Humberto Tan vindt het heel ranzig dat Jake Paul, de vriend van Jutta Leerdam, met twee enorme zweetplekken is verschenen op het podium bij Donald Trump. “Is dit een bekende ziekte?”, sneert hij.
13 maart 2026, 13:00
Door onze entertainmentredactie
Jake Paul en Humberto Tan
© RTL
Jake Paul, de controversiële geliefde van Jutta Leerdam, is op het podium verschenen bij een campagnebijeenkomst van Donald Trump. Daar sprak de Amerikaanse president mooie woorden voor zowel de bokser als onze sterschaatsster. Hij voorspelde onder meer dat Jae Paul de politiek in gaat en dat hij hem dan volop gaat steunen.
Gewoon kloffie
Heel merkwaardig, vindt Humberto Tan het. “Snap jij dat Trump in Jake Paul dat talent ziet? Hij benoemt niet voor niks: ‘I will endorse you.’ Dat betekent: als jij je ooit kandidaat stelt, dan sta ik volledig achter je”, zegt hij in RTL Tonight.
Amerikakenner Michiel Vos begrijpt wel dat Jake in de smaak valt bij Trump. “Jake Paul staat voor een man die zijn eigen carrière heeft gemaakt, met allerlei fratsen, maar ook slim met YouTube en enorm veel volgers, die zijn eigen ding doet, zijn eigen lijn trekt en normaal nooit in zo’n zweterig pak rondloopt, maar gewoon in z’n kloffie.”
Zweetplekken
Humberto is geschrokken van Jake’s enorme zweetplekken (zie foto boven). “Nou, dat pák! Maar even serieus! Die zweetplekken! Ik heb zélden iemand door z’n pak heen zien zweten. Weet je hoeveel je moet zweten?!”
Michiel: “Ja, je moet heel veel zweten en tóch zal Jake Paul, en misschien ook Trump kunnen zeggen: ‘He’s a real man, he worked for it.’ Het is het idee dat je ook in Kentucky staat, in een ander Amerika.”
‘Bekende ziekte?’
Humberto vindt het echt absurd. “Weet je nog dat prince Andrew zei: ‘Ik heb een speciale aandoening, ik zweet niet.’ Dit is het tegenovergestelde daarvan!”
Michiel: “Ja, dit is een beetje een zweterig pak.”
Humberto daarop: “Is dit een bekende ziekte?”
Tv-arts Heleen Snijders daarop: “Ja, hyperhidrosis heet het. Je kunt er ook wat aan doen, want je kunt botox spuiten.”
‘Ook een tip!’
Volgens Humberto is het niet eens nodig dat Jake aan de botox gaat. “Of je kunt gewoon een T-shirt onder je shirt aan doen en dán een overhemd en dán pas een pak.”
Hij besluit: “En je kunt ook een donker pak aantrekken. Dat is ook een tip. Dan zie je het ook niet!”
Bron: https://www.mediacourant.nl/2026/03/hum ... anzig-hoe/
En zo zien we weer dat zweetplekken vies zijn, not done en goor. Ik weet niet of Jake hyperhidrose heeft maar de stigma die het nog steeds heeft.... man man man. Misschien moet Humberto zich eens verdiepen voordat hij zulke uitspraken doet.