Ik durf het gewoon niet...

Diverse (algemene) onderwerpen/nieuws met betrekking tot overmatig zweten, huisarts, dermatoloog, zweet ervaringen etc.

Moderators: Thijs, Erje

Plaats reactie
Kim
Druppel
Druppel
Contacteer:

Ik durf het gewoon niet...

Bericht door Kim »

Hallo!

mijn naam is kim, 23 jaar en een onwijze zweter bij mijn oksels. Van alles geprobeerd, allerlei deo's, vast bij jullie allemaal bekend. Altijd mijn kleren erbij aangepast en erg krampachtig in mijn bewegingen (zodat een ander die vlekken maar niet ziet).
Twee jaar geleden ben ik er mee naar de huisarts geweest, van hem kreeg ik van dat chloortroep (wat exacte naam niet meer). Dit hielp echter niet, kreeg een doorverwijzing naar het ziekenhuis en eigenlijk werd ik daarmee afgescheept dat ik niks anders kon dan botox behandeling. Gezien mijn studentenbudget niet dermate hoog is dat ik dat kan veroorloven, heb ik bedankt en ben ik weggegaan en zit ik nog steeds met het zelfde probleem.
Ik ben best angstig en heb weinig zelfvertrouwen (komt niet door het zweten) en vind het moeilijk om over mijn problemen te praten. Heb vaak het gevoel dat mensen mij een aansteller vinden en ook met dit probleem.
Zijn er opties voor mij?? Ik vind het zo ontzettend lastig!

Kim
TomH
Oceaan
Oceaan
Contacteer:

Bericht door TomH »

Hoi Kim. Ik weet zelf niet zo heel veel van botox af maar ik heb onder het kopje botox injecties ook wat topics gezien over de vergoedingen voor botox. Misschien dat met een vergoeding de botox wel binnen je studentenbudget past? :)

Lees het eens door zou ik zeggen, misschien zit er wat voor je tussen! :)
karina.
Druppel
Druppel
Contacteer:

Bericht door karina. »

Hoi Kim,
Niet om misschien je idee over botox enzo te verpesten, maar ik heb gehoord dat als je 1 deel van je zweetklieren '' dichtstopt '' dat het op andere plaatsen misschien wel weer buitkomt, dat je heel erg last krijgt van transpiratie in je gezicht of heel erge zweetvoeten bijvoorbeeld.
Ik heb laatst nog een artikel gelezen dat botox bij een meisje niet hielp, maar dat ze naar een dermatoloog was gegaan en die stelde een operatie voor, dat hij de actieve zweetklier doorknipt.
Maar daar kon je volgens mij verlamd raken in je gezicht, en dat het ook ergens anders uitkwam.
En geloof me, je bent geen aansteller als je er moeilijk over praat, want zo ben ik ook, en bij mij zeggen ze ook altijd; het gaat wel over blabla, maar ik ga mezelf geen valse hoop geven.
Maar je vindt echt nog wel een oplossing!
Succes.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht