste dat ik probeerde en ik ging er vanuit dat t zou werken. Helaas, dat viel tegen.

2de keer kreeg ik medicijnen genaamd 'atarax'. Die medicijnen waren als ik het me goed herinner bedoeld voor mensen met angstaanvallen. Ook dit hielp niet.

Daarna heb ik een brief naar de verzekering gestuurd met een brief van mijn dermatoloog erbij of botox injecties vergoed zouden worden. Helaas, ik zou het allemaal zelf moeten betalen, iets dat 680 euro zou gaan kosten. Daarom besloot ik verder te zoeken naar iets anders.

De sweatcare, een apparaat dat electrische schokjes aan je handen geeft (Iontoforese). Dagelijks een half uur handen op een soort sponzen en het zweten zou verdwijnen. En weer een helaas, dit werkte ook niet voor mij.

Dus ging ik maar over op de wat alternatievere geneeswijze "accupunctuur'. Een tijd heb ik deze behandelingen gehad tot mijn accupuncturist uiteindelijk besloot dat dit voor mij niet zou werken. Samen met de accupunctuur heb ik 3 verschillende homeopatische middelen gehad. (na elkaar) natrium chloriaticum, zepia, en nog 1 waar ik ook de naam niet meer van weet. Het heeft dus niet geholpen.

Tussendoor heb ik nog wat middeltjes als 'odorex ultra dry, syneo 5, en pedicare' geprobeerd. (ik zweet sneller dan de gemiddelde mens aan mijn handen, voeten en oksels, maar oksels is goed te doen met odorex, voeten heb ik als ik geen schoenen aan heb meestal geen last van maar mijn handen vormen echt "het" probleem.)

Na al deze dingen geprobeerd te hebben wist ik niet zo goed meer wat ik moest. Had een afspraak staan bij Sudor, maar heb die uiteindelijk afgezegt omdat ik alle behandelingen die ze daar toepassen al gehad had behalve de botox en de operatie. De operatie wil ik nog even niet aan, en de botox kan ook dichterbij.

Ik heb dus uiteindelijk een afspraak gemaakt bij mijn dermatoloog in alkmaar voor de botox behandeling voor mijn handen. Is inmiddels bijna 2 weken geleden en nog geen resultaat. Na 5-6 dagen hoort er resultaat te zijn dus de kans dat dat alsnog komt is klein. En nu.. tja, veel geld kwijt en probleem is er nog.

Maar er zijn nog steeds een paar dingen die ik ga proberen. Ik heb een aantal namen van medicijnen die ik op dit forum gevonden heb opgeschreven, en ga mijn dermatoloog bellen voor een nieuwe afspraak waar ik die medicijnen met hem zal bespreken. Stel dat dat ook niks opleverd wil ik de operatie in overweging nemen. Ik ben alleen heel bang dat ik tot die 5% behoor die op andere plekken gaat zweten of waarbij de operatie niet slaagt. Het idee dat als die operatie nadelige gevolgen heeft het al gebeurd is en er niks meer aan te doen is schrikt me nogal af. Dus ik hoop niet dat het nodig is.

Verder ben ik nu 17 en het zweten is begonnen op ongeveer 13/14 jarige leeftijd. Misschien is het alleen de pubertijd en gaat het vanzelf weer weg.. (altijd blijven hopen ;) )

Ik hoop dat jullie hier wat aan gehad hebben, ik heb iedergeval heel veel aan dit forum.

Rianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht